grotere en betere remschrijf en remmen.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
pyara_pappoe

grotere en betere remschrijf en remmen.

Bericht door pyara_pappoe »

hallo mensen,

ik wil graag mijn remmen upgraden van mijn rover BRM met grote remschijven voor en achter, en grotere remklauwen voor en achter. liefst zo groot mogelijk... als ik boven de 150 rijd en rem, dan valt het remgedrag van de rover 200 brm toch zeer tegen. ik wil dit verbetern... kan iemand mij hiermee helpen waar ik het beste de complete remset kan kopen en hoeveel kost het?

bedankt.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft een BRM een zelfde setup als een Vi. En dus 262mm geventileerde schijven met 1-pot klauwen.

Je zou kunnen beginnen met sport-schijven en vooral sport-remblokken te kopen het verschil is erg groot met de originele setup.

Ook is er de 282mm setup van een ZR160 of ZS180(er werd hier pas een set aangeboden zie de tekoop sectie door MGdan)
Zorg wel dat je goede sport-spullen voor deze setup erbij haalt, want EBC Green of origineel is domweg niet zou goed als een goede 262mm.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

dus die van die zr zou ik goed kunnen gebruiken... of is een goede 262 mm met goede sport remblokken enzo beter? wat zou je me aanraden dan.. heb je hiervoor een link eventueel?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ZR: Ja dus

Goed/beter/best: Staat er al

Aanraden: Zo goed als dat je portemonee toe staat

Link:
Geen, maar hou de 2de handswebsites in de gaten, als ook sloperijen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
lex

Bericht door lex »

Het EBC spul onder mijn BRM remt meer dan voldoende, de banden zijn op dit moment de zwakke schakel, op het circuit heeft het EBC remsetje zich beter gedragen dan ik zelf verwacht had. ik heb geen last van fading gehad. voor z'n 400 euro heb je rondom schijven en blokken.
Plaats reactie