Tunen van ZT-T 260

Plaats reactie
Peter de Gouw

Tunen van ZT-T 260

Bericht door Peter de Gouw »

Weet iemand bedrijven die enige ervaring hebben in het aanpassen van de ZT(-T) 260.

Na dagje Zandvoort wil ik er eigenlijk wel wat aan veranderen maar denk dat mijn dealer dat een kleine hartverzakking krijgt. (overigens prima vakmensen bij minormotors in A'dam).

Remmen, ophanging en die V8 kietelen lijkt me een goed begin.

Ik kon zelfs in GB niks vinden dus als iemand wat weet.

Zoek ook nog een setje 18 inch origineel liefst met beetje korting als het kan.

Bedankt, Peter
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

wel, in principe zijn er geen veranderingen aan het onderstel en de remmen nodig, die zijn voorzien voor veel zwaarder werk.
wat de motor zelf betreft kun je kiezen tussen wat kleine aanpassingen (TB, Uitlaatlijn, luchtfilter...) en je kan er ook altijd de 5.0 V8 inhangen maar de meeste mensen hunkeren toch naar de supercharger. Wat die supercharger betreft heb je verschillende opties: roush, dreadnough of sean hyland.
In Engeland staat er momenteel een ZT 600 te koop. gaat onder 4 sec. naar 100 maar drinkt als een F16 en vreet banden (is dan ook de reden van verkoop. Mevrouw kon het niet meer aan.)
Voor meer info en dergelijke moet je me maar es effe toevoegen.
MG ZR S1800
Peter de Gouw

Bericht door Peter de Gouw »

Effe toevoegen ? Sorry niet zo ervaren.

Over die remmen weet ik nog niet zo net.
Laatst een rijvaardigheidsdag gedaan en een Nissan 350Z stond echt vele meters eerder stil. Zeker in de regen was mijn auto geen uitblinker ondanks zo goed als nieuwe banden (kortom ABS is zeker traag).

Ik weet dat er de nodige zaken te koop zijn. Maar ik vraag me af of iemand het ook echt heeft gedaan. Het motormanagement is niet van Ford maar aangepast door MG. Dus zomaar Ford spullen erop schroeven kan fout gaan.

Zijn er ZT-T's in NL die zijn aangepast ?

Bedankt, Peter
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

de remmen zijn van AP racing, en helemaal vrij van fading. vergeet niet dat een 350 z een pak minder weegt hé. Er zijn kitjes, maar zoals reeds eerder gezegd: in de UK zeggen diegene die een supercharger hebben geinstalleerd het niet nodig is om de remmen mee te versterken omdat ze dus ruimschoots op hun taak zijn bemeten.

die superchargerkits zijn niet zomaar de eerste de besten zoals bvb sprintex. Dreadnough racet met een ZT 520 en als je voor hun kit kiest ben je je wagen een week kwijt omdat zij hem perfect kunnen afstellen.
Sean hyland was nauw betrokken bij de ontwikkeling van de MG dus ik veronderstel dat ook hij wel zal weten waar hij mee bezig is.

En ik denk niet dat er al V8 zijn aangepast in de benelux
MG ZR S1800
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

het gewicht is natuurlijk vrij hoog
je zou eerder stil kunnen staan als een daf 95 met trailer
maar het is natuurlijk geen mgf o.i.d.

en tunings materiaal is denk nog weinig te vinden voor jouw auto.
mischien eens zoeken en vragen op een mustang forum/sites????
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

challenge schreef:het gewicht is natuurlijk vrij hoog
je zou eerder stil kunnen staan als een daf 95 met trailer
maar het is natuurlijk geen mgf o.i.d.

en tunings materiaal is denk nog weinig te vinden voor jouw auto.
mischien eens zoeken en vragen op een mustang forum/sites????
1770 kg voor een wagen van dit kaliber is best laag. een alfa 159 weegt meer. En nochmaals, de remmen zijn veel meer dan bovengemiddeld hoor.

er zijn hopen tuningmateriaal, je moet alleen weten waar ;)
MG ZR S1800
Plaats reactie