Pagina 1 van 1
Soorten koppakking K motor
Geplaatst: wo jul 26, 2006 5:38 pm
door Denistuff
Hallo allemaal,
wat ik mij afvraag: bij sommige rovers 200 (ik meen vooral de 216 blokken en hoger) zijn veel problemen geconstateerd met de koppakking. ZIjn hiervoor ook andere koppakingen ontwikkeld die veel slijtvaster zijn dan de conventionele?
alvast bedankt
greetz
Edwin
Geplaatst: wo jul 26, 2006 5:49 pm
door 118GTR
Rover heeft een aantal keer geroepen een betere koppakking te hebben, echter de problemen bleven hetzelfde.
Er zijn 3 verschillende versies door rover geleverd, maar alleen de laatste is nog verkrijgbaar.
Ook hebben allerlei tuners zelf pakkingen ontwikkelt, o.a. mike satur en moto-build.
Ford heeft ook een koppakking ontwikkelt(in de Freelander ligt ook een 4-cyl k-serie), het is afwachten of deze beter is dan de rover examplaren. De tijd zal het leren.
Geplaatst: wo jul 26, 2006 6:35 pm
door 216 driver
Ik heb na 103.000 km nog nergens last van, het motorblok heeft helemaal nergens nog olieplekken ook onderop niks te zien op de brug.
De mijne komt uit December 1999.
Geplaatst: wo jul 26, 2006 6:43 pm
door Denistuff
Heb jij een 214? Mijne heeft gelukkig ook nog nergens last van: 214SI 93000 kilometer, wel een klein beetje zwetende kleppendeksel pakking but nothing to worry about.
Geplaatst: wo jul 26, 2006 6:55 pm
door Denistuff
ok dan. Hoe zit dat eigenlijk: Heeft een rover mk1 hier meer last van dan bijvoorbeeld een mk3 en wat is het verschil tussen deze rovers? (200serie)
Geplaatst: wo jul 26, 2006 6:55 pm
door 216 driver
1600 heb ik, maar naar mijn gevoel ligt het ook aan het gebruik van de auto. Als je de auto dagelijks gebruikt zoals ik zal je minder snel last hebben van een lekke koppakking. En de mensen die weinig gebruik maken van de auto lijken sneller problemen te hebben.
Geplaatst: wo jul 26, 2006 7:03 pm
door 216 driver
Zeker met een koude motor ja , maar ik rij hem wel netjes warm.
Geplaatst: wo jul 26, 2006 7:34 pm
door Frekkel
ik rij nochtans ook als een gek, een beetje dan toch, maar rij hem mooi warm. voorlopig (hout vasthouden) nog geen miserie
Geplaatst: do jul 27, 2006 3:23 pm
door Roverforever
Ik denk dat de meeste wagens nooit een HGF krijgen. Motortemperatuur en koelwaterpeil in het oog houden kan al veel voorkomen.
Geplaatst: do jul 27, 2006 6:51 pm
door waxweazle
mijn koppakking ging lek ,terwijl ik m' goed warm had gereden ,en m'n temp.meter stond gewoon waar die altijd staat.Je kan gewoon pech hebben

zeg maar.