Pagina 1 van 1

Rover 75 chiptuning op maat

Geplaatst: za okt 21, 2006 7:55 pm
door SteveM
Vandaag was het dan zover, de rover 75 cdt werdt op maat gechiptuned bij heinz (gekend in de belcar).

Eerst een run gemaakt om te zien hoeveel de 75 scoorde origineel. Het gaat hier om een geijkte bank, dus de waardes kloppen.

Er werd een foutenpercentage van 10% genomen. De score was 101.3pk gecorrigeerd, toen hebben ze de database geraadpleegd om te kijken hoe hoog andere 75's scoorden, de hoogste waarde kwam op 104pk.

Met de gemodificeerde chip was de score 137.8pk en 327Nm, een winst dus van bijna 40pk. Het verschil is iig enorm, ik heb nog wheelspin in 2de versnelling (met bandbreedte 225).

De grafiek zet ik hier morgen neer, want de scanner moet nog opnieuw aangesloten worden.

P.S. zeker aan te raden!!

Geplaatst: za okt 21, 2006 11:05 pm
door 216 driver
Leuke pk-winst zeg maar dat gaat al wel makkelijk met een Turbodiesel, maar zeker zijn geld waard dat chiptunen mits het wel goed gebeurd en op een veilig niveau.

Zit er trouwens ook een EGR klep op ? Misschien dat hij daardoor iets minder pk's had omdat er wat roetaanslag in de inlaat zit. Het beste is die klep afsluiten zodat je een schonere ontbranding krijgt en ook nog wat meer koppel.

Geplaatst: zo okt 22, 2006 1:12 pm
door SteveM
Er zit idd een egr klep op, zal wss wel al vervuild zijn aangezien ik nu 150000km heb :D .

Hoe sluit ik deze af?

Geplaatst: zo okt 22, 2006 1:49 pm
door SteveM
hier dan de beloofde grafiek:
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: zo okt 22, 2006 3:31 pm
door Silly CVT
FF de foto's croppen aub! Het forum word nu uit zn verband getrokken!...

Geplaatst: zo okt 22, 2006 5:09 pm
door Striker
Ik heb de foto's even veranderd in links, voor een beter overzicht.

Net resultaat!!

Geplaatst: ma okt 23, 2006 12:46 pm
door Dutch
Netjes hoor, 76Nm winst en 36,3pk erbij er netjes. Lees ikd at goed dat je er daarvan 119,6pk aan je wielen over houd?

Geplaatst: ma okt 23, 2006 2:41 pm
door SteveM
138pk is het vermogen gemeten aan de wielen

Geplaatst: ma okt 23, 2006 2:46 pm
door arjan_m
Is te vergelijken met die van mij, na meting; gemeten op de voorwielen op een rollerbank is het 145 pk, en 326 Nm ...

Beetje variatie kan.... wellicht de afwijking.
Dus ik denk dat mijn CRD-systeem en jouw tuning niet veel verschillen (in ieder geval in PK's)

Het verschil tussen voor enna is groot(s) toch? :twisted:

Geplaatst: di okt 24, 2006 11:13 am
door peter3
Afsluiten van de egr klep is simpel.
Even een stukje metaal op maat maken, gaatjes erin (voor de boutjes).
En er dan tussen monteren.
Klaar.