Pagina 1 van 7
Mijn ZS project
Geplaatst: di okt 17, 2006 3:05 am
door Lehcim
Ik heb gisteren m'n ZS naar Team Tovenaar gebracht om het één en ander te laten verbouwen, en wel het het volgende:
1. Plaatsen en spuiten JDL front bumper extension.
2. Plaatsen en spuiten JDL side skirts.
3. Demontage trekhaak.
4. Montage Moto-build dubbele knetterpot.
5. Montage en spuiten JDL rear bumper extension + aanpassen bumper voor dubbele uitlaat.
6. Montage sensoren en camera in achterbumper t.b.v. parkeerhulp.

7. Rondom EBC remschijven + EBC Greenstuff remblokken + Goodridge roestvrij stalen remleidingen + remklauwen rood spuiten.
8. Custom made booskijkers.
Dus nu maar afwachten hoe ik hem terug krijg. Ben in ieder geval heel benieuwd.
Hier alvast een paar foto's van hoe m'n ZS er nu uitziet.
Zoals je kunt zien is de trekhaak al gedeeltelijk gemold, dit om de rear bumper extension te kunnen passen. (En schoon is ook anders)
Geplaatst: di okt 17, 2006 3:31 am
door Lehcim
Tot nu toe heb ik de volgende wijzigingen aangebracht aan m'n auto:
1. Standaard luchtfilter vervangen door eentje van Green.
2. ECU ge-remapped d.m.v. ODB tuning.
3. Lexus style achterlichten gemonteerd.


Zoals je kunt zien had ik daar nog de 16 inch hairpin velgen gemonteerd. Deze liggen nu te wachten op lekkere warme winter pantoffels.
4. 17 inch straights gemonteerd met Toyo banden.
5. VDO dayton radio/cd/navigatie MS4400 + MP3 CD wisselaar + stuurwielbediening gemonteerd.

6. Parrot bluetooth carkit.

7. Achterspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1796 3-weg speakers

8. Voorspeakers vervangen voor Pioneer TS-E1396 3-weg speakers

9. 48mm throttle body vervangen voor eentje van 52mm.
M'n onderschrift klopt dus niet meer, want dat was na vervangen luchtfilter en ODB-tuning. Als straks ook nog de dubbele knetterpot is gemonteerd, dan wil ik het vermogen toch nog weer eens laten meten op een rollenbank.
Geplaatst: di okt 17, 2006 9:27 am
door sjon
Ik ben echt zwaar benieuwd naar het eindresultaat, wanneer is ie ongeveer klaar?
Geplaatst: di okt 17, 2006 9:36 am
door Lehcim
sjon schreef:Ik ben echt zwaar benieuwd naar het eindresultaat, wanneer is ie ongeveer klaar?
Als het mee zit zaterdag en anders nog een weekje langer zei Ties de Tovenaar. Ik ga dus van het laatste uit. Alles wat eerder is, is mooi meegenomen.
Geplaatst: di okt 17, 2006 9:59 am
door mg-zs
Ben benieuwd.
Dus je had alleen de luchtfilter en de ECU re-map en je had in eens geen 117 maar 134,5 PK??
Waar heb je dat re-mappen laten doen.
Dat lijkt mij wel wat.
Geplaatst: di okt 17, 2006 10:17 am
door Lehcim
Met alleen luchtfilter vervangen had ik voor tunen 121,4PK en na tunen 134,5PK.
Heb ik laten doen bij Bullpower in Dronten.
Geplaatst: di okt 17, 2006 12:11 pm
door challenge
hey mooie kleur MG
en mooie achterlichten
maar hou je die spoiler of ga je daar ook nog een ander voor zoeken???
Geplaatst: di okt 17, 2006 12:18 pm
door mg-zs
Wil je hem toch kwijt

Geplaatst: di okt 17, 2006 1:23 pm
door challenge
hij is lekker bezig om zn auto te veranderen.
mischien dat ie ook van plan is een andere spoiler te monteren.
nou bedoel ik daar niet mee dat ie dan de mijne moet overkopen ofzo.
dan raad ik hem aan een evo1 spoiler te kopen.

vind ik persoonlijk net ff mooier staan.
Geplaatst: di okt 17, 2006 6:05 pm
door mg-zs
Okè.
Af en toe twijfel ik nog
of ik niet ook zo een pak.
Geplaatst: wo okt 18, 2006 3:28 pm
door Lehcim
Die spoiler moet nog maar even wachten, want daar ben ik nog niet helemaal over uit.
En als dit klaar is dan heb ik ook alleen nog maar rood geld over.
Ook ben ik niet ze gecharmeerd van die bolling van de Evo1 (vind de originele grote spoiler van MG vele malen mooier) en geef persoonlijk niet zoveel om van die hele grote vleugels als de PK's er niet voor zijn. Ik wil dus eerst eigenlijk nog wat meer PK's.
Ik reed vorige week nl. in Duitsland, was daar aan het inhalen, gaspedaal tot op de bodem nog aan het accelereren, komt er een merkedes stationwagen 2.2liter achter me die even moet inhouden totdat ik weer naar rechts ga.
Op het moment dat ik naar rechts ga met zo'n 185km/u nog steeds aan het accelereren met pedaaal op de bodem, komt die merkedes me gewoon voorbij kachelen en rijdt zo bij me vandaan.
Dat voelde niet fijn, was wel een 2.2 liter, maar is ook veel zwaarder en is een stationwagen, da's dan helemaal lullig als je dat overkomt met zo'n joekel van een vleugel achterop.
Geplaatst: wo okt 18, 2006 4:43 pm
door pyara_pappoe
zoo hoeveel pk had die mercedes dan? zou toch denken dat je sneller moet zijn ? lijkt me?
Geplaatst: wo okt 18, 2006 5:05 pm
door challenge
Lehcim schreef:Ik reed vorige week nl. in Duitsland, was daar aan het inhalen, gaspedaal tot op de bodem nog aan het accelereren, komt er een merkedes stationwagen 2.2liter achter me die even moet inhouden totdat ik weer naar rechts ga.
Op het moment dat ik naar rechts ga met zo'n 185km/u nog steeds aan het accelereren met pedaaal op de bodem, komt die merkedes me gewoon voorbij kachelen en rijdt zo bij me vandaan.
Dat voelde niet fijn, was wel een 2.2 liter, maar is ook veel zwaarder en is een stationwagen, da's dan helemaal lullig als je dat overkomt met zo'n joekel van een vleugel achterop.
scheelt dat ik een 2.5i V6 heb

dan heb je iets meer power dan de 1.8i
Geplaatst: wo okt 18, 2006 5:21 pm
door mg-zs
Als je voor power wilt gaan moet je de Zs 180 pakken
En dan verder uitbouwen richting 200 pk.
Geplaatst: wo okt 18, 2006 5:32 pm
door challenge
nou de 180 is meer geschikt voor lekker cruisen
want een V6 is nou niet echt super on veel vermogen uit te halen
zeker niet omdat ie dwars voorin ligt.
dan moet je een subaru impressa of een mits lancer kopen.
die schroef je zo naar de 300 pk
bij een V6 moet je flink met geld gooie wil je wat winnen.
Geplaatst: wo okt 18, 2006 5:37 pm
door mg-zs
Jaag hem nu niet direct weg
Wat ik bedoel is.
Als je voor veel power gaat moet je zeker geen Zs 120 kopen.
Pak dan een 180 of een vette Zt.