Bollen oppompen

111 114 Metro Mini
dubke

Bericht door dubke »

:D
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Tja daar gaat het misverstand weer. Laag is echt niet beter, want de wagen ligt lager , door minder druk in het systeem. Minder druk, wil zeggen slapper. Een te lage Metro/MGF etc, rijdt dus als een natte dweil !
Wil je je wagen lager, maar toch met evenveel druk in het systeem, zijn lowering pins de enige oplossing. Ze zorgen buiten, voor een beter weggedrag, er ook voor dat de membranen in de hydragasbollen niet worden geperforeerd indien je door een kuil zou rijden of zo.
Te hoog is natuurlijk ook niet goed, want dan staat de wagen veel te hoog als een koekoek op'zn poten te dansen.
De gulden middenweg dus, of lowering pins en een beetje lager !
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Komt nog eens bij dat je ook de balans enorm veranderd. een lage R100 is niet alleen een dweil maar een een onderstuurende dweil. Te hard/hoog en je krijgt spectaculair overstuur(I know :twisted: )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

118GTR schreef:Komt nog eens bij dat je ook de balans enorm veranderd. een lage R100 is niet alleen een dweil maar een een onderstuurende dweil. Te hard/hoog en je krijgt spectaculair overstuur(I know :twisted: )
Conclusie verlaag hem op de juiste manier en zet je druk op 450 a 500, lift off oversteer :!: :!: :twisted: You've gotta love it :lol:


(wel in het begin een beetje mee oppassen dat je niet en verassing krijgt van je metro ;) )
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

hmm ja die ken ik, krijg er nog wel is hartkloppingen van :P
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Maar jij had alleen vloeistof te laag, denk je op zulke momenten terug aan die rotonde op een bepaalde toertocht :?: ;)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Dutch Vitesse schreef:denk je op zulke momenten terug aan die rotonde op een bepaalde toertocht :?: ;)
Volgens mij was het een rotonde onderweg van een nieuwjaarsmeeting in Utrecht Overvecht naar de Mac ;)
PeterG

Bericht door PeterG »

Tomcat schreef:Of verotte draagarmen aan de achterkant door slecht onderhoud doet ook wonderen wat betreft overstuur.... Bij mijn GTa stonden op een gegeven moment de achterwielen zo compleet scheef (camber waar ik niet om gevraagd had) dat nog maar 10% van het loopvlak van de achterbanden in contact was met de weg. Bovendien waren de banden daar compleet afgesleten.. Was echt een link karretje; die achterkant zweefde op een gegeven moment zowat over de weg.. Ze noemden mij ook wel mr. aquaplain ;)
Dat heb ik momenteel op de voorwielen van mijn metro. Wel profijtig, als de ene kant van de band op is, banden draaien en kan je de andere kant oprijden. :mrgreen:
Nee eerlijk, moet dringend aan gewerkt worden.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Dutch Vitesse schreef: Conclusie verlaag hem op de juiste manier en zet je druk op 450 a 500, lift off oversteer :!: :!: :twisted: You've gotta love it :lol:
:shock: :shock: Zo veel ? Bij een F is 400psi in ieder geval ideaal !
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Heb er een beetje mee geexperimenteerd, en op de standaard hoogte stond ie op 400psi nu 500 voor en 450 achter. Rijd lekker stug en goede wegligging.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

die rotonde bedoel ik ja, en dat was idd richting de Mac na de nieuwjaarsmeeting... :oops: 8)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tomsta1488

Bericht door tomsta1488 »

In de buurt van zeeuws vlaanderen......hmmm: Hierden wordt dat denk ik 8)
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Bel eens wat dealerts
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Waarom kom je niet naar Goes 1 december 8)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Baltas

Bericht door Baltas »

kan iemand mij vertellen of het een grote klus is bij om het hydragas-systeem voor en achter onafhankelijk te maken?
en moet voor het verlagen van de auto het hele systeem leeg?
wil em wel een stuk lager hebben nlk..
en achterkant mag wel wat stugger worden..
is nu beetje een stuiterbakje van achter..

baltas
Dino

Bericht door Dino »

mja ik had ook ongeveer zon vraag.

is/of kan er iemand een keer fatsoenlijk alles op een rijtje zetten wat betreft ons geliefde veer-systeem
het liefst met foto's, tabelen, fomules, en ervaringen.....

en ik zie bij somige topic's onderwerpen standaart bovenaan staan.. ik vermoed dat dit dan ook gelijk zoiets mag zijn.
aangezien het iedere x terug blijft komen...

duss wie voelt zich aangesproken, en heeft de kennis om zoiets te maken ??

bvd
Plaats reactie