Pagina 1 van 3

Wanneer omschalelen van benzine naar LPG ?

Geplaatst: do aug 24, 2006 5:53 pm
door rakram1
Als ik de auto start dan start deze automatisch op benzine, wanneer schakelt deze over op lpg ?

Direct na het starten of pas na 5 minuten ofzo ?

Verder word ik gek van mn auto !! :( :( :( :(

Heb nu vervangen: bougies, verdeler en roto en vandaag bougiekabel.
Het is er iets beter op geworden, trekt al een stuk beter maar hij ploft nog steeds en met namen op lpg. op benzine ploft ie ook maar veel minder.

Wie kan me helpen, voordat ik besluit mn auto weg te doen :|

Geplaatst: do aug 24, 2006 10:20 pm
door Mista T
Normaal gesproken is het bij het starten, dan na een paar minuten schakelt ie over...

Dat ploffen lijkt mij op een verkeerde ontstekingstiming... Misschien verstandig om deze eens na te laten kijken..

Is wel een stukje rijden, maar misschien kan je eens langs Van noort.....

Geplaatst: do aug 24, 2006 10:43 pm
door schoenie
Overschakelen doet ie bij mij binnen 1 minuut rijden.
Zou idd eens na een garage gaan en kijken of de ontstekingstiming nog goed staat, want backfire bij benzine is echt bijzonder. Weet je zeker dat de bougiekabels op de goede aansluiting van de rotorzitten. Komt het ploffen met een vast ritme of om de x aantal seconden?

Geplaatst: vr aug 25, 2006 11:18 am
door rakram1
schoenie schreef: Weet je zeker dat de bougiekabels op de goede aansluiting van de rotorzitten. Komt het ploffen met een vast ritme of om de x aantal seconden?
Ja de bougiekabels heb ik stuk voor stuk vervangen juist om er zeker van te zijn dat alles op de juiste plek zat.
Het ploffen komt dus hoofdzakelijk alleen voor bij stationair toerental en bij benzine dus veel minder dan op LPG.

Maar in beide gevallen zit er geen regelmaat in (voor zover ik dat nu heb kunnen beoordelen)

Geplaatst: vr aug 25, 2006 8:43 pm
door chevrolet
Hoi dat brobleem heb ik ook gehad alles gedaan wat jij ook hebt gedaan maar niks tot ik een tip kreeg van een gas boer dat ik de bobiene maar eens moest vervangen.. brobleem opgelost.
Was wel bij mijn Chevrolet en niet bij mijn Rover.
Maar elke tip is waard neem ik aan. ;)
Groetjes chevrolet

Geplaatst: za aug 26, 2006 12:33 am
door rakram1
Hmmm, ga dan maar eens informeren of dat ook zo bij mij zal zijn.

Bobine zit wel op een kl.te plek bij mijn auto, niet echt een klusje waar je op zit te wachten :(

Overigens schakelt mijn systeem nadat ie is gestart op benzine vrijwel direct over op LPG. hoort dit zo ?

Geplaatst: za aug 26, 2006 12:41 am
door Striker
De auto start alleen op benzine en schakelt binnen enkele seconden over op LPG.

Geplaatst: za aug 26, 2006 10:20 am
door rakram1
ok dan klopt dat in ieder geval.

Nu heb ik het idee dat de auto na een koude start te weinig toeren draait stationar. Is het niet zo dat de auto eerst wat meer toeren (automatische choke) moet draaien na een koude start en eenmaal op temperatuur minder gaat draaien ?

Wat regelt zo'n automatische choke, oftewel naar welk onderdeel gaat mijn aandacht uit als dit het gevals is?

Heb heel veel vragen, maar helaas net zoveel problemen. :|

Sorry peepz ! :oops:

Geplaatst: za aug 26, 2006 12:47 pm
door chevrolet
Als het goed is zit er ook een censor bij jou die dat regeld.
Meschien is die wel niet goed.
Als die niet goed is moet je motor ook niet mooi lopen.
Die censor zit bij de temertuur censor is een bruine als ik het goed heb.
Voor bij de motor.
Onder die bruine zit een zwarte censor dat is de temertuur censor.
Weet niet wat voor een type auto je hebt maar neem aan dat de meeste rover's dat hebben.
Die censor regeld als ik het goed heb jou stationar.
Groetjes Chevrolet. ;)

Geplaatst: za aug 26, 2006 5:15 pm
door rakram1
ok thanks,

daar laat ik maandag direct naar kijken. vandaag is gebleken dat de waterpomp lekt en waarschijnlijk heb ik zonder al teveel schade even zonder water gereden :(

Maandag gaat de auto naar de garage voor een nieuwe waterpomp, nieuwe multiriemen en en nieuwe ditributieriem. Dan heb ik dat gelijk ook maar gehad. Wel weer een tegenvaller hoor !

Voor de APK moet vervangen worden 2x nieuwe banden 185/55/15 en remschijven en remblokken voorzijde.

Achteraf gezien had ik deze auto dus maar beter kunnen laten staan, maar ja das achteraf praten.
Nu maar zorgen dat ie straks weer prima in orde is en dat ik dan eindelijk kan gaan genieten van het Rover rijden :P

Tenminste als ik het LPG deel ook in orde weet te krijgen.
CO waarden waren in ieder geval goed, CO op LPG iets te hoog, maar binnen de grenzen.

Geplaatst: za aug 26, 2006 7:51 pm
door chevrolet
Meschien is dan wel alles goed want het water (de warmte van het water)
stuurt die censors aan.
Dus hoopen dat dat het is.
En te wijnig water is zeer slecht als je op gas rijd.
Want dan kan de koppaking kapot gaan of de verdamper bevriest.
Dus op leten daarmee 8) .
Maar als alles goed is weet je wel wat je rijd. ;)
Groetje Chevrolet

Geplaatst: zo aug 27, 2006 8:20 pm
door rakram1
Yep, dat klopt :D

Maar kan het ploffen veroorzaakt worden door te weinig koelwater ?

Want ik heb nog steeds last van dat geplof en zolang dat niet in orde is....

Geplaatst: zo aug 27, 2006 10:04 pm
door schoenie
rakram1 schreef:Yep, dat klopt :D

Maar kan het ploffen veroorzaakt worden door te weinig koelwater ?

Want ik heb nog steeds last van dat geplof en zolang dat niet in orde is....
Zou je kunnen kontroleren door koelwater erbij te gooien terwijl motor draait, of spuit het er echt uit?

Geplaatst: ma aug 28, 2006 7:58 am
door rakram1
nee het spuit er niet uit, is gelukkig pas in de "rustige lekfase" maar daarbij lekt het wel aardig.

Heb koelwater erbij gevuld, maar lijkt alsof ploffen alleen maar verergert ?

Heb ik wellicht dan toch motorschade opgelopen ?

Geplaatst: ma aug 28, 2006 4:58 pm
door chevrolet
Daar zitten ook 2 magneetspoelen voor jou gas en benziene af te sluiten.
als ie op gas staat sluit die dan de benziene wel goed af.
En die bruine censor wat ik zij is die goed.
Wil wel weeten wat de oorzaak is... en of we in de beurt zitten. ;)

Geplaatst: ma aug 28, 2006 5:19 pm
door rakram1
chevrolet schreef:Daar zitten ook 2 magneetspoelen voor jou gas en benziene af te sluiten.
als ie op gas staat sluit die dan de benziene wel goed af.
En die bruine censor wat ik zij is die goed.
Wil wel weeten wat de oorzaak is... en of we in de beurt zitten. ;)

We gaan vanmiddag de auto ophalen en direct naar de sensors laten kijken.

Welke magneet spoelen bedoel je en waar zitten die ?