Versterker aansluiten tulpplug aansluiting op radio (Update)

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
Plaats reactie
theedge

Versterker aansluiten tulpplug aansluiting op radio (Update)

Bericht door theedge »

Ik heb een probleem met het aansluiten van een versterker voor de subwoofer. Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om deze aan te sluiten op de radio aangezien ik hier niet die rode en witte tulpplugjes in kan steken aangezien daar geen aansluiting op de radio voor is. Is het ook mogelijk om de luidsprekerkabel van de achterste boxen af te tappen en daar een plugje op te zetten zodat ie in de versteker past? Bijv van de kabel van de linkerbox een wit plugje maken en van de kabel van de rechter box een rood plugje maken? Ik zeg maar wat? Iemand ideeen?
Laatst gewijzigd door theedge op ma nov 20, 2006 9:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je kunt geen versterkte uitgangen pakken, je nieuwe versterker gaat het echt niet leuk vinden als de headunit 40 watt op zijn ingang zet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Er zijn wel speciale omvormertjes van gewoon high-input (speakers) naar tulp stekkers.
Of je moet een versterker hebben met high-input.
Beide hebben niet de kwaliteit als gewoon tulp van de HU naar de amp.

Maar direct van de speakers naar de tulp is geen oplossing.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

theedge

Bericht door theedge »

Super bedankt voor de snelle reactie!! Ik ga s kijken of ik dit bij de autospeciaalzaak kan krijgen.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zou gewoon voor een andere head-unit gaan. Die omvormers zullen ook best geld kosten, en als je huidige head-unit niet gewoon een paar normale uitgangen heeft dan zal het zoizo niet zo'n fantastisch apparaat zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
william

Bericht door william »

Hmm jammer ik zag dit topic en hoopte eeen oplossing voor mijn probleem te vinden.

Mijn versterker gaat namelijk niet altijd aan. Ik heb al van alles geprobeerd. Andere remotekabel alles wel 10 keer opnieuw aangesloten... niks helpt...
Dus ik wou ze al rechtstreeks gaan aansluiten. Maar jammer.
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

william schreef:Hmm jammer ik zag dit topic en hoopte eeen oplossing voor mijn probleem te vinden.

Mijn versterker gaat namelijk niet altijd aan. Ik heb al van alles geprobeerd. Andere remotekabel alles wel 10 keer opnieuw aangesloten... niks helpt...
Dus ik wou ze al rechtstreeks gaan aansluiten. Maar jammer.
eerst even kijken of je wel een goede aarde(-) hebt
dan kijk je of de vaste plus aankomt (+) dus meten tussen + en - ong.13v
dan meet je of je op je remote ook 12a 13v hebt. heb je dit niet kun je even de vaste plus doorverbinden met de remote plus om de amp. even te testen.
werkt de versterker nu wel dan zit het echt in de remote voeding van de radio of auto(ligt eraan waar je hem op aan hebt gesloten.)
werkt ie nog niet,dan is de amp. naar de maan.

mzzl. ;)
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

@ william:

Als het zo is als 100% rockfort schrijft, dus dat de radio uitgang niet best meer is.
Kun je de remote kabel die van de radio naar de Amp gaat, wel aansluiten op het sleutelcontact.
Dat zal als het goed is de rode draad zijn achter jouw radio.
Dan is het probleem voorlopig opgelost.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
william

Bericht door william »

peter3 schreef:@ william:

Als het zo is als 100% rockfort schrijft, dus dat de radio uitgang niet best meer is.
Kun je de remote kabel die van de radio naar de Amp gaat, wel aansluiten op het sleutelcontact.
Dat zal als het goed is de rode draad zijn achter jouw radio.
Dan is het probleem voorlopig opgelost.
Was inderdaad mijn plan. Ik heb een multimeter geregeld en ga mijn zondagmiddag eens besteden aan mijn radio.
Op de iso-stekker geleverd bij de radio is al een splitter geplaatst op de contactdraad dus mocht de remote nou niks leveren dan ga ik het op die manier proberen.
Gebruikersavatar
peter3
MG-R Freak
Berichten: 970
Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
Woonplaats: Deventer
Locatie: stedendriehoek
Contacteer:

Bericht door peter3 »

suc 6
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

peter3 schreef:suc 6
me twice ;)
theedge

Bericht door theedge »

Ik heb er nu dus een high low level converter tussen mijn radio en versterker, maar heb nog steeds een probleem. Het volgende is het geval. Wanneer ik de radio aanzet doet de sub en versterker bijna niks. Ik heb ze bij een andere radio getest en daarop werken ze prima. Ik heb daarna maar s gemeten of de high low level converter iets doet en heb mn multimeter in de rca uitgang gezet. Deze geeft waardes aan tussen de 0.10 en en 0.5 volt op beide kanalen en als je de radio uitzet gewoon 0 volt, dus hij lijkt t te doen, maar zijn deze waardes goed of niet/ te laag of te hoog? Ik heb de high low level converter aangesloten op de achterste speakers en heb deze 4 draden voor de achterste speaker bij de radio/dashboard bloot gelegd en converter draden hierop aangesloten zodat ook de achterste speakers nog gewoon werken. Het volgende wat ik nog heb is dat wanneer ik het filter uitzet op mijn versterker ik wel iets van geluid uit mijn sub krijg maar erg krassend en erg zacht. Heeft iemand suggesties wat dit kan zijn en hoe ik het wel werkend krijg?
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

dat is VEEL te weinig.
de waardes moeten min. tussen de 2 a 8 volt liggen.
zit er geen regel potje op?
ik zelf zou hem in jou geval rond de 4 volt zetten aangezien niet iedere versterker tegen 8 volt ingangs spanning bestand zijn.

en anders moet er weer een line driver tussen (voorversterker)

grtzz.
theedge

Bericht door theedge »

Hmm ik heb de draden mijns inziens wel goed aangesloten op de high low level converter. Er stond standaard 6 volt op de draden voordat ze in de converter komen, moet er dan ook 6 volt weer na de converter uitkomen? De regelknopjes op de converter heb ik al helemaal tot de plus opengedraaid zonder resultaat. Een high low level converter moet toch niks met de volts doen toch, deze is er toch alleen voor om de watts omlaag te brengen of heb ik t mis?
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

Ik heb de high low level converter aangesloten op de achterste speakers en heb deze 4 draden voor de achterste speaker bij de radio/dashboard bloot gelegd en converter draden hierop aangesloten zodat ook de achterste speakers nog gewoon werken
???? snap m niet helemaal. :beuh:

maare mits je m teminste goed heb aan gesloten,,moet je je radio voluit zetten,(VERSTERKER ERAF HALEN!),een sinus van 1khz afspelen, een multimeter op je low output rca zetten en afregelen naar 2 tot 4 volt.

blijft het voltage nog te laag,,,headunit in de vuilnisbak gooien en goei spul kopen. ;)(eigenlijk 1e optie)

o ja, en hoe haal je watts omlaag,, door het voltage te droppen.
Plaats reactie