Vervangen radiator 620 moeilijk?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Tempex

Vervangen radiator 620 moeilijk?

Bericht door Tempex »

Wie kan mij zo snel vertellen of het vervangen van een radiator in een 620i lastig is?
Ik heb een prachtig boek over hoe ik heel die wagen uit elkaar kan schroeven maar dat heb ik nu natuurlijk niet bij me.. :roll:

Garage belde net dat er een gat in zit namelijk. Zij doen het voor 175, en een nieuwe kan ik voor 45 euro krijgen. Dat is natuurlijk snel verdient.
Maar ik zit nu op mijn werk en nu moet ik beslissen of ik het zelf kan doen of niet...

Ik denk dat het gewoon aftappen, radiator losschroeven, nieuwe erin, vullen en ontluchten is. Of zie ik nog iets over het hoofd?
Alvast bedankt voor de info!
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

ik heb zelf de radiateur van mijn 623 vervangen, dat koste me een uurtje of 2-3 inclusief rijden om te kijken of het allemaal liep....

Mijn advies ververs dan ook gelijk de koelvloeistof, dat loopt nameljik toch wel weg..... Aan de achterkant van het blok zit trouwens een ontluchtingsschroefje..... Al met al is het een stuk voordeliger en leerzamer om het zelf te doen...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Tempex

Bericht door Tempex »

Bedankt voor de reactie!
Dan ga ik het zelf lekker proberen. Moet best lukken.
Vanavond meteen aan de slag.
Het enige waar ik bang voor ben is dat ik bijv. een slang of slangklem kapot trek, en deze dan moet kopen.
De winkels zijn vanavond natuurlijk allemaal dicht.. :(
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Het enige waar je op moet letten, zijn de slangenklemmetjes van je radiateur naar je reservoir, dit zijn van die kleintjes die nog weleens willen roesten... en dat je ze dus kapot trekt...

Bij mij namelijk ook gebeurt, maar opgelost door middel van een mooie rode tiewrap erom heen.... Die grote zijn allemaal wel te doen, zijn vaak die kleintjes die problemen geven....

Maar 45 euro voor een radiateur is niet veel trouwens.. Was voor die van de 623 96 euro kwijt, maar is wel een stukkie groter dan die van een 620 ....
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Tempex

Bericht door Tempex »

Jah.. ik had me vergist.
Het was geen 50, maar 150.. :oops:
Toch maar door de garage laten doen..
Morgen kan ik hem ophalen!
... Was trouwens net op tijd!
De riem van de balans assen lag los, en een van de span rollen van mijn distributieriem lag ook los!

Morgen rijdt ie weer SUPER!!
(en heb ik een rib minder...)
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

ag Cher leefd al jaren met 2 ribben minder, kom je dus wel overheen :lol:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie