Bollen oppompen
- Bruno
- MG-R Addict
- Berichten: 483
- Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
- Woonplaats:
- Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
- Contacteer:
Tja daar gaat het misverstand weer. Laag is echt niet beter, want de wagen ligt lager , door minder druk in het systeem. Minder druk, wil zeggen slapper. Een te lage Metro/MGF etc, rijdt dus als een natte dweil !
Wil je je wagen lager, maar toch met evenveel druk in het systeem, zijn lowering pins de enige oplossing. Ze zorgen buiten, voor een beter weggedrag, er ook voor dat de membranen in de hydragasbollen niet worden geperforeerd indien je door een kuil zou rijden of zo.
Te hoog is natuurlijk ook niet goed, want dan staat de wagen veel te hoog als een koekoek op'zn poten te dansen.
De gulden middenweg dus, of lowering pins en een beetje lager !
Wil je je wagen lager, maar toch met evenveel druk in het systeem, zijn lowering pins de enige oplossing. Ze zorgen buiten, voor een beter weggedrag, er ook voor dat de membranen in de hydragasbollen niet worden geperforeerd indien je door een kuil zou rijden of zo.
Te hoog is natuurlijk ook niet goed, want dan staat de wagen veel te hoog als een koekoek op'zn poten te dansen.
De gulden middenweg dus, of lowering pins en een beetje lager !
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Komt nog eens bij dat je ook de balans enorm veranderd. een lage R100 is niet alleen een dweil maar een een onderstuurende dweil. Te hard/hoog en je krijgt spectaculair overstuur(I know )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Conclusie verlaag hem op de juiste manier en zet je druk op 450 a 500, lift off oversteer You've gotta love it118GTR schreef:Komt nog eens bij dat je ook de balans enorm veranderd. een lage R100 is niet alleen een dweil maar een een onderstuurende dweil. Te hard/hoog en je krijgt spectaculair overstuur(I know )
(wel in het begin een beetje mee oppassen dat je niet en verassing krijgt van je metro )
Dat heb ik momenteel op de voorwielen van mijn metro. Wel profijtig, als de ene kant van de band op is, banden draaien en kan je de andere kant oprijden.Tomcat schreef:Of verotte draagarmen aan de achterkant door slecht onderhoud doet ook wonderen wat betreft overstuur.... Bij mijn GTa stonden op een gegeven moment de achterwielen zo compleet scheef (camber waar ik niet om gevraagd had) dat nog maar 10% van het loopvlak van de achterbanden in contact was met de weg. Bovendien waren de banden daar compleet afgesleten.. Was echt een link karretje; die achterkant zweefde op een gegeven moment zowat over de weg.. Ze noemden mij ook wel mr. aquaplain
Nee eerlijk, moet dringend aan gewerkt worden.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Waarom kom je niet naar Goes 1 december
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
kan iemand mij vertellen of het een grote klus is bij om het hydragas-systeem voor en achter onafhankelijk te maken?
en moet voor het verlagen van de auto het hele systeem leeg?
wil em wel een stuk lager hebben nlk..
en achterkant mag wel wat stugger worden..
is nu beetje een stuiterbakje van achter..
baltas
en moet voor het verlagen van de auto het hele systeem leeg?
wil em wel een stuk lager hebben nlk..
en achterkant mag wel wat stugger worden..
is nu beetje een stuiterbakje van achter..
baltas
mja ik had ook ongeveer zon vraag.
is/of kan er iemand een keer fatsoenlijk alles op een rijtje zetten wat betreft ons geliefde veer-systeem
het liefst met foto's, tabelen, fomules, en ervaringen.....
en ik zie bij somige topic's onderwerpen standaart bovenaan staan.. ik vermoed dat dit dan ook gelijk zoiets mag zijn.
aangezien het iedere x terug blijft komen...
duss wie voelt zich aangesproken, en heeft de kennis om zoiets te maken ??
bvd
is/of kan er iemand een keer fatsoenlijk alles op een rijtje zetten wat betreft ons geliefde veer-systeem
het liefst met foto's, tabelen, fomules, en ervaringen.....
en ik zie bij somige topic's onderwerpen standaart bovenaan staan.. ik vermoed dat dit dan ook gelijk zoiets mag zijn.
aangezien het iedere x terug blijft komen...
duss wie voelt zich aangesproken, en heeft de kennis om zoiets te maken ??
bvd