Traag terugvallen van toerental

414 416 418 420 45
Happy Roving

Traag terugvallen van toerental

Bericht door Happy Roving »

Hallo "mederoveraars",
'k ben sinds kort de trotse eigenaar van een 416 SI van '96,
en zeer tevreden, wat me eigenlijk wel enigzins zorgen baart , is dat het toerental niet zo snel terugvalt nadat je het gas loslaat. Het lijkt of het gas iets blijft hangen , wat echter niet het geval is naar mijn gevoel.
Is dit misschien normaal voor dit type of is er iets met de injectie aan de hand?
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Hya,

Ik weet niet wat je gewend bent .. 'k heb zelf ook een 416Si van 't zelfde bouwjaar.

Ik bedoel dus .. óf er is iets fout met je motor óf het is normaal maar ben je een auto met een lichter vliegwiel gewend ;)

Hier vanachter m'n computer kan ik helaas niet zien of horen he dat ie het doet.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Kom er anders mee naar Zandvoort!!! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Happy Roving

Van dat toerental wat niet snel terugloopt.

Bericht door Happy Roving »

Bedankt ong voor de snelle reactie.
Ik denk echter dat het inderdaad een kwestie van wennen is .
Nu ik er een tijdje in gereden heb komt het me niet zo vreemd meer voor.
'K heb wel gelazer gehad met de afstandbediening van 't alarm.
De batterij moest vervangen worden en vervolgens kreeg ik 'm niet meer aan de praat, zelfs de dealer snapte er niks van. Ik heb 'm een paar dagen moeten laten staan. Zeer frustrerend kan ik je vertellen, als je je eigen auto niet kunt starten. :roll: :mrgreen:
h.kuik

toerntal

Bericht door h.kuik »

hallo .
onze 416 heb daar ook last van ,en aangezien ik een lekkekoppakking had van de week en heb laten reparen bij de roverdealer ,heb ik gelijk melding van gemaakt.
antwoord van de dealer was dat er iets vervangen dient te worden dat nu nog van plastic was en eigenlijk alluminium/ijzer had moeten zijn .
vraag niet wat ,want mijn vrouw is met de auto naar de garage geweest .en de desbetreffende onderdeel word a.s. maandag vervangen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat is dan de gasklep.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
FCU

Re: toerntal

Bericht door FCU »

h.kuik schreef:vraag niet wat ,want mijn vrouw is met de auto naar de garage geweest .
hahaha :lol:
dan weet je hoe het gaat...

mijn tourer 416 '98 is ook niet al te vlot met teruggaan van tourenteller. is wel kwestie van wennen denk ik. hiervoor reed ik in zo'n opgefokte ibiza dus dan is het even terug naar af.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Re: toerntal

Bericht door 118GTR »

h.kuik schreef: .en de desbetreffende onderdeel word a.s. maandag vervangen.
Jammes, ik had zo'n gasklep voor je gehad(1000km oud). Laat voor de lol eens weten wat de dealer voor die gasklep gerekent heeft(puur die gasklep a.u.b. , dat het uurloon gruwelijk hoog is dat weten we al)
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Hier is nog een evt koper voor je gasklep hoor!!!

Die gasklep kost bij Bestofbritish iets van 40 pond dacht ik, zeg maar wat je ervoor moet hebben....

Gr. Tomas
h.kuik

gasklep

Bericht door h.kuik »

sorry
maar de gasklep is al vervangen [mijn vrouw heeft de auto maandag morgen gebracht en s,middags weer gehaald] en de dealer heeft de klep niet mee gegeven .
als ik dat geweten had.
en misschien is dat ding wel naar de garage gegaan waar wij de auto hebben gekocht ,die had ook de opdracht gegeven om het te vervangen. :|
416sí señor

Bedoelde 118gtr eigenlijk, hij had namelijk nog een werkende gasklep :wink:

Gr. tomas
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Die gasklep van 118GTR is als ik het goed heb een plastic 48mm klep, dezelfde dus als die er bij jou op zit.
40 pond bij Best of British? Dat is dan zeker ook een plastic klep? Een aluminium 52 mm klep kost zo'n 115 pond.
Afbeelding

416sí señor

Ik moet ook die plastic gasklep hebben...

Hij is voor de 25 van m'n moeder, dat is de 84 pk variant, lijkt me leuk als die wat sneller is. :mrgreen:

Ben er nog steeds niet geheel van overtuigd dat het alleen de gasklep is maar vooruit we proberen het eens

Gr. tomas
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Als je dan toch een andere klep monteert, monteer dan meteen een aluminium klep. Zit je ook niet met het probleem dat de klep op den duur blijft hangen.
Als je de 175 euro voor een 52mm te duur vindt, UK Carparts heeft nog een aluminium 48mm klep voor 100 euro (kijk bij "Onderdelen/gebruikt").
Afbeelding

416sí señor

hm, kijk wel even hoe duur die gasklep van 118gtr is, dan heb ik gelijk twee gaskleppen, als er eentje kapot gaat monteer ik gewoon de oude terug. M'n moeder wil wel een snellere auto maar het mag niks kosten, beetje bekent verhaal...

Gr. tomas
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Lol, ik snap het :D.
Vergeet niet dat je ook een andere gaskabel nodig hebt.

Als het echt niks mag kosten kan je trouwens ook gewoon de restrictor in de gasklep verwijderen, zodat hij wel helemaal open kan.
Afbeelding

Plaats reactie