Mijn ZS project
Kun je wel eens gelijk in hebben, maar ik weet het ook niet zeker.Edgecrusher schreef: Even een vraagje.
Moet de groef niet de ander kant op?
(als hoe de voorruit loopt, ter vergelijking)
(dus links en rechts omgewisseld)
Of heb ik dit nu verkeerd?
Er stond toch duidelijk "left" en "right" op de verpakking, en ik neem aan dat meneer de tovenaar toch zou moeten weten aan welke kant ze horen te zitten.
Ik begin nu wel te twijfelen iig.
Over de sideskirts ben ik ook niet 100% tevreden, ik vind ze wel mooi qua vormgeving, maar zitten idd wel erg laag.216 driver schreef:Zeer mooie ZS is het geworden zeg
Alleen vind ik de sideskirts er niet echt bij passen, zit ook iets te laag t.o.v. de voor en achterbumper. Maar voor de rest echt top !
Die 2 uitlaten zien er ook echt mooi uit , tijd voor een filmpje ook denk ik :P
En alles lijkt nog lager op de foto's doordat de banden geheel in het gras zijn verdwenen.
Ze zijn nu eenmaal niet kleiner en hoger willen ze niet (zonder een stuk van de deur te zagen), Pools design foutje denk ik.
JDL had de hoogte van de skirts wel wat kunnen reduceren.
Misschien aankomend voorjaar ff op zoek naar wat minder hoge skirts.
Moet het er nu maar ff een tijdje mee doen.
Het passen was geen probleem, ze konden zelfs vrij gemakkelijk de extra naden die zouden ontstaan bij het monteren van de voor- en achterbummper extension weggewerken.challenge schreef:ziet er netjes uit zo hoor
wel erg laag
paste het allemaal nog een beetje???
want er gingen toch wat negatieve berichten in de ronde over dit setje.
Dit kun je goed zijn bij de voor bumper, de spoiler lijkt uit 1 stuk, wat anders duidelijk uit 2 zou zijn zoals je op de volgende foto kunt zien http://www.jdltuning.com/customer_car/1 ... c10f_1.jpg
Wel was de bolling van de achterbumper ietsje te recht daar waar deze moest aansluiten op de achterbumper (waarschijlijk iets te vroeg uit de mal gehaald), maar was voor het monteren geen probleem.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
De schijven zouden idd andersom gemonteerd moeten zitten. Maar aangezien er vrij weinig over te vinden is is het verschil niet groot en niet gevaarlijk.
1 idee van de groeven is de afvoer van remstof en andere troep(o.a. hete lucht) om die reden moeten ze andersom(middelpunts vliegende kracht)
Maar het belangrijkste aspect is het feit dat groeven de pads schoonhouden en ze een randje te geven waarop de pads meer grip hebben waardoor de remkracht wordt vergroot. En dan maakt het niet uit hoe de groeven lopen, er zijn ook schijven waarbij de groeven haaks op het midden lopen.
1 idee van de groeven is de afvoer van remstof en andere troep(o.a. hete lucht) om die reden moeten ze andersom(middelpunts vliegende kracht)
Maar het belangrijkste aspect is het feit dat groeven de pads schoonhouden en ze een randje te geven waarop de pads meer grip hebben waardoor de remkracht wordt vergroot. En dan maakt het niet uit hoe de groeven lopen, er zijn ook schijven waarbij de groeven haaks op het midden lopen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- MGPete
- MG-R Freak
- Berichten: 1970
- Lid geworden op: ma aug 18, 2003 11:29 am
- Woonplaats: Scheveningen
- Contacteer:
Die motor kap is inderdaad heel gaaf
Die remschijven staan ook heel goed. Zet mij gelijk weer aan het denken Merk je verschil tov de oude remmen?
Maar je specs over de re-map zijn ook heel interessant. Denk dat dat een serieuze overweging waard is. Misschien eerst een andere manifold om de lucht toevoer nog meer te verbeteren. Een re-map is vaak het best als laatste.
Die remschijven staan ook heel goed. Zet mij gelijk weer aan het denken Merk je verschil tov de oude remmen?
Maar je specs over de re-map zijn ook heel interessant. Denk dat dat een serieuze overweging waard is. Misschien eerst een andere manifold om de lucht toevoer nog meer te verbeteren. Een re-map is vaak het best als laatste.
Laatst gewijzigd door MGPete op vr okt 27, 2006 1:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
-
- The Big Boss
- Berichten: 8398
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
ziet er super uit!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland