Pagina 1 van 1

Monopoint/multipoint

Geplaatst: zo jul 30, 2006 9:49 am
door Shakertje
Heb een vraagje over mijn monopoint.
Na zandvoort,na vele van jullie multipoint motortjes gekeken te hebben
en hier en daar wat vragen en info gevraagd te hebben,
kan ik mijn monop... vervangen door multip..??? :roll:
Zo ver in hat automonteurschap zit ik al jaren niet meer :oops:
Of zou het een andere motor moeten worden?
Er moet zowiezo meer snelheid en meer kracht uit gaan komen,
geloof geen barst meer in die 103 pk :dodgy:

Geplaatst: zo jul 30, 2006 2:10 pm
door Shakertje
:cry: :roll: :oops: ...niemand?

Geplaatst: zo jul 30, 2006 3:20 pm
door Mikey
Begin daar maar niet aan, ik denk niet dat er ombouw kits zijn, en zal zowiezo een ander inlaatspruitstuk op moeten, en multipoint werkt met andere electronica, de injectoren moeten per cilinder op het juiste moment voor de juiste tijd open staan.

Geplaatst: zo jul 30, 2006 6:34 pm
door 118GTR
Begin er wel aan!!!

een Mpi loopt een stuk mooier en heeft echt die 13pk extra.
geloof geen barst meer in die 103 pk
ik weet niet helemaal wat je bedoelt, maar als jij een spi hebt dan heb je 90pk.

je hebt nodig:

Mpi draadboom
Mpi ecu
Mpi inlaatpspruitstuk
Mpi Brandstofpomp

effect: ~98 pk

Die laatste 4.5 pk's zitten in het uitlaatspruistuk, en dan nog 0.5pk in de nok-assen die van een mpi een fractie scherper zijn.

Koop een janspeed uitlaatspruistuk en je zit tegen de 110pk aan.

Geplaatst: ma jul 31, 2006 5:22 am
door Shakertje
En een janspeed kost?
En er eventueel hulp bij krijgen met montage/overzetten etc?

Geplaatst: ma jul 31, 2006 11:09 am
door Lukas
Met deze guide kom je ook al een heel eind. Die website is zowiezo een must voor elke R100 eigenaar :)

Geplaatst: ma jul 31, 2006 7:51 pm
door Dutch
En waarschijnlijk ook je vliegwiel

Geplaatst: di aug 01, 2006 1:05 am
door 118GTR
dat is voor mij een nieuwe, ik heb toch echt een heel zooitje spi en mpi vliegwielen gezien en ze waren allemaal hetzelfde. (wel wat cosmetische veranderingen)

Ik vergat wel dat je ook een nieuw waterpijpje moet hebben, 1'tj met 2 sensoren erin voor de water temp.

Geplaatst: di aug 01, 2006 5:44 am
door Shakertje
118gtr you got pb.

Geplaatst: di aug 01, 2006 7:42 am
door Mark16v
Dutch Vitesse schreef:En waarschijnlijk ook je vliegwiel
zeker zo'n 2 Gap - 4 Gap probleem net als bij de T16?

Geplaatst: vr aug 04, 2006 4:46 pm
door Dutch
Zoiets, heb het ff nagezocht:

Vliegwiel is alleen noodzakelijk wanneer je het blok van een 214 bubble shape gebruikt samen met de daarbij behorende MEMS1.9 ecu en 5as unit.

Geplaatst: vr aug 04, 2006 4:50 pm
door 118GTR
Dutch Vitesse schreef:Zoiets, heb het ff nagezocht:

Vliegwiel is alleen noodzakelijk wanneer je het blok van een 214 bubble shape gebruikt samen met de daarbij behorende MEMS1.9 ecu en 5as unit.
Jah dat is gewoon precies hetzelfde probleem als wij hadden met de VVC's

Geplaatst: vr aug 04, 2006 5:18 pm
door Dutch
jup, was ook een post met "klepel" en iets van "hangen" ofzoiets.

heb je trouwens je blokkie al lekker aan het lopen?

Geplaatst: vr aug 04, 2006 9:25 pm
door 118GTR
nope, maar map-sensor onderweg vanuit Engeland.
IACV is ook geregelt, maar ik denk dat iemand mij een beetje vergeten is(ik zal even aan het emailen slaan)

Geplaatst: vr aug 04, 2006 10:38 pm
door Dutch
IACV???