Pagina 1 van 2
V6 in een 95'er 200?
Geplaatst: do jul 27, 2006 5:14 pm
door RGR
Weet één van jullie of er een V6 in een rover 200 van 1995 past?
We zijn met een groepje begonnen met racen met een Rovertje, maar eh, 135 peekaa's is niet echt dat je zegt van bar-veel ofzo.
Wel genoeg overigens om een bmw e30 325i bij te houden, whuhahaha...
Maar goed, we hebben ook al nagedacht over een turbo motor, maar dat gat hè... Niet bepaald ideaal voor op een circuit
Misschien een 2.2 Honda Prelude blok ofzo? Kom maar op met sugesties!
Sponsoren zijn ook welkom

Geplaatst: do jul 27, 2006 5:27 pm
door 118GTR
Gewoon wel voor de turbo gaan.
Past direct, en is prima voor het circuit. Je toerental is toch nooit laag, dus heb je ook bijna geen last van lag.
Bovendien zijn is er heel veel met turbo's geraced hoor, kijk maar eens naar F1 vroeger, of FIA GT nu.
Geplaatst: do jul 27, 2006 5:28 pm
door Mark16v
denk dat het wel kan, in de MK3 200 is ook al eens een 2.5 KV6 gelegd.
je had dan beter als basis een 1.6 Rover kunnen kiezen, die hebben een honda blok en dan is het redelijk makkelijk ombouwen naar B16/B18 of een variant daarop. je kan dan bijvoorbeeld het 1.8 blok uit de Integra Type R erin leggen.
Geplaatst: do jul 27, 2006 5:57 pm
door tummeke
Het HTS Race team zeker weer?
Ik zou niet voor de V6 gaan... Maar eerder dan voor het turbo blok..
Als je écht een leuk project wilt zou het ultiem zijn om een 1.8VVC blok te upraten en te voorzien van een turbo, dan heb je pas écht power.. Maar komt wel iets meer bij kijken dan voor het 2.0 turbo blokje, en het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het mogelijk is..
Overigens wel leuk projectje.. Als je hulp nodig bent zit ik zelf ook vlakbij Arnhem.
Geplaatst: do jul 27, 2006 6:43 pm
door RGR
Jah, HTS idd, zelfde team, maar niet zo achtelijk om te vragen hoe drijfstanglagers in geplaats moeten worden.
V6 lijkt me opzich wel uniek en redelijk vet... Turbo is echter een stuk makkelijk en wellicht goedkoper!
Twijfel twijfel, wat een luxeproblemen weer!
tummeke schreef:Het HTS Race team zeker weer?
Als je écht een leuk project wilt zou het ultiem zijn om een 1.8VVC blok te upraten en te voorzien van een turbo, dan heb je pas écht power.. Maar komt wel iets meer bij kijken dan voor het 2.0 turbo blokje, en het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het mogelijk is..
Overigens wel leuk projectje.. Als je hulp nodig bent zit ik zelf ook vlakbij Arnhem.
Naja, 1.8 VVC blok leek me idd ook goed! Vriend van me is bezig met een twinturbo zelf ontwikkelen, hij weet alleen nog niet voor wat voor motor... ik kan het natuurlijk even voorstellen!
Als je wilt sleutelen, de Rover staat in de werkplaats bij mijn ouders thuis. Dat is in Groningen, maar goed, ook daar ben je welkom! :P
Geplaatst: do jul 27, 2006 6:48 pm
door RGR
Mark16v schreef:je had dan beter als basis een 1.6 Rover kunnen kiezen, die hebben een honda blok en dan is het redelijk makkelijk ombouwen naar B16/B18 of een variant daarop. je kan dan bijvoorbeeld het 1.8 blok uit de Integra Type R erin leggen.
Jah, in principe was dat een beter plan geweest. Maar deze hebben we voor 350 ekkies kunnen halen. Dat is toch een hele nette prijs.
Een tuner hier uit het noorden die mijn eigen auto (BMW-racer) ook onderhanden heeft genomen heeft zonder turbo 190 pk uit hetzelfde 2 liter blok kunnen halen... Maar ik ben bang dat dat echt superprijzig is!
Geplaatst: do jul 27, 2006 6:50 pm
door Järv
Ik vraag me af waar je het meest last van zal hebben
- turbogat bij 2ltr Turboblok
- gewicht van V6
Persoonlijk zou ik gaan voor het 2ltr TC blok of het tunen van een 1.8 k-blok
just my 2ct
cheers,
Dennis

Geplaatst: do jul 27, 2006 6:57 pm
door RGR
Rover schreef:Ik vraag me af waar je het meest last van zal hebben
- turbogat bij 2ltr Turboblok
- gewicht van V6
Persoonlijk zou ik gaan voor het 2ltr TC blok of het tunen van een 1.8 k-blok
just my 2ct
cheers,
Dennis

Goed punt... Turbo is wel heel erg tof. Turbomotoren zijn in de lagere budget race-wagens vrij uniek.
Maar zo'n V6 heeft ook wel écht wat, kweeny, is gwoon stoer!
Geplaatst: do jul 27, 2006 7:15 pm
door tummeke
Weet ook niet wat jullie budget is?
Er stond toevallig een 1.8VVC uit een BRM op ebay Engeland, met versnellingsbak (met sperdiff dus) voor niet al teveel..
Enne groningen, tsjah.. Ik neem aan dat je zelf ook die kant op moet vanaf Arnhem? Of zit je nu gewoon even in Groningen voor de zomer? Ander tuf ik wel een keer mee, maar qua benzine is zoiets niet zo heel grappig :P
Nadeel van 1.8VVC met turbo is wel dat je erg op moet passen met de wanden van het blok. Omdat het zon licht blokje is schijnt t niet zomaar goed te gaan met die turbodruk, dus je moet echt wel weten waar je mee bezig bent! maar die kennis moet wel te vergaren zijn op de HTS.
Geplaatst: do jul 27, 2006 7:18 pm
door 118GTR
Ik zou in iedergeval NIET voor een k-serie blok gaan, dat levert een hoop gehasses op met inbouwen, en het blok houd gewoon niet van turbo's.
Ervan uitgaande dat je een normaal budget hebt zijn er maar 2 opties:
Honda B-series of Rover T-series
Honda zal duurder zijn, maar is goedkoper te tunen.
Als 200pk je doel is dan zou ik niet verder kijken dan de T-series Turbo, als je meer vermogen wilt dan ik naar honda overstappen.
Als je het turbo blok uit engeland haalt, dan moet je voor 1000 euro alles wel kunnen regelen.
Geplaatst: do jul 27, 2006 7:21 pm
door tummeke
118GTR schreef:Ik zou in iedergeval NIET voor een k-serie blok gaan, dat levert een hoop gehasses op met inbouwen, en het blok houd gewoon niet van turbo's.
Heb je wel gelijk in.. Maar JUIST omdat het niet zo simpel en voor de hand liggend is, zou het mij een leuke uitdaging lijken.. 2.0T in een 200 is al zo vaak gedaan..
Maargoed, dat is op zich het punt natuurlijk niet voor een raceauto. Je wilt vermogen, en dat bereik je zo vrij simpel..
Dus ik zou zeggen:
Veel vermogen, vrij makkelijk project: 2.0T
Mogelijk nog meer vermogen, moeilijk en uitdagend project: 1.8T VVC
Geplaatst: do jul 27, 2006 8:50 pm
door Dutch
Weet jij het bestaan af van een 1.8 vvc turbo?? en zo ja wat is daar dan allemaal aan veranderd en welke waardes worden eruit gehaald?
T16T is echt het meest ideale blok voor jullie lijkt me.
Goedkoop, geen andere ophangpunten, je hebt alleen de motor ecu en de kabelboom nodig en natuurlijk alle koelslangen etc.
Blok + toebehoren moet je voor minder dan 450pnd wel kunnen vinden in engeland.
Geplaatst: do jul 27, 2006 10:52 pm
door tummeke
Nu of nooit kans:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-ZR-Rover-25-22 ... dZViewItem
Ik wil jullie er nog wel mee helpen ook met m'n Engeland ervaring..
Is makkelijk en snel te berijden zo dicht bij dover.. 'sochtends vroeg de boot heen, 'savonds de boot terug.. simple as that..
Geplaatst: vr jul 28, 2006 9:24 am
door Dutch
@ Tummeke
Dutch Vitesse schreef:Weet jij het bestaan af van een 1.8 vvc turbo?? en zo ja wat is daar dan allemaal aan veranderd en welke waardes worden eruit gehaald?
Geplaatst: vr jul 28, 2006 9:56 am
door RGR
tummeke schreef:Nu of nooit kans:
http://cgi.ebay.co.uk/MG-ZR-Rover-25-22 ... dZViewItem
Ik wil jullie er nog wel mee helpen ook met m'n Engeland ervaring..
Is makkelijk en snel te berijden zo dicht bij dover.. 'sochtends vroeg de boot heen, 'savonds de boot terug.. simple as that..
Die ga ik in de groep gooien
Zijn die motoren een beetje betrouwbaar? Ik heb tot nog toe niet veel ervaring met rover motoren, ik race nu 3 jaar met BMW's, daarweet ik nu vrij veel van... Maargoed, altijd ruimte om te leren toch?
Kun je bijvoorbeeld de turbodruk nog een beetje opschroeven zonder de motor te verneuken?
Ik ben wel nieuwsgierig, het vermogen van een 2 ltr. turbo houd vast niet op in de buurt van de 200 pk!
Geplaatst: vr jul 28, 2006 10:12 am
door Dutch
Maxiamale turbodruk is 13psi daarna heb je forged internals nodig anders smelten je zuigers. Die druk heb je een mechanische drukregelaar voor te koop voor om en nabij de 65pnd heb je en de druk regelaar en een drukmeter via GBE op rovertech.net