Pagina 1 van 2
[416si] Meer power...
Geplaatst: wo aug 30, 2006 2:36 pm
door Pieter
Als ik wat meer muscle in mijn 416si wil zal ik opzoek moeten naar een ander blok... zover ben ik al.
Chiptuning is het geld niet waard op deze 110pk motor vind ik. Turbo erop kan wel, maar is het blok niet voor gemaakt en zal het dus ook niet lang overleven. Sportuitlaat en filter zijn onderweg maarja dat merk je natuurlijk niet, is alleen voor het geluid.
Maar wat is jullie advies? Koop een andere auto, of zijn er 2de hands leuke blokken te krijgen?
Ik dacht zelf aan een Honda VTEC blok, en dan mn rover motor verkopen, dies redelijk nieuw (5000km). Ik weet alleen niet (en mn auto-kennis) hoe dat zit met een rover versnellingsbak?
Geplaatst: wo aug 30, 2006 3:05 pm
door challenge
verkoop je auto of ruil hem in voor een snellere.
je kan wel dik geld uit geven aan je auto en een engine swap gaan doen maar dan moet je veel gaan aanpassen en dan ben je nog dik geld kwijt.
denk aan motorblok (vtec blok heeft ook maar 150 tot 160 pk)
bak
ophanging
remmen
enz enz
dus gewoon een snellere auto kopen, dan ben je gelijk klaar.
(bijv een MG ZS 180

)
en als je dan toch een engine swap gaat doen zoek dan naar een blok van een integra type
R die heeft standaart al 195pk
Geplaatst: wo aug 30, 2006 3:22 pm
door Pieter
Ik kan die van mij maar voor 3 tot 5000 euries de deur uit doen. Hij is in uitstekende staat met nieuwe motor.
Maar ik hou niet van CRX of Golf/Polo, wil wel een beetje klasse... maar de prijs moet niet te hoog zijn, en toch wil ik vermogen. Mischien een 2de hands blokje dat er zo ingaat, er is toch ook een 1.8 versie van de rover K... alleen vindk die nergens 2de hands.
Geplaatst: wo aug 30, 2006 3:55 pm
door mg-zs
Probeer eens op Vinkenslag.
Geplaatst: wo aug 30, 2006 5:02 pm
door Järv
een 1.8 blok (met of zonder vvc) is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
voor alle andere blokken moet je de ophangpunten aanpassen ... daarbij zit bij honda de versnellingsbak aan de andere kant, dus hoe dat dan weer uitpakt?...
Mensen zeggen snel "ach, ff een paar beugeltjes lassen en overhangen" .. maar vergeet niet dat het stevig genoeg moet zijn om het blok daar ook op z'n plek te houden .. en het blok moet goed in postitie zijn.
Maar alles is te doen .... 't is alleen wat wil je en hoeveel heb je er voor over.
Ik zelf heb het veilig gedaan en heb m'n roverdealer een 1.8vvc erin laten zetten
cheers,
Dennis

Geplaatst: wo aug 30, 2006 5:05 pm
door Royke
kijk hier eens, glijk 60pk meer+ een porsie meer ruimte:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3543378
Niet dat ik een ford-fan ben ofzo, maar voor weinig heb je wel een gave bak
Geplaatst: wo aug 30, 2006 5:10 pm
door schoenie
Hebbie het verbruik en de wegenbelasting al eens bekeken?

Geplaatst: wo aug 30, 2006 5:18 pm
door Royke
jeps,
maar hij wilde toch sneller (':D')
duzzz, maar was maar een tipje...
Geplaatst: wo aug 30, 2006 5:47 pm
door Järv
schoenie schreef:Hebbie het verbruik en de wegenbelasting al eens bekeken?

Met wegenbelasting zal het misschien iets schelen ... maar wat verbruik betreft.....
onze roverblokkies zijn al dorstig en iemand die meer power wil moet zowiezo al helemaal niet over het verbruik beginnen

Geplaatst: wo aug 30, 2006 6:11 pm
door challenge
vind mijn V6 qua verbruik erg mee vallen.
rijd makelijk 1 op 10 of meer
en met 180 pk op 1210 kg wil ie ook nog aardig vooruit.
en dan het geluid van zo'n V6

Geplaatst: wo aug 30, 2006 6:27 pm
door MoRaX
challenge schreef:vind mijn V6 qua verbruik erg mee vallen.
rijd makelijk 1 op 10 of meer
en met 180 pk op 1210 kg wil ie ook nog aardig vooruit.
en dan het geluid van zo'n V6

En toch wil je hem verkopen?
Geplaatst: wo aug 30, 2006 6:47 pm
door challenge
dat doe ik niet omdat ik hem te langzaam vind
voor een V6 is ie niet te zwaar (1210 kg) en dat is €34 per maand
verzekering vind ik persoonlijk mee vallen (€74,- all-risk per maand)
en hij rijd er gemiddeld 1 op 10, maar 1 op 12 is ook goed haalbaar.
en het onderhoud is ook erg goed te doen.
onderhouds interval is om de 30.000 km
alleen de bougies zijn een dure bedoeling.
die moeten om de 100.000km worden vervangen en die kosten best veel.
en je heb er 6 van nodig.
Geplaatst: wo aug 30, 2006 8:10 pm
door Pieter
Ja maar loop maar eens een 1.8VVC tegen het lijf!
Hmm lang leve marktplaats, kzie er alleen nog geen met VVC!
Geplaatst: wo aug 30, 2006 11:54 pm
door Pieter
mg-zs schreef:Probeer eens op Vinkenslag.
Ja zou familie Remmers in het bezit zijn van een 1.8 VVC

?
Ben vandaag op de sloop geweest in Stein op de weg terug van school. Daar lag een Rover 820 met turbo maar dat blok had al enorm veel kms erop. Denk zowiezo niet dat het past met steunpunten.
Geplaatst: do aug 31, 2006 12:01 am
door mg-zs
Pieter schreef:
Ja zou familie Remmers in het bezit zijn van een 1.8 VVC

?
Mischien kunnen ze het wel voor je 'bestellen'
Je weet het maar nooit
Geplaatst: do aug 31, 2006 12:03 am
door Dutch
Hou ebay.co.uk maar eens in de gaten elke week staat er zowat wel een 1.8 of een 1.8VVC te koop en als je die koopt is het een kwestie van ff overhangen en klaar ben je(in het VVC geval misschien nog wat anders aanpassen maar dat weet tummeke wel denk ik)