Elektroschema 827Si 1992-1996

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
Pieter827Si

Elektroschema 827Si 1992-1996

Bericht door Pieter827Si »

Hallo,

Is er iemand die me aan elektroschema's van een 827Si model 1992-1996 zou kunnen helpen?

Die startonderbreker en al die computers zou ik er het liefst allemaal uitbreken....

Bijvoorbeeld de ramen die maar de halve tijd open of dicht gaan soms duurt het een half uur en dan doen ze het in een keer weer en heb ik er weer een dag geen last van. Of het alarm wat zomaar in een keer afgaat. De rechtse stoel die niet voorover gaat, een enkele keer wel, dus als je een keer relaxed achterover wil gaan zitten/liggen, dan blijft die zo staan, ik zou wel eens willen weten welke draadjes ik zou moeten doorverbinden om die stoel voorover te krijgen, en of ik niks opblaas. Het liefst sloop ik al die computers stoelgeheugens... eruit en maak ik er gewoon relais in.

Maar hoe, een kan dat... Het is een prachtige bolide die geweldig loopt, dat vind ik er nou zo jammer aan, ding is goed, behalve....

De roverdealer in den bosch heeft het niet gevonden, maar ja er was toen nog een ding meer wat ze wél hadden moeten vinden.

Pieter
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

In dit geval heb je de schemas niet nodig. Haal de zekeringkast voor je linkerknie eruit en daarvan de hele printplaat oversolderen, dan zijn waarschijnlijk al je problemen verholpen. Dit is een zeer bekend zwak punt van de 800.
Het beste kun je eerst zoveel mogelijk van de stekkers eraf halen. Dan blijven er een paar hardnekkige vastzitters over.
Draai dan de twee bouten los en je kunt de zekeringkast naar buiten halen en wat beter zien hoe je die laatste stekkers moet demonteren. Een dun schroevedraaiertje doet wonderen.
Nu kun je de printplaat eruithalen en solderen maar (of laten solderen).

Succes.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie