Pagina 1 van 1

teveel Co2 uitstoot.

Geplaatst: di okt 03, 2006 8:57 pm
door pyara_pappoe
hallo mensen,
vandaag mijn auto gebracht voor de keuring. blijkt er teveel co2 uitstoot te zijn. echter me katalysator is naar de klote zei de monteur.

maar nu zei hij ook dat als ik me katalysator laat vernieuwe min rover brm zuiniger zal rijden, en ook lekkerder en beter...

is dit waar. en het blijven rijden met een katalysator die teveel co2 uitstoot is toch niet erg voor me motor... en vermogen etc... dat blijft toch hetzelfde... enkel mileu wordt er teveel mee belast met vervuiling klopt dit ... ?

Geplaatst: di okt 03, 2006 11:19 pm
door pyara_pappoe
hey tomcat,

bedankt voor je lange leerzame verhaal. maar ik heb toch nog een vraag. in principe helpt het kwa vermogen als je je kat verwijderd. maar bij sommige auto's is dat niet zo hoorde ik. ik heb een rover 200 brm serie. iemand zij als ik me kat weghaal zal ik juist minder vermogen krijgen klopt dit. trouwen me brm heb ik al laten keuren met kapotte kat hahah bij kennig ;)

Geplaatst: di okt 03, 2006 11:47 pm
door challenge
raar verhaal dat als je je cat weg haald dat je dan minder vermogen krijgt :?
ik snap best dat een motor iets van tegendruk nodig heeft, maar daar zorgen de dempers wel voor.
alleen een turbo motor hoeft geen tegendruk van de uitlaat te krijgen.
daar zorgt de turbo wel voor.
ik denk juist dat een BRM vermogen wint.
vervang je uitlaat maar eens geheel voor een sport geval.
dus spruitstuk
cat vervanger en de rest naar achter.
ik denk dat je best verbaast zal zijn wat je dan wint.
mijn vorige crx vtec ging met dit in combinatie van een goed luchtfilter
van 150 tot bijna 180 pk.

een kennis van mij heeft dit ook gedaan bij een peugeot 206 1.6i 16v
en ging van 110 pk naar 135 pk

Geplaatst: wo okt 04, 2006 12:49 am
door MoRaX
Lopen al meer topics over, en ik was van mening dat vooral de VVC (dus BRM) motoren gebaadt zijn bij een kat.
En er zonder inderdaad verlies op zou kunnen treden. Mocht iemand hier meer over te vertellen hebben 'gaarne'! :P

Geplaatst: wo okt 04, 2006 9:30 am
door Dutch
Op mijn 118VVC had ik eerst ook een lege cat zitten daarmee was het vermogen onderin ver te zoeken, deze vervangen door de standaard cat en gelijk was er veel meer koppel onderin voelbaar.
Je hebt dus wel degelijk een bepaalde tegendruk nodig met een VVC.

Geplaatst: wo okt 04, 2006 1:55 pm
door Dutch
Denk zelf dat het eerder tussen je oren zit dat je de vermogenstoename van een standaard gta/gti met of zonder kunt voelen. 2 a 3 pk voelt bijna niemand, eerder het idee dat het sneller gaat ivm het meer aanwezige geluid.

Geplaatst: wo okt 04, 2006 2:28 pm
door Frekkel
ik heb een catvervanger en ik voel dat ie ietsjes vlotter gaat in de hoge toeren

moest ie echt verlies opleveren waarom biedt lotus hem dan aan op de modellen met vvc?

Geplaatst: wo okt 04, 2006 7:04 pm
door Edgecrusher
Denk dat een lege kat voornamelijk negatief werkt door de rare vorm en de werveling die dit veroorzaakt.
De grote verbreding en dan een versmalling zorgen voor een kamer waar de uitlaatgassen gaan circuleren.
Bij een rechte buis zal dit minder zijn.

Geplaatst: wo okt 04, 2006 7:32 pm
door Dutch
Tomcat schreef:Bij mijn 216 coupé merk ik het verschil heel duidelijk. Hij trekt in hoge toeren net een stukje aggressiever... maar ja, bij die motor scheelt het ook 8pk. :twisted:
Ik dan wel benieuwd ben naar een bewijs hiervan...