Pagina 1 van 1

engine swap.. past ie of niet?

Geplaatst: di nov 07, 2006 7:37 pm
door Jai
1 heel simpele vraag.... past de motor van een 220GTI in mn cabriootje??..

wie heeft t antwoord??


Peace

ps: AUB GEEN OPMERKINGEN DIE BIJDEHAND BEDOELT ZIJN

Geplaatst: di nov 07, 2006 8:01 pm
door Järv
Past, maar d'r zijn wel lastige modificaties nodig aan de motorophangpunten.
Kay (een engelsman) heeft zo'n blok in een 214SLi (1991) gehangen..... dus passen doet het, komt alleen wel wat meer bij kijken dan als je een 1.6 vervangt door een 1.8 K-blok.

cheers,
Dennis :cool:

Geplaatst: di nov 07, 2006 8:12 pm
door Mark16v
Volgens mij valt dat nog best mee, ik geloof dat je alleen de achterste (bak) steun moet aanpassen. De K-serie en T-serie zijn wat dat betrefd aardig gelijk. In de UK worden K-series vaak omgebouwd tot T-Turbo's.

Tenzij je een D-serie (Honda) hebt, dan wordt het wel een ramp.

Geplaatst: di nov 07, 2006 8:21 pm
door 118GTR
Zoek een complete auto. Een 220 mk2 of een 420 mk1, dan kun je alles 1 op 1 overbouwen.

De auto's zijn in de basis hetzelfde als de 214 mk2 alleen hebben die auto's bepaalde onderdelen wel/niet vanwege het blok, die specifieke dingen kun je dan zonder problemen overbouwen samen met de motor.

Geplaatst: di nov 07, 2006 9:42 pm
door Dutch
Of als je een donor 220/420 hebt kun je de hele voortrein overhangen.

Geplaatst: wo nov 08, 2006 4:19 pm
door Jai
het plan is om een donorwagen te nemen jah..... dan zijn de delen al op elkaar afgestemd...
anders zit ik straks met een salade van onderdelen in mn auto:P

beetje 220gti hier, beetje 216 daar... da kenne we nie hebbe he..

maar als ik een donorwagen heb moet t wel makkelijk kunnen dus


thnx :mrgreen:

Geplaatst: wo nov 08, 2006 4:20 pm
door Striker
Die slangen zijn gewoon van Samco, dus waarschijnlijk ook wel bij een tuningzaak als bv. Limpex te krijgen.

Geplaatst: wo nov 08, 2006 4:23 pm
door Jai
Striker schreef:Die slangen zijn gewoon van Samco, dus waarschijnlijk ook wel bij een tuningzaak als bv. Limpex te krijgen.
.... verkeerd topic??

Geplaatst: wo nov 08, 2006 6:12 pm
door Bart-K
't is ook al laat he ;)

Geplaatst: wo nov 08, 2006 9:33 pm
door Roverforever
Een 2000cc turbo van de T-serie was ook verkrijbaar in de Tomcat coupé en de gewone R8 versies. In theorie zou ie dus ook in de R8 cabrio moeten passen.

Hoewel ik een beperkte kennis ik heb van de R8 vraag ik me wel af of dat zo simpel gaat zijn. Ik denk bv aan de plaatsing van de versellingsbak. Bij een D-serie 216 ligt deze aan de linkerkant (langs vooraan). terwijl ik denk dat bij de T-serie de versnellingsbak rechts ligt.

Geplaatst: wo nov 08, 2006 9:49 pm
door Roverforever
sorry,ik dacht dat het om een 216 ging :oops:

Geplaatst: wo nov 08, 2006 10:23 pm
door Jai
ff gesurft naar een plaatje van hoe het er ongeveer onder mn kap uit ziet:

Afbeelding

met dank aan.... de .org-ers site :P


Peace

Geplaatst: wo nov 08, 2006 11:53 pm
door Dutch
Dat is een K serie blok geen T16 ;)

Geplaatst: do nov 09, 2006 12:28 am
door Striker
Dat is ook de motor die er nu in ligt, een 1.4 K-serie ;).

Geplaatst: do nov 09, 2006 12:44 am
door Dutch
Striker schreef:Dat is ook de motor die er nu in ligt, een 1.4 K-serie ;).
Oeps ik had het verkeerd gelezen dacht dat hij bedoelde hoe het eruit "GAAT" zien, my bad.