Koppakkig naar de kloten!!??
Koppakkig naar de kloten!!??
Hallo,
Afegelopen zondag kwam ik erachter dat me Rover 416si uit 1996 Olie en Koelvloeistof mengt, dus er zit olie in me koelvloeistof tank! Ik naar de garage, dus daar hebben ze de hele systeem schoongemaakt en weer opnieuw gevuld met koelvloeistof, en ja hoor, der kwam weer olie naar boven drijven. Nou is mij verteld dat me KOPPAKKING naar de maan is. En nu vraag ik me af of dat zo wel is, want ik vertrouw het niet echt. Ik zou graag jullie mening willen horen.
En als die koppakking naar de maan is dan vraag ik me ook af wat dat ongeveer gaat kosten om dat te laten maken. Mij is bij die zelfde garage verteld dat het me €680,- gaat kosten.
Alvast Bedankt.
Afegelopen zondag kwam ik erachter dat me Rover 416si uit 1996 Olie en Koelvloeistof mengt, dus er zit olie in me koelvloeistof tank! Ik naar de garage, dus daar hebben ze de hele systeem schoongemaakt en weer opnieuw gevuld met koelvloeistof, en ja hoor, der kwam weer olie naar boven drijven. Nou is mij verteld dat me KOPPAKKING naar de maan is. En nu vraag ik me af of dat zo wel is, want ik vertrouw het niet echt. Ik zou graag jullie mening willen horen.
En als die koppakking naar de maan is dan vraag ik me ook af wat dat ongeveer gaat kosten om dat te laten maken. Mij is bij die zelfde garage verteld dat het me €680,- gaat kosten.
Alvast Bedankt.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Yep, het is vrijwel 100% zeker dat het de koppakking is.
€680 is niet veel, de meeste garages vragen een stuk meer. Echter als je het aandurft, dan kun je het ook zelf doen. Dan reduceerd de kosten drastisch. ( €50 euro voor de cheapo's, €300 met nieuwe bouten/riem/spanrol/andere pakkingen)
€680 is niet veel, de meeste garages vragen een stuk meer. Echter als je het aandurft, dan kun je het ook zelf doen. Dan reduceerd de kosten drastisch. ( €50 euro voor de cheapo's, €300 met nieuwe bouten/riem/spanrol/andere pakkingen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
bij mij mot de distributieriem nog vervangen worden, loont het dan nog de moeite om gelijk iets anders mee te nemen? Niet dat er iets kapot is, maar die koppakingen waren toch niet de aller beste van voor 1999 ofzo?Dutch Vitesse schreef:Die garage heeft het wel goed denk ik.
Aanwijzingen lijden naar de koppaking + het is niet teveel geld voor je koppaking, vervang wel gelijk spanrollen distributieriem en waterpomp als ze er toch mee bezig zijn scheelt nu ongeveer 100 euro maar in de toekomst weer een aantal uuren sleutelen minder.
Of is dat maar geldverspilling.
Nou eindelijk is me rovertje gemaakt. we hebben de koppakking vervangen en de kop gevlakt. in de garage vroegen ze er 680 euris voor, maar gelukkig was er een kennis van me die zo vriendelijk was om het voor me te doen voor 200 euris.(is automonteur) het heeft me minder gekost dan ik dacht. en nu maar hopen dat er verloopig niets meer stuk gaat, want heb onlangs zo een beetje de meeste dingen vervangen.
Laterzzzzzzzz
Laterzzzzzzzz

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er is niets mis met de koppakking zelf, die zijn origineel ook al van hoge kwaliteit.
Koppakking vervangen is dan ook symptoonbestrijding.
Koppakking vervangen is dan ook symptoonbestrijding.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gelukkig dat het alleen je koppakking was, ik had zo'n beetje dezelfde klachten een week geleden. Nadat ik zelf de kop eraf had gehaald, leek er niets met de koppakking mis te zijn. Toen heb ik de kop weggebracht om te laten afpersen/spoelen/vlakken en bleek de kop inwendig gescheurd te zijn!
Bij de lokale Rover dealer gelukkig een kop met kromme kleppen kunnen bemachtigen en mijn kleppen over laten zetten. Compleet met nieuwe distributie, waterpomp, thermostaat, spanrol, en multiriemen (en andere kop + kleppen overzetten) net 600 euro lichter...
Wat lopen die motortjes toch mooi he als het allemaal goed werkt

Wat lopen die motortjes toch mooi he als het allemaal goed werkt
