Diverse 400 vraagjes

414 416 418 420 45
ElRenegado

Diverse 400 vraagjes

Bericht door ElRenegado »

Halloa,

Vanmiddag kan ik de Rover halen, alleen heb ik nog wel een paar vraagjes. Tis een 400 sedan.

1- Bekabeling, zaterdag ga ik me audio inbouwen. Waar kan ik het beste de voeding van de versterkers doorvoeren vanaf het motorruim ?

2- is de achterbank neerklapbaar ? (vergeten te checken)

3- welk formaat speakers passen er standaard in, en waar (kunnen er 6x9inch speakers in of ander de hoedenplank??)

4- Types, ik lees soms dingen over P4, P5 etc.... welk type is de mijne ??(zie bijgevoegde pic)

5- Type-aanduiding achterzijde : zit deze geplakt of met pinnetjes ?

6- Spiegels, bestaan er standaard spiegelkappen die je over je spiegel schuift in bv chroom oid ?

7- Mistlampen, ik mis de mistlampen voorin, ben al op zoek via google e.d. maar mischien weet iemand welk type erin past, en evt waar te bestellen.

Thanks in advance,
mocht je een antwoord weten, zet even het nummer ervoor voor de duidelijkheid.

Greetz

Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

alvast een paar antwoorden:
2- achterbank is neerklapbaar.

4- 400mkII

5- zit geplakt
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Dennis

Re: Diverse 400 vraagjes

Bericht door Dennis »

1- Vanaf de accuzijde door je schutbord heen naar achter; zit een rubber doorvoer waar je de kabel doorheen zou kunnen frotten

3- De standaard speakers zijn volgens velen (heb het niet nagemeten) 13 cm. Deze zitten "vast" in een behuizing. Als je dit eruit haalt kun je er zonder problemen een 16cm speaker in kwijt (opvulring maken).
ElRenegado

Thankszz.

Voor in de deuren heb ik nog 13cm speakers liggen, dat komt mooi uit.
Achterin zit nu 16 cm rond (gok ik)
Die zullen moeten wijken voor 6x9inch ovaal.

Verder heb ik idd die doorvoer gezien door het schutbord.
Word lastig met een 50mm2 kabel..... 8)

Nu even een ander probleem...
De kachel/aanjager...

Standje 2 doet ie het wel, maar merk ik geen verschil met standje 1.
Standje 3 blaast die je zowat de auto uit om over 4 maar et zwijgen.
Iemand enig idee hoe dit te fixen is, en of het normaal is ?

tevens zou ik graag willen weten waar jullie naald ligt van de temperatuur meter als het contact uitstaat...
heb het idee dat die van mij dan telaag ligt en daardoor niet de juiste temp aangeeft als de motor loopt.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Als de motor uit staat ligt bij mij de naald helemaal beneden(onder 0 punt)
Dat heb ik trouwens ook bij de benzinemeter als ik op gas rijd, dan zit er in de tank nog voor 1/3 vol, maar staat de meter al ver onder 0 :?
ElRenegado

Thanksz... Heb de how-to gevonden van de weerstand, nu nog een rover dealer zoeken in de buurt van gouda... :D

Bij mij valt die naald dus ook ver onder 0, maar komt niet hoger dan 25% tijdens het rijden (temp meter)
Zal me thermostaat eens checken denk ik...

Idd.... brandstof meter staat bij mij nu op 1/3e terwijl ik pas 180km gereden heb op me gastank van ongeveer 40 a 45 liter...zou ik dus de 400km mee moeten kunnen halen lijkt mij..
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Mijn ervaring is dat ik gem 1:10 rijd op gas. Waarschijnlijk zit er een 50 liter gastank in. (1130kg) dus moet je zeker 450km halen :D
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

BarTD schreef:alvast een paar antwoorden:
2- achterbank is neerklapbaar.
Bij 416i, 414i en 420D in 1 deel bij de overige modellen (416 Si en >) in 2 delen.
ElRenegado

2 delen idd... al heb je aan het linkerdeel niet veel, geeft net 15cm opening.

2 schoenie,
heb een 40 liter tank, althans... hij was op, reed echt niet meer op gas, ging tanken, 39,8 liter en had er 410km mee gereden.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

ElRenegado schreef: 2 schoenie,
heb een 40 liter tank, althans... hij was op, reed echt niet meer op gas, ging tanken, 39,8 liter en had er 410km mee gereden.
Wat is dan jou kentekengewicht?
Heb je een ringtank of een gewone gastank in de bagageruimte?
ElRenegado

1117kg, daar zit het verschil dan.... jij 1130
en ik heb geen ringtank helaas.
Tommer

Bericht door Tommer »

Ik weet zeker dat de saloon 16 of zelfs 16.5 cm deruspeakers heeft. Maar ik meen me te herinneren dat deze van de hatchback om de een of andere gekke manier maar 13 cm.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Waarschijnlijk omdat bij de hatchback de speakers standaard niet in de hoedenplank geplaatsworden maar in het vaste stukje naast de hoedenplank. In dat stuk dat niet mee beweegt als de klep open gaat is helaas niet zo groot, dus passen daar maar kleine speakers.
Bij de sedan beweegt de hoedenplank niet en kun je daar makkelijk grotere speakers kwijt.
CRualA

Bericht door CRualA »

Kirpeknots schreef: Bij 416i, 414i en 420D in 1 deel bij de overige modellen (416 Si en >) in 2 delen.
mijn 420d is in 2 delen neerklapbaar...
ElRenegado

Tommer schreef:Ik weet zeker dat de saloon 16 of zelfs 16.5 cm deruspeakers heeft. Maar ik meen me te herinneren dat deze van de hatchback om de een of andere gekke manier maar 13 cm.
klopt... saloon voor EN achter 16,5cm
alleen de inbouwdiepte in de deur is niet denderend, daarom wil ik 4 prima jbl speakers ruilen tegen 2 goeie ondiepe 16,5cm speakers
MadjE

Bericht door MadjE »

ElRenegado schreef: 2 schoenie,
Toch een 50 liter tank dus, je tank wordt namelijk maar voor 80% gevuld ;)
Plaats reactie