Plastick strips spuiten op de deuren

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

Plastick strips spuiten op de deuren

Bericht door pyara_pappoe »

Beste mensen,

ik wil mijn standaard zwarte plastick strips aan de zijkanten van de deuren graag spuiten in het zilver. Ik heb dit gedaan maar dit ziet er niet mooi netjes uit. Ik had namelijk speciaal spul gekocht wat ik er eerst op moest spuiten om de spuitverf er beter op te laten hechten. maar ik heb dus niks geschuurd.

iemand zei tegen mij dat ik beter eerst het plastick kon schuren en naderhand spuiten.... heeft iemand advies voor mij hoe ik het mooiste resultaat kan krijgen?

alvast bedankt.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

het best is ( vrijwel met alles)
eerst schuren, daarna stofvrij maken, darna ontvetten, dan een hechtprimer, dan nogmaals licht schuren, weer stofvrij maken en ontvetten daarna de kleurlaag en evt laklagen.
vincent

Bericht door vincent »

Vaak is het goed om voor de eerste keer te schuren ook nog eerst te ontvetten. Anders wil het wel eens gebeuren dat je de vettigheid in de porien schuurt. Dat is er later weer erg moeilijk uit te krijgen.
pyara_pappoe

hoe ontvetten

Bericht door pyara_pappoe »

hoe kun je het beste ontvetten dan? met terpetine ofzo?
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

bijv met wasbenzine en je hebt ook wel diverse ontvetters te koop bij de doe het zelf zaken
Groeten, Gerald.
vincent

Bericht door vincent »

Inderdaad, wasbenzine of speciale ontvetter. Terpetine is te vettig van zichzelf. Geen aceton/thinner op plastic (maar dat wist je waarschijnlijk wel). Altijd even een kleine hoekje eerst proberen.
doomster

Bericht door doomster »

kan je die strips er ook gewoon afhalen want heb het geprobeerd maar ben bang dat ik mijn lopmheid die strip er weer zo van af trek dat ik het weer ga slopen.
zoja hoe kan het er af gewoon trekken af er afschuiven want heb het beide geprobeert maar lukt niet want ik wil die lijsten ook opnieuw spuiten want verf laat los en anders moet ik weer de hele auto intappen en dat is een kut werk.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Stootstrips kan je of gewoon los trekken en daarna de plastic klipjes die dan zullen afbreken vervangen, of je haalt eerst de deur panelen los (die zitten alleen met een paar schroeven vast).
doomster

Bericht door doomster »

ik heb mijn deur panelen maar los gehaald en omdat ik toch mijn speakers ga vervangen toch bedankt had er helemaal over heen gelezen.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

;) geeft niet hoor, maar zulke dingen worden wel in meerdere topic's gevraagd, dus als je n beetje rondzoekt kan je t wel vinden, maar dat geeft niet houd mij ook n beetje bezig ;)
doomster

Bericht door doomster »

ja oke dat is ook weer waar maja ik denk dat er binnen kort een nieuw item staat onder i.c.e. want heb een set inlaten bouwen bij ron de vries .
maar ben er niet tevreden over dus heb nu een nieuw adres in soest rmr car audio specialsit.
komt een nieuwe compo set in van dls en wil alles hebben in de trand van dls maar dat olgt nog wel in de i.c.e sectie
Plaats reactie