Traag terugvallen van toerental
-
Happy Roving
Traag terugvallen van toerental
Hallo "mederoveraars",
'k ben sinds kort de trotse eigenaar van een 416 SI van '96,
en zeer tevreden, wat me eigenlijk wel enigzins zorgen baart , is dat het toerental niet zo snel terugvalt nadat je het gas loslaat. Het lijkt of het gas iets blijft hangen , wat echter niet het geval is naar mijn gevoel.
Is dit misschien normaal voor dit type of is er iets met de injectie aan de hand?
'k ben sinds kort de trotse eigenaar van een 416 SI van '96,
en zeer tevreden, wat me eigenlijk wel enigzins zorgen baart , is dat het toerental niet zo snel terugvalt nadat je het gas loslaat. Het lijkt of het gas iets blijft hangen , wat echter niet het geval is naar mijn gevoel.
Is dit misschien normaal voor dit type of is er iets met de injectie aan de hand?
-
Järv
- Moderator
- Contacteer:
Hya,
Ik weet niet wat je gewend bent .. 'k heb zelf ook een 416Si van 't zelfde bouwjaar.
Ik bedoel dus .. óf er is iets fout met je motor óf het is normaal maar ben je een auto met een lichter vliegwiel gewend
Hier vanachter m'n computer kan ik helaas niet zien of horen he dat ie het doet.
Cheers,
Dennis
Ik weet niet wat je gewend bent .. 'k heb zelf ook een 416Si van 't zelfde bouwjaar.
Ik bedoel dus .. óf er is iets fout met je motor óf het is normaal maar ben je een auto met een lichter vliegwiel gewend
Hier vanachter m'n computer kan ik helaas niet zien of horen he dat ie het doet.
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
-
Happy Roving
Van dat toerental wat niet snel terugloopt.
Bedankt ong voor de snelle reactie.
Ik denk echter dat het inderdaad een kwestie van wennen is .
Nu ik er een tijdje in gereden heb komt het me niet zo vreemd meer voor.
'K heb wel gelazer gehad met de afstandbediening van 't alarm.
De batterij moest vervangen worden en vervolgens kreeg ik 'm niet meer aan de praat, zelfs de dealer snapte er niks van. Ik heb 'm een paar dagen moeten laten staan. Zeer frustrerend kan ik je vertellen, als je je eigen auto niet kunt starten.

Ik denk echter dat het inderdaad een kwestie van wennen is .
Nu ik er een tijdje in gereden heb komt het me niet zo vreemd meer voor.
'K heb wel gelazer gehad met de afstandbediening van 't alarm.
De batterij moest vervangen worden en vervolgens kreeg ik 'm niet meer aan de praat, zelfs de dealer snapte er niks van. Ik heb 'm een paar dagen moeten laten staan. Zeer frustrerend kan ik je vertellen, als je je eigen auto niet kunt starten.
-
h.kuik
toerntal
hallo .
onze 416 heb daar ook last van ,en aangezien ik een lekkekoppakking had van de week en heb laten reparen bij de roverdealer ,heb ik gelijk melding van gemaakt.
antwoord van de dealer was dat er iets vervangen dient te worden dat nu nog van plastic was en eigenlijk alluminium/ijzer had moeten zijn .
vraag niet wat ,want mijn vrouw is met de auto naar de garage geweest .en de desbetreffende onderdeel word a.s. maandag vervangen.
onze 416 heb daar ook last van ,en aangezien ik een lekkekoppakking had van de week en heb laten reparen bij de roverdealer ,heb ik gelijk melding van gemaakt.
antwoord van de dealer was dat er iets vervangen dient te worden dat nu nog van plastic was en eigenlijk alluminium/ijzer had moeten zijn .
vraag niet wat ,want mijn vrouw is met de auto naar de garage geweest .en de desbetreffende onderdeel word a.s. maandag vervangen.
-
FCU
Re: toerntal
hahahah.kuik schreef:vraag niet wat ,want mijn vrouw is met de auto naar de garage geweest .
dan weet je hoe het gaat...
mijn tourer 416 '98 is ook niet al te vlot met teruggaan van tourenteller. is wel kwestie van wennen denk ik. hiervoor reed ik in zo'n opgefokte ibiza dus dan is het even terug naar af.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Re: toerntal
Jammes, ik had zo'n gasklep voor je gehad(1000km oud). Laat voor de lol eens weten wat de dealer voor die gasklep gerekent heeft(puur die gasklep a.u.b. , dat het uurloon gruwelijk hoog is dat weten we al)h.kuik schreef: .en de desbetreffende onderdeel word a.s. maandag vervangen.
-
416sí señor
-
h.kuik
gasklep
sorry
maar de gasklep is al vervangen [mijn vrouw heeft de auto maandag morgen gebracht en s,middags weer gehaald] en de dealer heeft de klep niet mee gegeven .
als ik dat geweten had.
en misschien is dat ding wel naar de garage gegaan waar wij de auto hebben gekocht ,die had ook de opdracht gegeven om het te vervangen.
maar de gasklep is al vervangen [mijn vrouw heeft de auto maandag morgen gebracht en s,middags weer gehaald] en de dealer heeft de klep niet mee gegeven .
als ik dat geweten had.
en misschien is dat ding wel naar de garage gegaan waar wij de auto hebben gekocht ,die had ook de opdracht gegeven om het te vervangen.
-
416sí señor
- Striker
- MG-R Freak
Als je dan toch een andere klep monteert, monteer dan meteen een aluminium klep. Zit je ook niet met het probleem dat de klep op den duur blijft hangen.
Als je de 175 euro voor een 52mm te duur vindt, UK Carparts heeft nog een aluminium 48mm klep voor 100 euro (kijk bij "Onderdelen/gebruikt").
Als je de 175 euro voor een 52mm te duur vindt, UK Carparts heeft nog een aluminium 48mm klep voor 100 euro (kijk bij "Onderdelen/gebruikt").
-
416sí señor