Pagina 1 van 1
Versnellingsbak lagers.
Geplaatst: vr aug 11, 2006 11:06 am
door scubafreak
vandaag mijn Rover 214Si uit 1995 terug gehaald van de garage, nadat de waterpomp was vervangen.
nu zeiden ze dat de lagers van de versnellingsbak vervangen moeten worden, prijskaartje 700 euro, 1000 inclusief vervangen koppeling.
is dit een normale reparatie voor deze auto met 120.000 op de teller.
ik heb em pas een half jaar en vind dit toch wel een dure reparatie.
Alvast bedankt Tim
Geplaatst: vr aug 11, 2006 12:23 pm
door tummeke
bij 120d is dat niet bepaald normaal...
Is het het ronde model of vierkante model?
Anders optie nummer 2: De bak van mijn 214si die ik hier nog heb liggen overnemen voor aanzienlijk minder dan de reparatie zou gaan kosten..
Geplaatst: vr aug 11, 2006 2:17 pm
door scubafreak
vierkant (oud) model
Grtz tim
Geplaatst: vr aug 11, 2006 2:49 pm
door 118GTR
mk2 of mk3 moet zoizo niet uitmaken.
Is het er één met een hydraulische koppeling? (te zien aan de bovenkant van de bak, er zit of een metalen arm van zo'n 20~25 cm met een staalkabel eraan Of een armpje van 10cm met een hydraulische pomp)
Geplaatst: vr aug 11, 2006 3:50 pm
door scubafreak
Is een lange arm met staalkabel.
Is het eigenlijk te horen of je lager versleten zijn?
als je bij mij in hoger toeren in de 2 of 3 gas los laat
hoor je soort janken wat je normaal hebt bij de achteruit
alleen nog lang niet zo hard als bij de achteruit.
hoe lang kun je hier nog mee doorrijden?
ze zeiden bij de garage van wel namelijk.
Geplaatst: vr aug 11, 2006 9:02 pm
door 118GTR
@Tomcat: Andere bak, 1.4's hebben altijd een R65.
Geplaatst: ma sep 04, 2006 7:36 pm
door scubafreak
heeft iemand ervaring met het zelf vervangen van de bak?
Geplaatst: ma sep 04, 2006 7:53 pm
door Dutch
Jep. Weet alleen niet of je bij de 214 ook beter je hele blok eruit kunt halen of alleen de bak eruit kunt trekken.
Geplaatst: ma sep 04, 2006 11:30 pm
door xpower
hoi het is geen problem om de bak te rep. het is vrij normal dat na 120 d de bak kapot gaat ok de koppakking een draagarmrubbers gaan bij en ton kapot
paar laggers en 1dag werk (200euro) een special olie
Geplaatst: di sep 05, 2006 5:00 pm
door morris
xpower schreef: het is vrij normal dat na 120 d de bak kapot gaat.
paar laggers en 1dag werk (200euro) een special olie

Heb ik een uitzonderlijk geval dan, 335d km op de teller en de orginele bak er nog onder.( die het overgens nog prima is) en 1dag werk en 200 euro bij een garage?....dacht het niet!!!!!!!! en zelf doen zonder het speciale gereedschap (trekker/pers etc.) in 1 dag red je ook niet gauw!
Geplaatst: di sep 05, 2006 5:36 pm
door scubafreak
ik heb een tweedehands bak gevonden,
morgen even kijken hoeveel deze gelopen heeft
en of hij nog goed schakeld,
deze kost 100 euro en ik hoef hem niet zelf uit te bouwen.
nu alleen nog inbouwen.
daar zie ik tegenop, wss ook direct koppelingsplaten vervangen.
Geplaatst: di sep 05, 2006 7:09 pm
door xpower
alles is te redden
bak demonteren 150 euro + olie
ik hoor nog van je
Geplaatst: di sep 05, 2006 7:11 pm
door xpower
koppelinsset 177 euro ex btw