Pagina 1 van 1

A-series 998cc en 1275cc hetzelfde onderblok?

Geplaatst: do sep 14, 2006 7:46 pm
door Carlito
Goedendag,

Ik ben nieuw hier, en heb me geregistreerd omdat ik een vraagje heb, en er hier blijkbaar veel A-series kenners zitten.

Is er iemand die me met 100% zekerheid kan vertellen of het onderblok van een Rover A+ 998cc en 1275cc hetzelfde zijn?

Ik was nl van plan me een 1275cc aan te schaffen, om te reviseren en die dan later in mijn mini te lepelen zodat ik meer power krijg.

Maar nu vertelde iemand me dat het onderblok hetzelfde blijkt te zijn van een 998cc en een 1275cc, en aangezien toch bijna alle onderdelen vervangen moeten/zouden worden, maakt het niet zoveel uit van welke basis ik vertrek.

En wat is de beste maat om uit te boren? 1275, 1293, 1400, 1430

Geplaatst: do sep 14, 2006 7:56 pm
door Dutch
Nee onderblok is niet hetzelfde. Beste is een standaard 1275cc te kopen en die op te boren.
Hoeveel pk is je streven??

Geplaatst: do sep 14, 2006 8:31 pm
door Carlito
Dutch Vitesse schreef:Nee onderblok is niet hetzelfde. Beste is een standaard 1275cc te kopen en die op te boren.
Hoeveel pk is je streven??
Bedankt voor het snelle antwoord! Dan zal ik op zoek gaan naar een 1275cc.

Mijn streven is gewoon meer dan de 45 die ik nu heb :mrgreen:
100pk is natuurlijk een mooi getal, maar dat zal wel moeilijk haalbaar zijn. Zou gewoon graag een mini hebben die motorisch ook meekan op de Nurburgring en Circuit Zolder en Zandvoort ongeveer. met 45pk is dat wat nipt

Ben pas een Metro-Turboblok misgelopen spijtig genoeg...

Geplaatst: do sep 14, 2006 8:42 pm
door Dutch
Met 100pk bedoel je denk ik 100pk aan de krukas he?

Als 100PK je max is dan heb je in principe aan een 1293 of 1310 genoeg.

Weet wel alles wat je een A serie sneller maakt wordt ook minder betrouwbaar. Tot ongeveer 70 a 80pk aan de wielen is redelijk te doen.
Verwacht echter niet dat je daar met 2000 a 3000 euro bent.

Als je gewoon een lekker pittig autotje wil ipv een echt snelle mini, kun je beter een 1275cc blokje nemen met een betere gemodificeerde kop en een 276 of (Voor op de weg maximaal) 286 nokkenas.

Geplaatst: do sep 14, 2006 11:50 pm
door Carlito
Dutch Vitesse schreef:Met 100pk bedoel je denk ik 100pk aan de krukas he?

Als 100PK je max is dan heb je in principe aan een 1293 of 1310 genoeg.

Weet wel alles wat je een A serie sneller maakt wordt ook minder betrouwbaar. Tot ongeveer 70 a 80pk aan de wielen is redelijk te doen.
Verwacht echter niet dat je daar met 2000 a 3000 euro bent.

Als je gewoon een lekker pittig autotje wil ipv een echt snelle mini, kun je beter een 1275cc blokje nemen met een betere gemodificeerde kop en een 276 of (Voor op de weg maximaal) 286 nokkenas.
Aan de wielen zou natuurlijk nog leuker zijn, maar dat zal dan wel mits compressor of Turbo moeten.

Die tuning-kits van MiniSport bvb, zijn die wat kwalitatief? of is dat te duur voor wat het is.

Ik kan zelf vlakken en uitboren, dus dat scheelt ook al veel in prijs natuurlijk, en nokkenas en krukas slijpen zal ook nog wel lukken normaal.

Ik wist niet dat dat zo 'goedkoop' was. Ik had eerder op een 5000€ gerekend om die motor op te tunen. Nuja, scheelt toch weer wat in budget :D

Mijn droom is om een Austin-Healey ofzo te hebben, dus hoe meer ik op mijn mini spaar, hoe sneller die er is

Geplaatst: vr sep 15, 2006 10:04 am
door Dutch
Ik zei ook verwacht NIET dat je er met 2000 a 3000 euro bent.

Als je een budget hebt van 5000 euro denk ik dat je best een lekker blokje op kunt laten bouwen.

kijk eens op:
http://www.med-engineering.co.uk

http://www.slarkraceengineering.co.uk/engines.htm