Kachelweerstand rover 214 Si uit 1996.

214 216 218 220 25
pyara_pappoe

Kachelweerstand rover 214 Si uit 1996.

Bericht door pyara_pappoe »

Hallo mensen,

Ik zoek ook nog eens een kachelweerstand voor stand 1 van een 214 Si. mijn standen 2 en 3 doen het wel. heb begrepen dat waarschijnlijk die kachelweerstand is doorgebrand. heeft iemand die voor stand 1 voor mij?

alvast bedankt.
mvg.
Trevor

Bericht door Trevor »

Voor zover ik weet heb je maar 1 kachel weerstand, en niet specifiek een weerstand voor stand 1.

Zijn op de sloop makkelijk te vinden. Ff handschoenenkastje eruittrekken / schroeven, en dan kun je er zo bij.

Mischien kan iemand ff een foto plaatsen van de weerstand, zodat je ook kunt zien wat je precies met hebben. Heb zelf geen foto voor je, sorry.
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Ff handschoenenkastje eruittrekken / schroeven, en dan kun je er zo bij.

Mischien kan iemand ff een foto plaatsen van de weerstand, zodat je ook kunt zien wat je precies met hebben. Heb zelf geen foto voor je, sorry.
Zie; http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=4064

Succes ! ;)
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Trevor

Bericht door Trevor »

Kijk eens aan, dat bedoel ik.

Met deze info moet het in 5 minuten kunnen lukken als je er 1 op de sloop hebt gevonden.

Als je het handschoenvakje opent, en je druk dan stevig door, druk je hem "er uit" en hoef je dat al niet te schroeven. ( Het is niet voor niets een "Sloop" auto :) )
pyara_pappoe

standen

Bericht door pyara_pappoe »

maar stand 1 doet het bij mij niet. maar stand 2 3 en 4 wel. hoe kan dat dan als het maar een weerstandje is?:)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Zoals je op de foto's kunt zien, zijn het meerdere spoeltjes, dus als één ervan doorbrandt, kan het best dat een aantal snelheden het nog gewoon doen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ramses

Bericht door Ramses »

Ik heb er bij de dealer geloof ik 30 euro voor betaald. Je kunt je afvragen of dat geen optie is, aangezien je niet weet hoe lang die sloop weerstand het houdt en of die uberhaubt heel is.

Dan moet je dus eerst een sloop rover vinden, hopen dat de weerstand heel is en dan hopen dat ie het ook nog een behoorlijke tijd doet...
gekske

Bericht door gekske »

Of de weerstand heel is kun je eenvoudig zien als je hem eruit draait cq als ze hem bij de balie aan je overhandigen in Waardenburg zit een rover sloop genaamd rhenoy.

De weerstand bestaat namelijk uit 3 spoeltjes (lijken net veren) als één ervan kapot is (lees het gekrulde draadje gebroken) dan doet stand 1 het niet meer.....en zo verder als ze alle drie kapot zijn dan doet alleen stand 4 het.
Trevor

Bericht door Trevor »

Nou... als ik die 30 euro kan besparen, wil ik best nog een 2e keer naar de sloop rijden. Daar mocht ik hem voor nop meenemen. En zoals al gezegd, het is nog geen 5 minuten werk om hem eruit te slopen.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Re: standen

Bericht door 118GTR »

pyara_pappoe schreef:maar stand 1 doet het bij mij niet. maar stand 2 3 en 4 wel. hoe kan dat dan als het maar een weerstandje is?:)
Men neme 1 weerstand(coil), die in totaal zeg 1KOhm weerstand over een afstand van 5 cm heeft, als je hem dan halverwege aftapt, dan heb je van die 1000 Ohm nog 500 Ohm over.
Dat is althans hoe het bij een R100 werkt. En is dus een oplossing voor je vraag.

Maar volgens mij gebruiken de andere rovers een zogenaamd "Coil-pack" met meerdere weerstanden na elkaar geschakelt. Wat natuurlijk hetzelfde effect heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
ElRenegado

Re: standen

Bericht door ElRenegado »

pyara_pappoe schreef:maar stand 1 doet het bij mij niet. maar stand 2 3 en 4 wel. hoe kan dat dan als het maar een weerstandje is?:)
bij mij werkt stand 1 wel, stand 2 is idem aan 1, en 3 en 4 zijn ook gelijk.
word wel gewoon warm enzow.
bij de rover dealer in utrecht hebben ze nog weerstanden op voorraad voor 39 ex, althans voor de 400.
weet niet of het type hetzelfde is, ik ga er straks iig 1 halen.
Menno_M

Bericht door Menno_M »

ik ben vandaag bij de roverdealer geweest en die wou dat ik 62 euries ging betalen voor een weerstand wat een stelletje idioten.
Paulus K

Bericht door Paulus K »

Ik heb die 'draadjes' gewoon weer aan elkaar gedraaid en nu doet ie het gewoon... maar met het oog op kortsluiting toch maar een nieuwe besteld.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tomcat schreef: Rover merkdealers zijn de grootste naaihazen die deze aardkloot bewandelen.
Behalve dan dat ze gewoon de prijs rekenen die in de computer staat en dat de marge vast staat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tomcat schreef: Tsja, maar verklaar dan ook maar eens waarom exact hetzelfde onderdeel (een kachelweerstand voor mijn civic en eentje voor mijn rover) bij een andere dealer (de Bois in Zeist) de helft van de prijs was. Het algoritme dat ze voor de prijs gebruiken in die computer is dan zeker "rover dealer prijs=prijs honda onderdeel*2" ? :?

..ik noem dat naaierij. Moet je voor de gein eens kijken naar de prijzen die ze vragen voor hun auto's op deze site
Zei ik dat er geen prijs verschil was dan. Lezen a.u.b.

Ik zei dat de dealer een afgesproken prijs hanteerd, ergo de dealer is geen "Naaihaas" zoals je dat kleurrijk noemt. De onderdelen tak van Rover rekent gewoon een hogere prijs, hoe dat komt boeit niet, het punt is dat het "probleem" niet bij de dealer zit en er dus ook niet op kan worden aangesproken. En reken er maar niet op dat ze er zelf blij mee zijn, reparaties worden duurder zonder dat ze er meer op verdienen en er lopen klanten weg.

En het is vrij waarschijnlijk dat de onderdelentak ze bij Honda's toeleveranciers inkoopt en niet dezelfde korting krijgt als Honda en/of er wordt meer winst gemaakt bij de tussenhandel. Aangezien de onderdelentak al jaren van Caterpillar is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Tomcat schreef::roll:....zucht. Zei ik dat jij zei dat er geen prijsverschil was dan? Lezen aub! Natuurlijk is er een prijsverschil. Als je goed leest dan vraag ik jou om dat prijsverschil te verklaren. Lijkt me dan dat ik toch wel door heb dat jij weet dat er een prijsverschil is of niet dan??
Ja dat is exact wat je zei.
Ik zei dat de prijs vast stond, als respons daarop zei jij weer dat de onderdelen bij Honda goedkoper zijn, en dat ik dat dan maar moest verklaren.
Daarmee zeg je dus dat er een prijs verschil is, en dat je dat als argument gebruikt om mijn ongelijk te bewijzen.

ECHTER ik heb nooit gezegt dat er geen prijsverschil was, dus kun je met er ook niet op aanvallen.
Tomcat schreef: Dat het jou niet boeit is een waarde oordeel, net als mijn opmerking dat ik Rover dealers naaihazen vind. Meningen verschillen nou eenmaal.
Waar het om ging, is dat je de rover-dealers naaiers noemt op grond van de prijs van onderdelen terwijl ze niets te maken hebben hebben met het prijsbeleid van de onderdelen.
Daar spreek ik je op aan, en dus boeit het niet waardoor het prijsverschil dan wel ontstaat.
Tomcat schreef: Goed. De Rover dealer mag dan geen naaihaas zijn zoals andere dealers dat kunnen zijn, omdat ze "van bovenaf" een prijs opgelegd krijgen en dat natuurlijk heel vervelend voor ze is, ze waarschijnlijk zelf hiervan het slachtoffer zijn omdat ze niks meer verkopen, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat ik daar mijn onderdelen ga kopen en het anderen afraadt zoals in mijn vorige post.

Je moet niet vergeten dat er ook nog zoiets bestaat als vrije marktwerking. We leven hier niet in een of andere communistische heilstaat of iets dergelijks.
Als ik onderdelen ergens anders voor de helft van de prijs kan krijgen dan ga ik logischerwijs daar heen. Wellicht ben jij bereid die arme Roverdealer een aalmoes te geven door 2x zoveel te betalen. Ik niet en daarom raad ik het andere mensen ook af.
En daar heb je ook gelijk in, maar dat is het punt ook helemaal niet. Zeg gewoon dat de onderdelen bij een Honda-dealer goedkoper zijn en er is niets aan de hand.
Maar waarom de Rover-dealer aanvallen op iets waar hij niets aan kan doen, zeuren over arbeidsloon, service of eerlijkheid of iets dergelijks zou ik ook direct doen als me iets niet beviel van een dealer.

Tomcat schreef: Mijn nederige excuses voor de termen die daarin vallen. Maar als ik me niet aan de gedragsnormen hou door het woord naaihaas in een post te zetten, dan moet een moderator daar maar wat van zeggen door mijn woordkeuze af te keuren. Daar ben jij namelijk niet voor ;)
Het gaat me helemaal niet over je woordkeuze, ik denk niet dat naaihaas gesensureerd hoeft te worden, of andere kracht termen, het past wel bij de auto-business.
Ik weet ook niet waarom het nu opeens persoonlijk wordt, ik mag dan misschien geen moderator zijn, maar net zoals jij mag ik mijn mening geven. Jij over de Rover-dealers en ik dan weer over jou om aan te geven waarom dat niet klopt.(en weer iemand die aangeeft waar ik de fout in ga, enz enz enz)

Mijn oorspronkelijke opmerking was alleen maar:
118GTR schreef: Behalve dan dat ze gewoon de prijs rekenen die in de computer staat en dat de marge vast staat.
Dat geeft dus alleen maar aan dat de prijzen gewoon vast staan, en dat je dus NIET genaait word door de dealer maar door de toeleverancier.

Ben je in de supermarkt ook boos op de kassiere vanwege de prijs van sigarette omdat je je genaait voelt omdat de prijs in Polen zoveel lager is? Of richt je je woede op de echte boosdoener, welke de regering is die de prijs bepaald heeft waar het pakje voor verkocht word.
De situatie is namelijk identiek, behalve dan dat Polen in dit geval slechts 10Km verder te vinden is in de vorm van de Honda-dealer. Waardoor het wel degelijk zin heeft om het daar te gaan halen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2

www.118GTi.tk

Plaats reactie