Goede koop?

knetterpijp

Goede koop?

Bericht door knetterpijp »

Hallo allemaal, ik mag een lease auto uitzoeken van m'n werk en nu ben ik een beetje gaan zoeken naar prijs/uiterlijk/prestatie verhoudingen.
Was aan het twijfelen tussen een 206 GTI en een ZR 160. Ik heb nu de offerte van de ZR 160 ingeleverd (hij is wat aan de dure kant, maar ik hoop dat 'ie er doorheen komt). Is het een verstandige aankoop? En wat zijn jullie ervaringen met deze auto? Hoe zit 't op het gebied van tuning? Heeft een K&N bijv. veel effect? wat zijn de prestaties nou? In Engeland zeggen ze 7,4 naar de 100 in Nederland zeggen ze 7,8 naar de 100.
Ik hoor 't graag van jullie! :D
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik vrees dat we hier nou niet echt een objectief antwoord op kunnen geven ..... 't is tenslotte de MG-Roverclub hiero :mrgreen:

In m'n werk kom ik regelmatig 206jes tegen, maar nou niet op de manier dat ik er veel kilometers mee maak. Maar persoonlijk vind ik ze wel grappig...voor een ander.
Zelf zou ik namelijk nog niet dood in een franse auto gevonden willen worden, zelfs niet in een 607 ondanks dat ik dat een prachtbak vindt.

We hebben hier op de club een paar leden met een MG-ZR die daar voor zover ik weet heel erg tevreden mee zijn .. en mijn gebrekkige info aan kunnen vullen.

Maar qua "looks 'n handeling" e.d. overtreft naar mijn smaak de ZR in alle opzichten de 206.

Voor tuning en styling komt er steeds meer voor de ZR op de markt .. helaas nog steeds bijna alleen maar in Engeland .. maar dat zal veranderen op het moment dat er meer MG's hier op de weg komen.

Rotterdam hé? .. Hya buurman :)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Skytiger

Goede koop

Bericht door Skytiger »

Beste newbie,

Ik ben in het bezit van een antraciete ZR 160.
Ben er erg tevreden over. Geen problemen mee gehad tot dusver.
Ik wil m echter nog laten tunen, maar op het ogenblik is er hier in Nederland nog niets op de markt op een powerfilter na.
Ik heb met rally coureur Matt Stephens contact gehad, hij zei dat binnenkort MG Sports and Racing tuningsonderdelen gaat aanbieden aan het particuliere segment.
Tot nu toe heb ik nog geen reactie van terug gehad.
MG Sports and Racing zou met mij contact opnemen.
Afwachten dus.

Ik heb echter al wel schade nou ja schade, van die eikels die geen briefje achterlaten wanneer ze met hun deur tegen de mijne hebben gezeten.
Er zat 1 klein deukje in, dien mijn dealer er uitgewreven heeft.
Nu kwam eergisteren tot de ontdekking dat er een kras op zat, ik hoop dat ze die er ook uit kunnen halen, hij is echter op een klein stukje diep.

Maar goed dat houd je toch niet tegen.
Het is geen nieuwe auto meer.
Ik heb hem sinds eind juni vorig jaar en had een premiere op Automaxx.
Veel bekijks.

Alleen een nadeel, die velgen haleluja, wat een werk is dat om die schoon te krijgen.
Maar goed dat hoort er bij.
Zelf zit ik dus te wachten op een supercharger uit de rallywereld.
Afwachten.....

Ook ben ik aan het nadenken om de 22.000km tellende ZR 160 alweer in te ruilen voor een MG ZT Xpower 385.
Ook een heftig bakkie maar wel duur rond de 60.000 eurotjes....

Maar goed een goede koop zeker.
Momenteel heb ik er dvd-installatie in zitten en een complete Bossaudio set gaat er aan komen.
De woofer heb ik al 700 watt rms maarde versterker die ik nu heb gooit er maar 200 rms maximaal uit.
Ik ga een boss versterker bestellen maar die moet uit amerika komen.

Mijn ramen zijn geblindeerd en heb er een powerfilter op zitten van JR.
Er komt een K&N 57i set op. Is beter denk ik.


Nou een hoop info nu, maar ja aan jou de keus.

Greetingzzz,

Skytiger aka Robin
Vice-voorzitter Street Legal R (http://www.streetlegalr.nl)
MG ZR 160[/b]
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

Is 'tie weer....
Was nog een heel gedoe op m'n werk. Ging ze om 2 punten: 1. hij zit net boven m'n leasebedrag en 2. Ze vonden hem iets te "straatracerig" :?
Op internet zie je 'm bijna alleen maar in het geel, en dat zagen ze niet zo zitten. Ik een plaatje laten zien van een grijze ZR (GTI Tuning&Design), om ze te overtuigen dat 't wel meevalt met die spoiler ;-)
Mag 'm gelukkig toch bestellen, onder de voorwaarde dat ik geen opvallende kleur neem en dat ik de parkeerplaats niet kom opscheuren :wink:
It's all good, ben blij zat dat ik 'm mag nemen (met fikse bijtelling :(
Een 206 (ice blue meegspoten alles) vind ik ook mooi, maar daar rijden er heel veel van rond en dat wil ik juist niet.
Ik neem een Antreciete ZR 160 en ik gok dat er daar nog geen 25 van rond rijden in Nederland (antreciet dan).
Hebben jullie een idee hoeveel ZR 160's er in NL rondrijden?

Ga 't vandaag effe afronden met die dealer en dan heb ik 'm over 8 weken :mrgreen: !!!!!

P.S
Effe een by the way vraagje. Is het de moeite waard (qua uiterlijk en comfort) om ook hoofdsteunen achter te nemen?
Is het makkelijk om aan alu vloermatten voor de rover 25 te komen (ik neem aan dat bijna alles van de rover 25 probleemloos past op de ZR 160)?

Gr.
Flo
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

knetterpijp schreef:.......P.S
Effe een by the way vraagje. Is het de moeite waard (qua uiterlijk en comfort) om ook hoofdsteunen achter te nemen?
Is het makkelijk om aan alu vloermatten voor de rover 25 te komen (ik neem aan dat bijna alles van de rover 25 probleemloos past op de ZR 160)?
Hya,

Das goed nieuws dan :)

De hoofdsteunen ... staat wel luxe .. imho
Die matten ... bij http://www.mjdesignsuk.com hebben ze wel hele mooie matten voor je MG al dan niet met MG of eigen logo. of bedoelde je die tranenplaat dingen?
Bijna alles van de 200/25/Zr past .. 't is tenslotte eigenlijk dezelfde wagen :)

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Persoonlijk vind ik hoofdsteunen achter best irritant. Je ziet net ff te weinig als je achterom of in je spiegel kijkt. :?
Nu ben ik niet echt groot hoor, kan er wel iets mee te maken hebben. ;)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Nâh ... ik vind het wel wat, die hoofdsteunen achter.
In m'n 214GSi had ik ze.. en in m'n 416Si mis ik ze toch echtwel.
.....dus ga ik binnenkort ff naar de sloop om te kijken of ik een setje achterbankrugleuningmethoofdsteunen kan vinden :mrgreen:

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Acid

Bericht door Acid »

In m'n 214GSi had ik ze.. en in m'n 416Si mis ik ze toch echtwel.
Zit jij vaak achter in je auto dan? :lol: :P
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Neehee ... voor het zihicht !!

Roflmfao :)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

hey ya buurman ,(woon in rijswijk werk in rdam) feyenoord for ever

gewoon steuen acter in nemen joh staat een stuk toffer man

heb je je auto al ff een vraag heb je hem in rdam besteld?
daar zaten 2 dealers maar 1tje gaat is weg van vliet op de kleiweg
hier op de site staat als het goed is een uitgebouwde rover200/25/zr een zilveren ff bij foto's kijken

groetuhh

robert
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

Ola peoples,

Ik bedoel idd die aluminium tranenplaat matten. Vind ik wel errug cool.
Ik mag de auto bestlle nvan m'n werk, maar dan moet ik er nog wel wat af halen bij de dealer, dus daar ga ik morgen effe langs. En als ik die prijs rond heb, wordt 'ie besteld.

Ik wacht daarom nog met die hoofdsteunen, want die kan ik later alsnog bestellen. (voor dezelfde prijs).

De ZR gaat besteld worden op Lombardijen, Die andere dealer op noord (van Vliet) is nu weg.

Mzzl.
Flo
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

hee ya mocht het niet lukken ??

moet je ff naar kruithof gaan en zeggen dat ik heb gezegd dat je wel korting krijgt daar dat je hem anders in denhaag gaat halen
heb 6 jaar bij de schadeafdeling van dat bedrijf gewerkt in rdam centrum
die kruithof is die kale zonder nek

maar moet je ff zeggen dat robert oosterhoff dat zei werkt wel
moet je zn reaktie maar zien dan
hee laat het ff horen lukt het niet weet ik wel een zaak waar ze er zo wat voor je afhalen
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

200turbocoupe schreef:.......
die kruithof is die kale zonder nek....
Als die kale no-neck dan maar geen kale met een koltrui voor de dag haalt als je om korting vraagt :mrgreen: :+ :mrgreen:


...oops, sorry .. :wink:

Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

Yo Yo Yo,
Gaat helemaal goed komen...
Dealer gaat onderhandelen met de leasemaatschappij. Er hoeft maar ca. 650 Euro vanaf op een bedrag van 23.660 Euro. Moet te doen zijn lijkt me toch?
En de keuze is idd simpel...OF hij haalt er 650 euro vanaf...OF ik zoek een toko die dat wel voor me doet 8)
Wel zwaar tergend dat het nog 8 ( :shock: ) weken duurt voordat ik die bak heb. Heb al weinig geduld en nu zit ik me 8 weken op te vreten :?
Morgen krijg ik een tijdelijke bak. Ben benieuwd wat ik krijg...
knetterpijp

Bericht door knetterpijp »

:shock:
Rij nu 8 weken in een Rode Peugeot 206 1.4....
Maaaaar, aan de andere kant: dat maakt de ZR 160 wel duizend keer zo relaxed als ik 'm heb 8)
Mzzl!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

knetterpijp schreef::shock: Rij nu 8 weken in een Rode Peugeot 206 1.4....
Jaja.. er blijven mensen die altijd geluk hebben.
Heftig man .. een rode peugeot .. dadelijk wil je die mg niet eens meer :wink:

Ahjôh, nog geen 2mndn ... dan is alle pekel van de wegen en het wordt weer zonnig .. dus zie het als een voordeel.
'k ben wel benieuwd ... wel foto's hé over 8wkn :)

Cheers,
Dennis :)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie