motorkap kijken..... En ja hoor! Expansie-tankje van koelsysteem vol met mayonaise (motor-olie) en peilstok van motor-olie eveneens onder de smurrie. En ongeveer één liter olie was verdwenen. Tijdens het rijden heb ik verder geen waarschuwingen op het dashboard gehad. En de motor liep verder normaal. Gelijk een afspraak gemaakt bij de dealer in Hoofddorp. Het blijkt inderdaad de koppakking te zijn die is doorgeslagen. T'is natuurlijk flink balen. Zou eigenlijk niet mogen voor zo'n 'jonge' wagen. Even heb ik eraan gedacht om m'n Rover aan de kant te slingeren en wat anders te gaan kijken. Maar anderzijds is deze auto mij tot nu toe uitstekend bevallen, ondanks de problemen die er nu zijn. En ik zou niet weten welke andere auto qua rij-eigenschappen en uitstraling in de buurt komt van m'n R-75. Dus momenteel wordtie gerepareerd en komt er gelijk een ge-upgrade koppakking in. Deze wordt geleverd via 'Land Rover' en wordt sinds kort gebruikt voor de 'Freelander' die ook voorzien is van het 1800 K-serie blok welke ook problemen heeft/had met de koppakking. Tevens wordt gelijk de distributie-snaar en spanrol vernieuwd, want deze was over een half jaar toch aan de beurt. Johan Kruyf zou zeggen; 'elk nadeel heb z'n voordeel'. En zo is het ook!