Pagina 1 van 1
Lpg
Geplaatst: ma aug 28, 2006 7:43 pm
door henk
Hallo 75 rijders,
Ik ben mij aan het orienteren op een gasinstallatie voor mijn
Rover 75 2.0 V6 tourer.
Het lijkt erop dat voor de 2.0 V6 geen G3 installatie te verkrijgen is m.u.v.
een systeem van Tartarini. Op een duitse site van een "lpg inbouwer" werd gemeld dat zij gestopt waren met het inbouwen van Italiaanse gasistallaties vanwege de belabberde kwaliteit en dus betrouwbaarheid. Tartarini is een Italiaanse installatie.
Wie kent en heeft ervaring met Tartarini lpg installaties?
Alle reakties zijn welkom zowel Positieve als Negatieve
b.v.d.
Henk
Re: Lpg
Geplaatst: ma sep 04, 2006 1:23 pm
door kuiper
Beste Henk,
De enige goed werkende Gasinstallatie op een Rover 75 2.0 V6 komt van Koltec Necam, ik raad je aan met hen contact op te nemen..
succes
B.W. Kuiper
Ik ben mij aan het orienteren op een gasinstallatie voor mijn
Rover 75 2.0 V6 tourer.
Het lijkt erop dat voor de 2.0 V6 geen G3 installatie te verkrijgen is m.u.v.
een systeem van Tartarini. Op een duitse site van een "lpg inbouwer" werd gemeld dat zij gestopt waren met het inbouwen van Italiaanse gasistallaties vanwege de belabberde kwaliteit en dus betrouwbaarheid. Tartarini is een Italiaanse installatie.
Wie kent en heeft ervaring met Tartarini lpg installaties?
Alle reakties zijn welkom zowel Positieve als Negatieve
b.v.d.
Henk[/quote]
lpg
Geplaatst: di sep 05, 2006 2:30 pm
door henk
Hallo Kuiper,
Koltec necam levert deze gasinstallatie niet meer voor de 2.0 V6.
Ben nu aan het orienteren op een G2 installatie.
Aanbod is groot.
Wie moet je nemen: Prins,bcr(nieuw op de markt)en zo zijn er nog velen
grt.
Henk
gas
Geplaatst: di sep 05, 2006 3:46 pm
door ron75
hallo henk wat gaat dat kosten ik heb ook een 20 v6 alleen uit 99 maar zo duur lopen ze toch niet .een op 11

lpg
Geplaatst: di sep 05, 2006 4:47 pm
door henk
Hallo Ron 75,
Een G2 gasinstallatie is ongeveer even duur als een G3. Je moet rekenen afhankelijk van de inbouwer dat je tussen de €2500,= en de €2700,= kwijt bent.
Bij 20.000km/jaar bespaar je ongeveer €1100,= per jaar met een G3 inst.
Met een G2 loop je het belastingvoordeel van ca.€320 mis.
Mijn 75 is een automaat en gebruikt 10 liter op 100 km.
henk
gas
Geplaatst: di sep 05, 2006 5:16 pm
door ron75
hallo henk dus moet je zeker al 3 jaar rijden en dan geen problemen er mee krijgen. en het gewicht van de rover is ook eeen nadeel met de wegen belasting. ze zeggen wel is gas is om op te koken en dat is eigenlijk ook wel zo heb verschilende autos merk honda accords, op gas gereden altijd wel; wat .en de hondas staan bekent erom dat ze beter op gas rijden dan rovers zou de nog maar is goed over nadenken .problemen als back fire kan zo maar je inlaatspruitstuk die vaan kunstof is kapot scheuren zou gewoon lekker zo door rijden succes henk hoor het wel

lpg
Geplaatst: wo sep 06, 2006 7:21 pm
door henk
Hallo Ron,Kuiper
Eigenlijk heb je wel gelijk en aangezien er ook geen G3 installatie meer leverbaar is wordt het steeds minder interressant om tot aanschaf over te gaan.
'k Zet alles maar even in de ijskast. wie weet als de Chinezen komen dat er alsnog een G3 inst. op de markt komt. Ik reken echter nergens op.
henk
Geplaatst: wo sep 06, 2006 8:26 pm
door schoenie
Heb je ooit geinformeerd bij een installateur van lpg-installaties die ook koltec-necam levert, lijkt me namelijk stug dat de installatie niet meer leverbaar. Lpg installaties zijn van 1 merk voor alle auto's voor 95% hetzelfde, alleen de software en de kabelboom worden voor een model specifiek gemaakt en daar is altijd een voorraad van.
Ik heb zelfs voor mijn passat uit 93 nog een nieuwe lpg installatie kunnen krijgen.
De kans op backfire bij de modere lpg-installaties is nihil, dus daardoor zou ik me niet later afschrikken
lpg
Geplaatst: do sep 07, 2006 8:42 pm
door henk
Hi Schoeni,
Inderdaad, Koltec Necam leverde voor de 2.0 V6 een G3 installatie nu echter niet meer.
Oorzaak is dat maar op 1 kant, dus op 3 cilinders de uilaatgas-emissie (ue) wordt gemeten. Grote klacht is/was dat bij de apk keuring de ue niet meer op de gewenste waarde was af te stellen. Met als gevolg geen goedkeuring.
Dit is wat de diverse inbouwers/dealers mij hebben verteld.
Onderzoek nu een universeel VSI systeem van Prins.
Ook hier hebben sommige dealers problemen mee en zijn niet happig om dit VSI systeem in een rover 2.0 V6 automaat in te bouwen. En wat doet Prins?
Zij verwijzen je naar hun dealers. Zo kom je dus ook niet verder.
Het gaat ze allemaal veel te goed en hebben geen zin om samen met de eventuele klant naar een bevredigende oplossing te zoeken.
Laat ik maar netjes blijven en ze niet voor incompetente "vakmensen" uitmaken.
Geplaatst: do sep 07, 2006 11:43 pm
door schoenie
ja dan zou ik ook het vertouwen verliezen en mogelijk een diesel overwegen.
Geplaatst: vr sep 08, 2006 11:25 pm
door arjan_m
Sowieso is de Diesel de meest betrouwbare motor voor de 75, vervolgens de 2.5 V6... De 2.0 V6 heeft zijn bekende problemen (zie andere topics) en de 1.8 ook... Persoonlijk vind ik de 1.8 echt een maatje te klein voor zo'n auto...
Geplaatst: wo sep 13, 2006 8:01 am
door ron75
volgens mij heeft de 2.0 v6 nergens last van en de diesel juist wel ,kopeling lucht massa meter of zie ik dat verkeert
Geplaatst: do sep 14, 2006 9:31 am
door arjan_m
Luchtmassameter hebben heel veel diesels, en is geen groot probleem.
De koppeling is vervelend, maar dat heeft verder niets met de motor te maken. De 1.8 lekt snel olie (heeft te maken met het alu kleppendeksel als ik mij niet vergis?), dat is pas vervelend.
De Diesel blijft altijd lopen, is er een van B.M.W. en dus zeer betrouwbaar