Ik wil een tweede accu plaatsen (optima yellow top 52aH waar ik voor 125€ kan aangeraken) met een speciale schakelaar tussen zodat ik het koffercircuit kan afsluiten. De originele accu 80aH blijft en op het totaal komt een Lanzar optidrive 2500 en een 2150 met condensator op te liggen.
Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? Want ik vraag me af of het eigenlijk nodig is. En zo ja, wat zal de weerslag op de alternator zijn?
Thxs, Pagan
2e accu?
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
wow.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat er schakelaren in de handel zijn die ze ook met caravans (sleurhut/trekhuis) gebruiken.
Die zorgen er voor dat eerst de 1e accu vol komt en dan de 2e.
misschien kun je hier meer informatie vinden:
http://www.showyoursound.nl/
of beter
http://forum.showyoursound.nl/
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik weet dat er schakelaren in de handel zijn die ze ook met caravans (sleurhut/trekhuis) gebruiken.
Die zorgen er voor dat eerst de 1e accu vol komt en dan de 2e.
misschien kun je hier meer informatie vinden:
http://www.showyoursound.nl/
of beter
http://forum.showyoursound.nl/
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
- peter3
- MG-R Freak
- Berichten: 970
- Lid geworden op: di aug 19, 2003 6:36 pm
- Woonplaats: Deventer
- Locatie: stedendriehoek
- Contacteer:
Je tweede accu is 52Ah, en aangezien de meeste dynamo's / alternator's dit wel aankunnen denk ik dat het bij jouw geen probleem zal opleveren.
Beide accu's worden namelijk niet tergelijk opgeladen maar ieder afzonderlijk.
Beide accu's worden namelijk niet tergelijk opgeladen maar ieder afzonderlijk.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6