Pagina 1 van 1
Slecht starten...
Geplaatst: do aug 31, 2006 10:34 am
door CRualA
De laatste weinig gereden, en elke keer als ik hem start draait de starter goed door maar wil de motor niet direkt aanslagen.
En als hij aanslaagt is het heel moeilijk en wilt hij daarna precies stilvallen
Dus batterij en starter doen het goed, denk zelf aan de gloeibougies maar die zijn vorige winter nagekeken en ééntje vervangen toen.
Voor de rest rijdt hij nog supergoed,geen rook,niks olieverbruik en heeft maar 144000 km
iemand ideetje wat er aan kan schelen???
thanx
Geplaatst: do aug 31, 2006 11:25 am
door PeterG
Vochtige delcokap?
Geplaatst: do aug 31, 2006 2:18 pm
door bam
PeterG schreef:Vochtige delcokap?
op een diesel
Ik denk dat een van de andere gloeibougies overleden zijn.
Als je er een stuk hebt kun je ze beter allemaal vervangen.
Ze hebben nl. allemaal dezelfde levensduur, net als lampen.
Als ze bv. 1000 uur meegaan gaat de eerste stuk bij 975 uur en volgt de rest vrij snel.
Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
Wel de bedrading losnemen.
Bam.
Geplaatst: do aug 31, 2006 2:21 pm
door CRualA
ja dat zullen we eens gaan doen als eerste
maar zou het niet aan iet anders kunnen liggen?ik denk aan verstuivers ofzo?
die moeten na zoveel km al eens gereviseerd worden soms
en nog iets, hij stinkt verschrikkelijk, heb er zelf geen last van maar mss heeft het één met het ander te maken?
Geplaatst: vr sep 01, 2006 10:00 pm
door pieterrademakers
temperatuursensor?
Geplaatst: vr okt 20, 2006 10:56 am
door CRualA
Er zat een scheur in de oliepomp, die blijkbaar niet origineel was.
nieuwe oliefilter en leidingen en hij rijdt/start weer super

Geplaatst: vr dec 15, 2006 3:35 pm
door Peetz
Dag mensjes, ik heb met mijn 420Di hetzelfde probleem. Bij Van Noort drie kapotte gloeibougies vervangen, maar dat mocht niet helemaal baten. Nog steeds heeft de motor moeite met aanslaan als het koud is. Met een warme motor is er niets aan 't handje. Als het niet de oliepomp is, wat kan het nog meer zijn..?
Gruut'n
Geplaatst: vr dec 15, 2006 3:55 pm
door 118GTR
bam schreef:
Je kunt ze stuk voor stuk meten met een ohm-meter bij de defecte is de weerstand oneindig oftewel 0 ohm.
oneindig is wat meer dan 0, denk dat een multimeter eerder iets van een streepje zal aangeven.
Geplaatst: ma dec 18, 2006 10:35 am
door Peetz
Waar zit het gloeirelais btw?