Pagina 1 van 1
kapotte koppakking door rubbers onderin motor, mogelijk?????
Geplaatst: vr jul 14, 2006 2:27 pm
door mulder83
hallo allemaal,
Ben er net dus achtergekomen dat mijn koppakking weer kapot is en heb paar maanden terug nog laten vervangen.
Nu heb ik gelijk gebeld en werd mij verteld dat het waarschijnlijk de motor zelf is, zal het even proberen uit te leggen.
Onze K serie motoren werken met een buizen systeem om de inhoud te bepalen, nu wordt mij verteld dat onder in het blok rubbers zitten die die buizen op zijn plaats houden, en nu net die rubbers zouden kapot zijn waardoor de buizen naar boven en beneden bewegen en zo mijn motor kapot slaan als het ware.
Zijn er mensen die hier wel eens van gehoord hebben of een andere boosdoener aan kunnen wijzen.
Is nu al 3 de keer dat hij kapot is en kop zit nu op zijn eind kwa vlakken.
P.S ben ook niet iemand die veel hard rijdt soms eens door naar de 5000 toeren maar moet toch kunnen of niet.
Alvast dank, Gr Jelle
Geplaatst: vr jul 14, 2006 3:31 pm
door morris
3e keer dat de koppakking er uit ligt

, dat is zelfs met wat ruwere rijstijl nog niet gezond.
Het is ook niet zo dat de kop altijd perse gevlakt moet worden als de koppakking vervangen moet worden.
Dat buizen verhaal kan ik niet helemaal begrijpen wat je daarmee bedoeld.
Geplaatst: vr jul 14, 2006 4:18 pm
door mulder83
de cilinder buizen ja
je hebt voor 1.4, 1.6 en 1.8 allemaal verschillende buizen waarin dus weer de cilinders op en neer gaan.
hoop dat nu beetje duidelijk is
Geplaatst: vr jul 14, 2006 5:39 pm
door 216 driver
vind het maar een raar verhaal zeg , de zuigers gaan heen en weer in de cilinders. Maar wat die rubbers ermee te maken hebben

Geplaatst: vr jul 14, 2006 6:17 pm
door mulder83
misschien idee om een 18+ topic te beginnen
maar zal 118GTR wel even pb sturen, thanks alvast
Geplaatst: vr jul 14, 2006 6:41 pm
door Edgecrusher
Wat ik wel weet is dat als de bussen eruit zijn geweest of los zijn geweest ze bijna niet meer 'dicht' te krijgen zijn. Je houdt dan een olielekkage.
Er komt dan olie in de koelvloeistof terecht.
Dit lijkt op een kapotte pakking, maar is het dus niet.
Weet je dus zeker dat elke keer de koppakking lek was?
Geplaatst: vr jul 14, 2006 7:26 pm
door 216 driver
Om welke bussen gaat het dan Edgecrusher ?
Geplaatst: vr jul 14, 2006 7:37 pm
door Edgecrusher
De cilinderbussen....
Geplaatst: vr jul 14, 2006 8:35 pm
door mulder83
weet zeker dat bij koppaking is ja. kan ook zien waar bij de kop nat wordt het komt dus ook naar buiten, hij verbruikt ook veel olie in 1 x.
Cilinderbussen zo heten ze ja even niet eraan gedacht maar die zijn er nog nooit uitgeweest naar mijn weten. en heb de auto nu 5 jaar. eerste x koppakking was 2 jaar terug en tweede x was dec vorig jaar.
hier even foto van een blok heb rood omcirkeld waar het lek zich bevindt.
is bye the way niet mijn blok.

Geplaatst: vr jul 14, 2006 9:49 pm
door bam
Je koppakking zit niet daar die zit lager!
Bam.
Geplaatst: vr jul 14, 2006 11:03 pm
door 118GTR
Dat is idd niet je koppakking op dat plaatje, maar je nokas-drager die zit met vloeibare pakking tegen de kop. Maar die lekt vrijwel nooit, het is veel waarschijnlijker dat die olie van 3 cm hoger naar beneden is gedruppelt bij de kleppendekselpakking vandaan.
p.s. Ik heb de PB van Nulder83 beantwoord.
p.s.2 Mocht trouwens iemand ooit mij iets willen vragen, doe dat dan gerust maar liever niet via het PB-systeem maar per email of het forum zelf(ik ben er vrijwel iedere dag). Dat is voor mij een stuk overzichtelijker.
Geplaatst: vr jul 14, 2006 11:07 pm
door mulder83
ahhh ok sorry nog he. toch bedankt.
maar heb het getest met motor aan en kijken en op dat punt ontstaan belletjes zeg maar dacht zelf ook eerst dat daar niet koppakking zat maar die moteur zegt koppakking vandaar, weet ik daar dus ook genoeg over he (monteur pfffff).
mogelijk dat zoiets tijdens druk test kapot kan gaan dan die kit laag.
Geplaatst: vr jul 14, 2006 11:10 pm
door 118GTR
Belletjes? als er daar wat uit komt is het olie, er is daar geen waterkanaal in de buurt.
En als olie naar buitenkomt zul je echt geen belletjes zien.
(water zal heet genoeg zijn om direct over te gaan naar stoom, maar olie niet bij deze temperaturen)
Geplaatst: za jul 15, 2006 12:06 pm
door waxweazle
ik heb dit ook met m'n z'r GEHAD (hoop ik) , ik heb het bij meerdere k blokken gezien
Geplaatst: za jul 15, 2006 12:09 pm
door mulder83
hoe is het opgelost dan of heb je andere auto moeten kopen.
Geplaatst: di jul 18, 2006 8:38 pm
door waxweazle
nee ik had echt een lekke koppakking

heb een nu een weekje terug dus afwachten wat ie doet . Toen ik de auto net had is'tie 4 x terug geweest naar de dealer (ahl) en hij bleef 't doen .En ik had geen zin om de auto weer en dag kwijt te zijn , dus heb 't maar laten waaien.