Geplaatst: vr aug 11, 2006 10:47 am
Gaf PTP je dat antwoord?
Het is wel redelijk waar, maar er zit wel een "maar" aan.
De eerste K8's hebben andere zuigers dan de Wet-liner k16's. Deze zuigers hebben NIET genoeg ruimte voor de K16-kleppen.
vanaf ~1993 heeft rover de "verbeterde" zuigers ook voor de K8's gebruikt.
Volgende probleem is je ECU, de timings zijn behoorlijk anders, dus je moet een K16 ecu gaan gebruiken. Kan je bak-ecu omgaan met een andere motor-ecu?
de 216CVT gebruikt dezelfde bak, maar wel een geupdate variant. Waarvan de fabrikant een max vermogen specificeerde van 110 pk, van de jouwe is de max lager, maar hoeveel weet ik niet.

Het is wel redelijk waar, maar er zit wel een "maar" aan.
De eerste K8's hebben andere zuigers dan de Wet-liner k16's. Deze zuigers hebben NIET genoeg ruimte voor de K16-kleppen.
vanaf ~1993 heeft rover de "verbeterde" zuigers ook voor de K8's gebruikt.
Volgende probleem is je ECU, de timings zijn behoorlijk anders, dus je moet een K16 ecu gaan gebruiken. Kan je bak-ecu omgaan met een andere motor-ecu?
de 216CVT gebruikt dezelfde bak, maar wel een geupdate variant. Waarvan de fabrikant een max vermogen specificeerde van 110 pk, van de jouwe is de max lager, maar hoeveel weet ik niet.