wegvallen op benzine en haperen op lpg
Geplaatst: za aug 12, 2006 7:13 pm
Zoals in een ander deel gepost hier mijn problemen met mijn auto:
416SI uit 1998 op LPG G3.
Start voortreffelijk op benzine, schakelt ook goed over op LPG.
Als ik nu een aantal minuten (lees kilometers) op benzine rijdt, dan lijkt het alsof mijn benzine op is. Het vermogen valt weg en de auto reageert niet meer op het gaspedaal.
Overschakelen op lpg zorgt ervoor dat ik blijf rijden.
Als ik even later weer terug schakel naar benzine kan ik weer een aantal kilometers rijden en dan heb ik het weer. Voor de rest rijdt ie perfect op benzine !
Een garage oppperde dat wellicht de brandstof filter niet in orde zou zijn, dus die vervangen, maar helaas.
Op LPG houdt ie vreselijk in, is enorm traag (zelfs een oud model panda trekt sneller op!) en hokt en stoot ie als ik 120 rijdt.
Een LPG "specialist" hier in de buurt oppperde dat het LPG verdeelpunt vervangen zou moeten worden danwel gereviseerd ??
Wat me is opgevallen is dat als ik eerst enige tijd even op benzine rijd en dan pas overschakel naar lpg dan rijdt ie wel beter op lpg. laat ik hem na het starten direct overschakelen naar lpg, dan loopt ie beduidend beroerder.
Ook lijkt hij met name op LPG niet netjes te vonken, waardoor je hoort dat ie "mist". Nieuwe bougies geplaatst, op advies van Van Noort, NGK van het type R, maar helaas ook hierin geen verbetering. Op benzine loopt ie mooier maar je hoort toch wel dat ie af en toe een vonkje mist om maar te zeggen.
Nu heb ik ook een vraag over de motor: Is deze van ROver of is dit een HOnda blok ? Ik zag namelijk in mijn speurtocht dat blijkbaar beide motoren gebruikt kunnen zijn in dit model of vergis ik mij hierin ?
Veel vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om nog meer plezier uit mijn auto te halen.
416SI uit 1998 op LPG G3.
Start voortreffelijk op benzine, schakelt ook goed over op LPG.
Als ik nu een aantal minuten (lees kilometers) op benzine rijdt, dan lijkt het alsof mijn benzine op is. Het vermogen valt weg en de auto reageert niet meer op het gaspedaal.
Overschakelen op lpg zorgt ervoor dat ik blijf rijden.
Als ik even later weer terug schakel naar benzine kan ik weer een aantal kilometers rijden en dan heb ik het weer. Voor de rest rijdt ie perfect op benzine !
Een garage oppperde dat wellicht de brandstof filter niet in orde zou zijn, dus die vervangen, maar helaas.
Op LPG houdt ie vreselijk in, is enorm traag (zelfs een oud model panda trekt sneller op!) en hokt en stoot ie als ik 120 rijdt.
Een LPG "specialist" hier in de buurt oppperde dat het LPG verdeelpunt vervangen zou moeten worden danwel gereviseerd ??
Wat me is opgevallen is dat als ik eerst enige tijd even op benzine rijd en dan pas overschakel naar lpg dan rijdt ie wel beter op lpg. laat ik hem na het starten direct overschakelen naar lpg, dan loopt ie beduidend beroerder.
Ook lijkt hij met name op LPG niet netjes te vonken, waardoor je hoort dat ie "mist". Nieuwe bougies geplaatst, op advies van Van Noort, NGK van het type R, maar helaas ook hierin geen verbetering. Op benzine loopt ie mooier maar je hoort toch wel dat ie af en toe een vonkje mist om maar te zeggen.
Nu heb ik ook een vraag over de motor: Is deze van ROver of is dit een HOnda blok ? Ik zag namelijk in mijn speurtocht dat blijkbaar beide motoren gebruikt kunnen zijn in dit model of vergis ik mij hierin ?
Veel vragen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om nog meer plezier uit mijn auto te halen.