Pagina 1 van 1
Extra info, waar op te letten bij aankoop '96 / '97
Geplaatst: vr sep 08, 2006 10:07 am
door zlaapkopz
Hey,
zoals jullie kunnen zien ben ik nieuw op het forum en ben hier via google gekomen... al zoekend naar info over de MGF 96 / 97...
Ik heb al ff de search gebruikt, maar leverd nog niet het gewenste resultaat (zal er vast wezen, maar kan het niet vinden)...
Ik ben van plan deze maand een MGF aan te schaffen... en het wordt een uit 1996 of 1997...
Maar nu is mijn vraag, wat zijn nou de dingen waar ik op moet letten... wat zijn de probleempunten?
Zoals bv. een lekke koppakking = witte substantie in de koelvloeistof en olie...
Bij voorbaat heel erg bedankt,
groetjes Martijn

Geplaatst: vr sep 08, 2006 10:29 am
door MGF74
Geplaatst: vr sep 08, 2006 10:58 am
door zlaapkopz
thnx

zal ik ff doen
Maar mochten er nog mensen zijn die tips hebben, graag

Geplaatst: di okt 24, 2006 7:58 pm
door sergevanee
Een onafhankelijke keuring kan misschien geen kwaad?
Heb zelf een MGF van '97. Deze heb ik in het voorjaar van een particulier gekocht, zonder eerst een keuring te laten doen. De auto was kort daarvoor voor een grote beurt (en APK) geweest.
Vorige week een kleine beurt laten uitvoeren (220 euro inclusief vervangende auto voor 1 dag). De schade (moet nog uitgevoerd worden):
* 2 nieuwe voorbanden nodig
* speling op 1 van de kogels van de stuurinrichting o.i.d. waardoor een voorband schuin slijt (wat wellicht voor trillingen zorgt, waar ik aardig last van heb)
* kleine olielekkage. Ze heeft me geprobeerd uit te leggen waar dat vandaan komt maar ik heb niet veel verstand van auto's... Iets in de buurt van de distributieriem (kapje zus en zo?!) geloof ik
Verder had ik zelf al opgemerkt dat er ergens regenwater naar binnen loopt, zowel in het interieur (passagierskant) als het onderstel in.
Alles bij elkaar zou het zo'n 1000 euro gaan kosten...
Wat je, naar horen zeggen, in ieder geval moet vragen aan de verkoper is of er een nieuwe distributieriem op ligt (en bewijs natuurlijk). Let ook op de banden, algemene staat van de auto (krassen, deukjes, barstjes in de lak e.d.), in welke staat is de softtop, bekleding, enzovoorts...
Kan iemand mij adviseren m.b.t. de banden? Er liggen nu Pirelli's onder. Zij raadde me (uit kostenoogpunt?) Toyo aan, iemand daar ervaring mee?
Geplaatst: di okt 24, 2006 8:43 pm
door Dutch
Houd bij een F iig altijd rondom dezelfde banden
Geplaatst: wo okt 25, 2006 1:49 pm
door Bruno
....Maar niet qua maat, wel qua merk !
Geplaatst: wo okt 25, 2006 2:15 pm
door Dutch
Bedankt voor de aanvulling Bruno
Geplaatst: do okt 26, 2006 7:52 pm
door kasper
Denk er dan wel aan om een A-merk te kiezen met een goed type. De F is kieskeurig voor z'n rubber. Pirelli's moeten best kunnen. Toyo's zijn een veelgebruikt alternatief. Let wel deze hebben een zachte compound. Dus als je spijt hebt van je keuze, ben je zo weer terug bij de bandenleverancier voor een nieuw setje.
BTW ik rijd rondom op Michelin sport, ongebruikelijke keuze maar zeker niet slecht.
Geplaatst: do okt 26, 2006 8:13 pm
door Roverforever
Zoals je zelf al zij is de cilinderkoppakking een verschijning bij K-motor.
Ik zou de dop van de olie contreleren op een mayonaise achtige afzetting en de stand van het koelwater controleren.
Als de wagen gekocht is zou ik er eens mee bij Vannoort paseren om hem daar een check-up te laten geven.
Succes met de aankoop!