Timing getande snaren 45 IDT.
Geplaatst: za sep 02, 2006 9:20 pm
Even wat vraagjes voor de techneuten onder ons. De motor geeft bij lange na niet het vermogen wat hij zou moeten geven. voor mijn gevoel ongeveer 30 pk minder als toen ik hem kocht. Bij het op hol slaan van de motor toen de turbo het begaf zou het kunnen dat een van de distibutiesnaren een tandje versprongen is. De turbo heb ik vervangen door een nieuwe maar bij de timing controle liep ik tegen een klein probleempje op. Bij de riem die de krukas met de nokkenas verbind vind ik op het nokkenastandwiel een duidelijke merkstreep en op het blok zelf een plastik kapje waarvan de rand volgens mij met het merkstreepje zou moeten corresponderen. Aan de kant van het krukastandwiel kan ik na lang zoeken niets vinden. Dan nu de riem die de nokkenas met de brandstofpomp verbind. Bij het nokkenastandwiel is een hoekje uit de schijf die voorkomt dat de riem aan de motorkant van het tandwiel lopen kan. Geen flauw idee waar dit hoekje mee zou moeten corresponderen. Aan de kant van de brandstofpomp kan ik helemaal niets van indicators of zo vinden. Had ik maar een paar tekeningetjes of zo. Ik hoop dat iemand mij helpen wil. Greetz Bokkie.