100 serie - 1800 VVC

111 114 Metro Mini
jaapio1984

100 serie - 1800 VVC

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 10:41 am

Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.

Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).

Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..

- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken

Elke info is welkom

Jaapio

Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 16759
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum
Contacteer:

Bericht door Dr Doggystyle » ma sep 17, 2012 11:25 am

in dit hele oude topic is er een 114 gti gebruikt :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6902
veel fotos werken niet meer
misschien dat je wat aan dat topic hebt

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 11:30 am

ga vast ff lezen.. had wel 2 topics gevondn nog.. maar dat waren vooral foto topics.. zonder technische info..

misschien dat jouke/jauke nog reageert hier ;)

Jaapio

Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 16759
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum
Contacteer:

Bericht door Dr Doggystyle » ma sep 17, 2012 11:32 am

had je deze ook al gevonden ?

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=1797

is een topic van jouke

Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5764
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D » ma sep 17, 2012 11:33 am

Ja hoor. Die zwerft hier nog steeds rond onder de naam 118gtr
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 11:35 am

die niet wel ander topic..

Ik lees het allemaal door en sla het op ;)..

Jaapio

ps
duidelijk is wel dat dit een stuk makkelijker gaat dan in de mini waar het nu in zou moeten

Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 16759
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum
Contacteer:

Bericht door Dr Doggystyle » ma sep 17, 2012 11:46 am

en misschien dat hier ook wat info staat
http://www.118gti.tk/

en deze is ook leuk om alleen fotos te zien :
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?p=163879

en deze is ook een topic van Jouke
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=12812

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 11:55 am

thx hondjesstijl... dat is idd het topic dat ik van jouke gezien heb..

hoop nog antwoord te krijgen op de vraag naar welke 100serie ik op zoek moet

Jaapio

Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 6347
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam » ma sep 17, 2012 12:20 pm

Volgens mij maakt het niet uit welke je neemt. Al heeft de gti meen ik versterkte veerpoten voor en een stabilisator stang achter, maar dit is te maken.
Ga dan voor een cabrio dan heb je zeker wat speciaals.

Mazda 2
MG ZS 120 MKII

henkboshart

Bericht door henkboshart » ma sep 17, 2012 1:05 pm

Er zijn wel wat dingen waar je rekening meet moet houden.
Als je de r65u bak houdt heb je ook een ander vliegwiel nodig, het vliegwiel van de vvc is namelijk te groot en van de gewone is het profiel voor de b.d.p sensor anders.
De immobilizer in de ecu moet worden uitgeschakeld/omzeild, ik heb dat bij talon sportscars laten doen. was een jaar of 5 geleden volgens mij rond de 200 euro.

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 1:53 pm

dat andere vliegwiel etc heb ik al (WFM1972 uit mn hoofd)

ECU heb ik inderdaad begrepen dat je dat kan laten omzeilen. via terpstra adresje in de buurt gevonden reeds.

Hoe zit het met de verschillende kabelbomen in de 100.. kan ik mijn ECU uit de MGF op elke boom aansluiten of zit er verschil in aansluiting van de verschillende MEMS versies.. (1.8, 2 en)

Jaapio

henkboshart

Bericht door henkboshart » ma sep 17, 2012 2:23 pm

Het moet in ieder geval een multipoint kabelboom zijn, volgens mij moeten er aan de kabelboom wel aanpassingen gedaan worden. Bij talon hebben ze dat gelijk gedaan met het aanpassen van de ecu. Moet zeggen dat ik het allemaal niet precies meer weet aangezien het al een tijdje geleden is. Mail hun anders even, super aardige lui die je graag te woord staan.

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » ma sep 17, 2012 4:59 pm

ok een MPI .. dat is stap 1.. wat heb jij allemaal opgestuurd naar Talon ?

Jaapio

ps
ik ben wel benieuwd hoe "anderen" dit gedaan hebben

Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4852
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR » ma sep 17, 2012 7:40 pm

Je moet de ECU en draadboom van de motor pakken, met die van de 100 kan je echt geen VVC besturen.
Daarna moet wel de draadboom aangepast worden zodat er een alarm kan worden geplaatst, de VVC ecu vereist namelijk een startonderbreker.

De motor past in iedere willekeurige 100, maar een GTi MPi is de beste basis, vanwege de veerbollen, de extra dempers, de ARB's, de remmen en een paar verstevigingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!

jaapio1984

Bericht door jaapio1984 » di okt 09, 2012 2:28 pm

henk

heb jij nog het goede mail adres van hun. Ik krijg via de site de mail terug en ook op info@ kom ik er niet

Jaapio

Dutch
MG-R Core
Berichten: 4364
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Re: 100 serie - 1800 VVC

Bericht door Dutch » vr dec 21, 2012 12:19 am

jaapio1984 schreef:Omdat ik toch even rond wil kijken naar de mogelijkheden en benodigheden even een topic. Ik heb een compleet 1800VVC blok met bijbehorende ECU en startrelais..assen en benodigdheden erbij.

Bak is een R65U van een 1.1 (ivm omvang en overbrenging).

Daarbij heb ik de draadboom van het blok.. niet van de auto verder..

- Welke uitvoering van de 100 heb ik nodig zodat ik dit blok er redelijk eenvoudig in kan lepelen (type, bouwjaar etc)
- waar moet ik qua huidige ECU op letten zonder complete draadboomverbouwingen te doen..
- Kan ik dezelfde assen blijven gebruiken

Elke info is welkom

Jaapio
Uitgaande van MEMS3 VVC, bij MEMS2 is het iets makkelijker met 5AS meen ik geen ervaring in.

-Bij een R65 bak heb je een 216i vliegwiel nodig ivm bdp sensor (en bak op voorraad ;)
-Kabelboom moet je Adrian hebben op metropower. (die heeft mijn boom toen ook gedaan, talon bestaat volgens mij niet meer. Anders kunnen die het ook wel.)
-ECU doe je niks aan enkel aansluiten ;-P
-Heb je wel ECU en 5AS die bij de ecu hoort? Zo niet moet je de ecu en 5AS op elkaar in laten leren of de 5AS laten omzeilen als dit tegenwoordig kan. (5AS is die alarm unit waar 118GTR het over had.
-Relais kastje, die moet je ook nog van een ander type hebben ivm lekstroom van de std gti relaiskast. Helaas weet ik zo niet meer waarvan die moest zijn of dat dit enkel een ander nummer moest zijn misschien 118GTR vragen of ook metropower.
-En je moet je vacuum aanpassen van en naar je inlaatspruitstuk.
-Std assen van je 100 gebruiken dus niet die van je VVC
-Optioneel is de zwaarste startmotor van de 2
-Gelijk PG1 bouwen met MG F frame en assen, kun je eenvoudiger naar een sper.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding

Plaats reactie