Pagina 1 van 2
Sssst..... Don't tell anyone....
Geplaatst: vr okt 31, 2003 5:21 am
door Skytiger
Er is nog niets over bekend bij MG Rover Nederland...
Maar ik weet dat er voor volgend jaar het eerste kwartaal een nieuwe ZR op het programma staat....
Te weten: MG ZR 220
Deze zou een turbo hebben. Verder weet ik niet veel.
Dit heb ik van betrouwbare bronnen, en is hoogstwaarschijnlijk waar...
Mensen die familie hebben werken bij MG-factory in Longbridge...
Wel leuk een ZR 220 PK's ...
GreetingzZz,
Skytiger
Geplaatst: vr okt 31, 2003 10:04 pm
door lex
Hehe!!!!! eindelijk een turbo kan ik ook uitkijken naar een auto met een dumpvalve
Geplaatst: za nov 01, 2003 10:58 pm
door Järv
Hya Sky,
Een ZR met de 1.8-turbo uit de 75 toevallig ?
Cheers,
Dennis

Geplaatst: za nov 01, 2003 11:33 pm
door Striker
Die schopt het maar tot 160 pk. Het zal waarschijnlijk de nieuwe K2000 worden, een 2 liter k-serie motor.
Geplaatst: zo nov 02, 2003 12:43 am
door Järv
Een K2000 ..... als in zelfde ophangpunten als een gewone K-motor ?
Mja, dat zou ik wel toejuichen ... vooral 1 met zware-totallos achterschade
Cheers,
Dennis (die blij is met PX, lampies & Striker)

Geplaatst: zo nov 02, 2003 4:55 pm
door Mark16v
K2000 met 220pk
Dat in een 114 hangen
=
Aardig gekke zelfmoord actie
Oeh ik zie het al helemaal voor me
Geplaatst: zo nov 02, 2003 5:46 pm
door Mista T
Geplaatst: di nov 04, 2003 10:06 am
door MGPete
Is dat niet toevallig de ZR die Moto-build heeft gemaakt?
http://www.moto-build.com/mgzr220.html
C Ya
Pete
PS Sky, check je pb's ff; 'k heb je een vraagje gesteld...

Geplaatst: di nov 04, 2003 1:14 pm
door Striker
Nee, dat is puur toeval. De ZR220 van Moto-Build heeft een T-serie 2.0 turbo motor, deze ZR krijgt een nieuwe 2.0 K-serie motor.
Geplaatst: do nov 13, 2003 1:21 pm
door MGPete
Hoe zit dat eigenlijk met die motoren?
Wat is de T-serie, K-serie, wat zit er nu in de moderne Rovers en MG Z-serie?
Wie maken de motoren?
Geplaatst: do nov 13, 2003 1:40 pm
door Striker
De K-serie motor is de motor zoals gebruikt in alle moderne benzine modellen 200, 400 (behalve 420), 25, 45, de complete MG range en de meeste modellen van het oude model 200 en 400 (behalve de 1.6 hiervan, dit is een Honda motor).
De 2.0 liter motor zoals gebruikt in Mk2 220, 220 coupe, 420, 620 en 820 is een T-serie motor. Hiervan is ook een turbo uitvoering beschikbaar (in de 200 TC, 600 Ti, 800 Ti).
De diesel motor zoals gebruikt in de 200, 400, 600, 25, 45, ZR en ZS is een L-serie motor.
De ZS180 en ZT190 hebben een van de K-serie afgeleide V6, de KV6

.
Al deze motoren worden gemaakt door MG-Rover zelf.
Geplaatst: do nov 13, 2003 2:42 pm
door rover220GTi
De 2.0 liter motor zoals gebruikt in Mk2 220, 220 coupe, 420, 620 en 820 is een T-serie motor.
Of M series (tot 92, zoals de mijne)

Geplaatst: do nov 13, 2003 2:44 pm
door Mark16v
Striker schreef:De K-serie motor is de motor zoals gebruikt in alle moderne benzine modellen 200, 400 (behalve 420), 25, 45, de complete MG range en de meeste modellen van het oude model 200 en 400 (behalve de 1.6 hiervan, dit is een Honda motor).
Ook de Rover 100 gebruikt K-series hoor...

1.1 8v, 1.4 8v en 1.4 16v. Dit alles met Carb/SPi/MPi.
En er zijn ook Rover 100 diesels, die gebruiken een PSA blok.
Geplaatst: do nov 13, 2003 2:55 pm
door Striker
Mijn lijstje was ook alleen bedoeld als indicatie, hij is uiteraard niet volledig

.
En BMW en Peugeot motoren heb ik maar buiten beschouwing gelaten

.
Geplaatst: do nov 13, 2003 2:57 pm
door MGPete
Striker schreef:En B*W en Peugeot motoren heb ik maar buiten beschouwing gelaten

.
Begrijp ik hieruit dat T en K serie dus niet alleen MG_rover zijn?
Geplaatst: do nov 13, 2003 3:05 pm
door Mark16v
Jawel, het zijn door Rover zelf ontwikkelde en geproduceerde blokken, en worden ook exclusief door Rover gebruikt (Nouja, Lotus en Caterham gebruiken ook het 1.8K-serie blok).
Echter bijv. de Rover 100 diesel gebruikt dus een blok van PSA (Peugeot/Citroen). Ook de versnellingsbak die in de Rover 100 zit (de R65) is een doorontwikkeling van een versnellingsbak van PSA. Er wordt dus wel is samengewerkt.