Ik ben me de laatste tijd aan het orienteren op de R75 met V6 (2.5).
Op dit moment ben ik de trotse bezitter van een R416 Si.
Het is makkelijk uit te rekenen wat ik kwijt zou zijn aan wegenbelasting en verzekering bij de overstap naar de 75.
En wat betreft de brandstof: mijn 400 vebruikt gemiddeld 1:12. Ik schat in dat de R75 2.5 ongeveer 1:10 zal rijden (en op zijn slechtst 1:8).
Maar hoe zit het met onderhouds-kosten; bijvoorbeeld van:
- de banden
- de uitlaat
- het vervangen van de distributieriem
Heeft iemand enig idee?
Verder lees ik in dit forum nogal negatieve berichten over de KV6 2.5 en de automatische versnelling. Zijn deze echt onbetrouwbaar of zijn er hier ook heel tevreden gebruikers die geen enkel probleem hebben gehad?
Groeten,
Martijn
Onderhoudskosten R75 2.5 versus R416
-
- The Big Boss
ik zou er eentje kopen waarvan de distributieriem al is vervangen, dit is nl errug duur.
De meeste rekeningen die ik heb gezien van beurt en distributie waren tussen de €1500,- en €2500,-
De meeste rekeningen die ik heb gezien van beurt en distributie waren tussen de €1500,- en €2500,-
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Weet iemand bij welke KM-standen de distributie riem vervangen moet worden bij de R400 en de R75 (voor de 1e keer vervangen, de 2e keer enz.).
Mijn eigen 416 heeft inmiddels 149.000 KM op de tekker staan. In het verleden (70.000 KM??) is er een distr. riem vervangen.
Ik heb een mooie R75 gezien met 138.000 op de teller.
Mijn eigen 416 heeft inmiddels 149.000 KM op de tekker staan. In het verleden (70.000 KM??) is er een distr. riem vervangen.
Ik heb een mooie R75 gezien met 138.000 op de teller.
Mmm, ik rijd zelf in een 2.5 V6, en heb nog nooit problemen gehad met de automaat.m Ik heb de auto nou 2 jaar, en heb nog maar een reperatie gehad aan wielsteun. Voor de rest een klasse wagen met power.
In de stad rij ik 1 0p 6.5, op snelweg 1 op 12.5.
Hangt ook een beetje af of je op sportstand rijdt of niet, en hoezeer je jouw ego laat meespelen bij het stoplicht. Hahaha.
Ook de opties zoals tv, climate control etc. zijn niet mis in deze versie. En echte aanrader vindt ik. Zou zelf wel de v8 willen.Haha.
In de stad rij ik 1 0p 6.5, op snelweg 1 op 12.5.
Hangt ook een beetje af of je op sportstand rijdt of niet, en hoezeer je jouw ego laat meespelen bij het stoplicht. Hahaha.
Ook de opties zoals tv, climate control etc. zijn niet mis in deze versie. En echte aanrader vindt ik. Zou zelf wel de v8 willen.Haha.