Pagina 1 van 1
men neeme 114 gta en dan???
Geplaatst: di jun 20, 2006 1:13 am
door elmo
Ik heb nog een 114 gta 1995 en ik kan hem niet weg doen omdat hij mij toch teveel aan het hart licht
heb inmiddels ook ander vervoer maar gun hem 2e leven
Dusss...
mijn bedoeling is max vermogen minimaal gewicht
zonder zijn buitenkant te veranderen zodat hij zijn onschuldige looks blijft houden maar ondertussen met de snelle jonges mee kan.
daarom gaat alles eruit inclusief motor
Maar dan??
-Wat is de beste/snelste motor die ik erin passend krijg 1.8 16v ?
-welke nokkenassen, carb. of inject., hoe bleu printen ,enz enz
-Versnelingsbak?????
-hoe begin je aan een rolkooi hiervoor (echte rolkooi) die auto/vering ook star maakt
-orginele vering aanpassen of vervangen?
wie weet raad over welke spullen/ onderdelen die ik hiervoor kan gebruiken.
of is er al iemand die dit traject doorlopen heeft??
Geplaatst: di jun 20, 2006 7:53 am
door Dutch
Zal ff info gaan zoeken voor je.
Geplaatst: di jun 20, 2006 10:50 am
door Dutch
Geplaatst: di jun 20, 2006 10:43 pm
door elmo
super!!!
heb je behalve vliegwiel en spruitstuk nog iets verandert?
en viel het mee of (zwaar) tegen
wat heb je moeten aanpassen?
Geplaatst: di jun 20, 2006 11:25 pm
door Mista T
Alle bedradingen....
Geplaatst: wo jun 21, 2006 4:43 pm
door Dutch
elmo schreef:super!!!
heb je behalve vliegwiel en spruitstuk nog iets verandert?
en viel het mee of (zwaar) tegen
wat heb je moeten aanpassen?
waar beginnen....
vliegwiel
dynamosteun als je de ZR dynamo gaat gebruiken
v-snaar
olie
filter
koelvloeistof
diverse slangen
benzineleidingen
motorsteun veranderen
zwaardere koppeling
ecu
5as
ab
kabelboom
relaypack
weet zo ff niet wat nog meer.
O ja motorblok natuurlijk.
Maar als ik jou was zou ik eerst maar eens het volgende zoeken:
Geventileerde schijven
Klauwen voor die schijven
Achterstabilisator
Mpi lm wielen (of 14"/15" compomotive/ team dynamics/ K&N/mg f)
(voor mg f wielen en andere 15" of 16" wielen dien je meer aan te passen aan de koets en eventueel velgen)
Geplaatst: do jun 22, 2006 2:50 am
door elmo
mijn bedoeling:
van buiten blijft het 100 serie maar ALLES wil ik ook aanpasen op max vermogen en voor mijn eigen bestwil en ook dat van mijn rovertje een rolkooi die alles bij elkaar houd inclusief vering
en dit lijkt mij ook eerste en grootste probleem IDIEAALE KOOI EN CHASIS
mijn probleem 2 is max vermogen in dat gat frutten...
maar ook het blok aanpassen met het nodige, nokkenassen, dry sumb, branstof druk, bleu print, etc etc
probleem 3 geen onnodig koppel maar wel goede verdeling vermogen dus versnellingsbak??
dan komt de rest zoals remmen
aanpasen
verder liefst geen turbo of optie om toch een goed lopende moter te hebben maar tijdelijk zonder turbo (om binnen bepaalde regels amateurs races te vallen)
en onder 2.0 l inhoud.
en ik heb nog wel een jaartje of wat de tijd
en het houd je ff van de straat!!
dus wie weet hoe ik kooi maak
en welke motor ik moet nemen
en welke versnellingsbak ik moet nemen met welke versnellingen
Geplaatst: do jun 22, 2006 9:00 am
door Mark16v
heeft Jouke niet nog zo'n raceding over?
Geplaatst: do jun 22, 2006 12:48 pm
door Edgecrusher
De 2e racer is al verkocht dacht ik...
Nr 1 is hij zelf mee bezig...
Geplaatst: do jun 22, 2006 1:42 pm
door elmo
maar hij weet wel raad over
waar ik als eerste de slijptol in moet zetten
waar ik mijn kooi aan moet bevestigen
en welk materiaal dit word en diameter
en dat 118 klinkt ook leuk..
Geplaatst: do jun 22, 2006 7:57 pm
door Dutch
118VVC klinkt leukerderder

Geplaatst: do jun 22, 2006 8:33 pm
door 118GTR
Maar toch weer minder dan 118 VHPD
Rollkooien kun je vinden in Engeland, o.a. safety devices.
Het ligt aan jezelf hoever je wilt gaan, de meesten gaan voor een interieur kooi(soms zelfs maar een halve), maar je kunt ook de rollkooi doortrekken naar de ophangingen.
Heel extreem is de achterwiel ophanging vervangen door coil-overs, en die die weer aan de rollkooi hangen.
Dan wordt je auto in feite een buizenchassis met een carroserie er omheen i.p.v. een zelf dragend chassis wat het nu is.
Geplaatst: do jun 22, 2006 8:51 pm
door elmo
juist dat wil ik
de kooi hoeft niet voor de show te zijn maar puur voor zijn werking
waarbij die dus zeker door moet doorlopen van voor naar achteren
en vertel ook eens over die coil-overs wat dit inhoud
want ben wel heel handig

maar in vaktermen ontbreekt het bij mij nog
en volgens jouw een 118 VHPD
waar kan ik z'n ding uitrekken (in welke types auto zitten die)
Geplaatst: do jun 22, 2006 8:58 pm
door 118GTR
Een VHPD blok, is een klantenmotor van Rover. De basis is een 1.8 k-serie, maar dustanig getuned dat hij 190pk levert.
Te vinden in een Ex-MGF racer(uit de race-klasse in engeland van 8 jaar terug) en in catherhams en lotussen (o.a. exige en 340R)
Coilovers zijn complete veerpoten, met een Coil(=veer) OVER de demper.
Dit te vervanging van het hydragas systeem. Deze nieuwe veerpoten worden op de draagarm gezet en wijst naar boven.
En dus dwars door de carroserie heen, hier wordt vervolgens een koker omheen gezet, en die wordt weer verbonden met de rollkooi.
Op die manier zit de veerpoot dus aan het wiel en aan de rollkooi, en heeft de carroserie er dus weinig meer mee te maken.
(zie de plaatjes op mijn site)
Geplaatst: wo okt 25, 2006 6:17 pm
door ikdiederik
Raak je al dat vermogen wel kwijt met die kleine rotbandjes
Zeker bij vochtig wegdek kan ik niet volluit weg en dan heb ik nog maar een 14 16v-tje. Een 16 16v blokje koop je voor een paar 100 e-tjes en daar moet je toch een 120 ponny's

uit kunnen halen denk ik zo. Leuk setje webers en een mooie stijgerpijp doen soms wonderen. Mooi old-school geluidje, maar dat terzijde
Is het dan wel waard om een veelvoud uit te geven aan een 1800tje als je dat vermogen niet kan omzetten in een snelle sprint
Zo sprak de arme student die uit is op low cost max fun

Geplaatst: wo okt 25, 2006 10:35 pm
door Dutch
hey diederik anders stel je je even voor in het daarvoor bestemde topic