Pagina 1 van 1

Koppeling gaat erg zwaar

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:02 pm
door marvin
Hallo,

ik heb sinds 4 weken een duitse schade MGF gekocht. Alles wordt nu netjes hersteld en geconvert naar een mg "tf".

Technisch werkt alles goed behalve de koppeling deze gaat idioot zwaar en het lijkt wel of hij langzaam omhoog komt na het intrappen.

heeft iemand hier ervaring mee?

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:20 pm
door Silly CVT
Drukgroep ff na laten kijken... ;)

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:22 pm
door marvin
is hier een howto van? zodat ik het zelf kan proberen

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:25 pm
door Silly CVT
Heb je verstand van auto's? In zoverre.... Drukgroep check je niet zo 123 namelijk. Aardig rotklusje. Maar als jij um toch al laat herstellen c.q. maken, staat ie in een garage?

Vraag hun anders ff of ze er naar kijken. ;)

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:28 pm
door marvin
Het is me eerste auto die ik uitelkaar ga halen. Vroeger heb ik wel scooter blokken getuned en gesplitst. Ik begrijp wel dat een auto een stuk ingewikkelder inelkaar zit maar ik zou het toch graag willen weten. ;)

Geplaatst: wo sep 06, 2006 10:32 pm
door Silly CVT
Je kan het proberen maar zorg dan wel dat er iemand bij is die je erbij kan helpen. ;)

Verder ken ik de MG F technisch niet dus zul je even wat reacties van anderen af moeten wachten. :roll:

Geplaatst: do sep 07, 2006 4:53 pm
door MGF74
Dit wil zeggen dat de koppeling versleten is ,heb dit ook meegemaakt!
Maar kijk eerst het hydraulisch systeem na aan de ontkoppelingspedaal (master cylinderpomp)en tot aan de drukgroep, men kan de 2 cylinderpompen reviseren.check ook het hydro olie van dit syssteem.
Bij mij heeft dit 700€ gekost voor het vervangen van de koppeling .
voor verdere info WWW.mgf.be

Geplaatst: do sep 07, 2006 6:07 pm
door Edgecrusher
Check eerst even je koppelingskabel of deze een beetje in goede staat is.
Dit kan al heel veel schelen.
Wist niet wat me overkwam met een nieuwe kabel.

Geplaatst: do sep 07, 2006 8:15 pm
door Bruno
Jammer genoeg is de koppeling van de MGF wel niet met een kabel maar hydraulisch, zoals MGF74 aangeeft. ;)
Ik gaf de uitleg ook al op mgf.be, maar voor de lezertjes hier een linkje naar het topic : ;)

http://mgf.mobitronics.net/viewtopic.php?t=3055