Pagina 1 van 1
Rover 416 geen ontsteking, geen inspuiting
Geplaatst: za okt 21, 2006 2:24 am
door MotoRies
Heren en Dames,
Het volgende probleem:
Na het kapot lopen van min vorige motor een nieuwe motor op de kop kunnen tikken voor 600 euro.....
Nu zaten er wel wat versieverschillen in, maar deze hebben we allemaal over kunnen zetten.
We hebben het inlaatspruitstuk van de oude motor overgezet omdat deze voor LPG voorbereid was.
Helaas hebben we de oude motor al naar de sloop gereden en kunnen daar helaas niets meer afhalen....
Ons probleem was dat er helaas geen passende stekker op de BDP sonsor zat, dus deze hebben we hier de kabel van over gezet en het boeltje weer in elkaar gedraaid.
Wat is nu het probleem:
We starten de motor, dan 1x inspuiten, geen vonk
Als ik de bdp sensor uit zijn hokkie haal bij het vliegwiel en er ff met een magneetje langsga, dan krijg ik meerdere keren inspuiting en mooie vonkjes!!
Iemand ideeen ???
Ries
Geplaatst: za okt 21, 2006 11:48 am
door Dutch
Verkeerd type vliegwiel? Verkeerde sensor?
probeer je blok weer op te halen op de sloop met de mededeling dat je hem weer retour doet als je het uitgezocht hebt
Geplaatst: za okt 21, 2006 4:07 pm
door 118GTR
Mag ik een foto zien van je nieuwe blok?
Er horen namelijk helemaal geen verschillen te zijn, en ik vrees dat iemand je een oude 1.4 heeft verkocht. Die heeft namelijk o.a. een ander vliegwielsensor.
Geplaatst: ma okt 23, 2006 12:38 pm
door Dutch
heb je toevallig ook de motorcode bij de hand?
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:12 am
door Verlaanac
Helaas geen motorcode,
Wel kan ik je een fotootje opsturen, deze zal ik morgen even posten.
Is er een andere manier om achter de motorcode te komen?
Groet,
Ries
Geplaatst: di okt 24, 2006 12:16 am
door 118GTR
ja, staat op de motor
Oudere blokken net boven de carterpan aan de voorkant, nieuwe blokken aan de distributiekant, voorkant, net onder de koppakking.
Geplaatst: di okt 24, 2006 2:07 pm
door Verlaanac
Kijk daar hebben we wat aan,
Ik ga vanavond ff die codes opzoeken, kan het met werk ff niet combineren...
De foto´s heb ik naar je email adres vanaf je website gestuurd, misschien kun je er wat van maken.
Groet,
Ries
Geplaatst: di okt 24, 2006 3:01 pm
door 118GTR
Ik heb de foto's bekeken en een definitef antwoord kan ik je niet geven aangezien de foto's allemaal van de bovenkant gemaakt zijn en ik derhalve alleen iets over de kleppendeksel kan zeggen.
En die kleppendeksel is helaas van een ouder type K-serie blok. Dat hoeft niets te zeggen, er kan immers een oude kop of een oude kleppendeksel zijn geplaatst.
Ik moet foto's hebben van de voorkant van het blok(genomen vanaf de radiateur zeg maar) desnoods van onderen, maar zorg dat er in dat geval zoveel mogenlijk van de voorkant van het blok op te zien is.
Geplaatst: di okt 24, 2006 3:50 pm
door Verlaanac
Weer nieuwe foto´s naar je onderweg, genomen door moeders de vrouw, niet al te duidelijk.....
Mocht je er geen wijs uit kunnen worden dan halen we even de uitlaat eraf en de dynamo enzo en proberen we hem er helemaal op te krijgen
Ries en Arjan
Geplaatst: di okt 24, 2006 4:55 pm
door 118GTR
De eerste foto vertelde me precies wat ik weten moest. Het is zonder enige twijfel een Wet-liner motor en dat betekent 75mm zuigers en dat betekent dat het maximaal een 1.4 is(zelf een 1.1 zou kunnen, maar dat is zeer onwaarschijnlijk).
Je bent opgelicht. Zo'm motor is geen 600 euro waard maar nauwelijks de helft en dan moet hij nog kompleet zijn ook.
De motor is prima te gebruiken in een Rover 400 maar hij is gewoon veel minder waard en je moet nog wat meer onderdelen van de 1.6 over zetten. (in iedergeval vliegwiel en vliegwielsensor)
Geplaatst: di okt 24, 2006 8:38 pm
door Dutch
Mooi klote dus, probeer iig je geld terug te krijgen of een vergoeding van het verschil.