Pagina 1 van 1

Opeens hogere topsnelheid?

Geplaatst: za aug 05, 2006 5:11 pm
door Koning Paupermans
Ja ik kwam net van de zaak teruggereden en ik dacht, hijs vast nog wel warm na 7,5 uur stilgestaan te hebben, dus ik ging maar gelijk plankgas achter m'n baassie aan. Die had ik vrij vlot ingehaald, maar daarna bleef ie maar doortrekken, mijn beessie. Tot 195, zelfs op euro 95. Nou vraag ik mij af, heb ik de laatste keer per ongeluk 98 getankt, of is het moment dat ik 'm opblaas best dichtbij gekomen?

Ik kan mij wel verhalen herinneren vanneh; ''joah hij ging net kei hard!'' en dat vervolgens de engine naar de klote was binnen een week.

Dus nou vroeg ik mij af, gaat dat bij mij ook gebeuren, of zat ik toevallig in een slipstream van een lamborghini die 4,5 uur eerder die dag wellicht diezelfde strook op de snelweg heeft bereden?

Alvast bedankt.

Geplaatst: za aug 05, 2006 5:29 pm
door Koning Paupermans
Oja, plaatje;


Normaal 185 km/h tops, niet harder te krijgen... nu zelfs 195 bijna halende...

Geplaatst: za aug 05, 2006 5:46 pm
door Koning Paupermans
Het was iig niet bergje af... filmpje komt nog online... hoop ook dat het de wind was ja!

Geplaatst: za aug 05, 2006 6:01 pm
door Koning Paupermans
Ik zal 't zo even nakijken, A50 oss-e'hoven thv uden was het, mahl nachsehen.

NW wind, kracht 3... zou kunnen denk ik dat ik 'm precies in de rug had...

Geplaatst: za aug 05, 2006 6:05 pm
door Edgecrusher
Volgens mij mag alleen de wind geen 10km/u schelen... (normaal)
Heb normaal geloof ik nooit veel meer dan 3km verschil bij een ritje heen en gelijk terug. (autobahn)

Geplaatst: za aug 05, 2006 6:13 pm
door Mark16v
mijn 16v reed de teller uit :P

183kmh volgens autoweek, nou hij ging een stukje harder :D

Geplaatst: za aug 05, 2006 6:47 pm
door Koning Paupermans
200+ dus?

Die van mij moet de 170 halen, ook dik 20 er boven dan dus... miss heb ik 'm nu pas goed losgereden, zou ook nog is kunnen! maar ja, heeft wel erg lang geduurd dan, rare shizzle is 't!

Geplaatst: za aug 05, 2006 6:51 pm
door Silly CVT
Ik heb wel eens gehoord van druk in het onderblok en dattie dan harder ging.

Maar ja, das inderdaad vlak voordat ie dus plof zei.... :roll:

Ach, ik weet het ook niet. Trouwens.... hogere top is toch helemaal niet erg?? Willen we niet allemaal een hoge top?? :lol:

Geplaatst: za aug 05, 2006 8:45 pm
door Dutch
Na 7,5 uur is je blok echt niet meer op bedrijfs temperatuur hoor, dus zou best eens kunnen dat als je dit soort dingen vaker doet je blok aan zijn eind is.

Vorige week met de gti naar Nordhorn geweest heen 230op de teller terug niet over de 220 te krijgen... was allebij niet tot aan de toerenbegrenzer inde 5 dus kan harder :lol:

Geplaatst: za aug 05, 2006 8:49 pm
door Mark16v
ik mijn mij te herinneren dat met een GTi bak je in de begrenzer (6850rpm, is dat met een VVC hoger?) 230 echte kilometers moet kunnen halen.

Geplaatst: za aug 05, 2006 8:53 pm
door Dutch
Ja de VVC heeft de begrenzer op 7250rpm zitten meen ik.

Geplaatst: za aug 05, 2006 11:04 pm
door 118GTR
Mark16v schreef:ik mijn mij te herinneren dat met een GTi bak je in de begrenzer (6850rpm, is dat met een VVC hoger?) 230 echte kilometers moet kunnen halen.
ik dacht dat het 6750 was dat levert in een Gti 203 Km/h op, mocht het toch 6850 zijn dan kom je dus iets hoger uit..

Geplaatst: ma aug 14, 2006 11:11 pm
door Koning Paupermans
Ik heb 't niet nog een keer na kunnen doen, hij draaide trouwens ook meer toeren zie ik in 't fillempie, dus hij was gewoon echt harder aan het gaan dan normaal!

Geplaatst: ma aug 14, 2006 11:29 pm
door Mark16v
Zoiets had ik vroeger ook met mijn puchje, toen stond de ontsteking niet 100% en had hij een dood punt. Soms had je geluk en dan trok je hem door het dooie punt heen en ging je opeens 10kmh harder :D