420 Di Motor houdt in bij het gasgeven
Geplaatst: vr jun 16, 2006 11:51 am
Een aantal maanden geleden had ik het volgende probleem:
Bij het wegrijden wilde de motor niet harder lopen dan 1200 toeren (10km/u). Wanneer ik de motor bij het wegrijden direct hoog in de toeren (boven de 2000) liet lopen kon ik wel doorschakelen en de snelheid verhogen. Echter wanneer ik het gas losliet of onder de 2000 toeren kwam zakte automatisch het toerental weer terug naar 1200. Het enige wat dan hielp weer terug schakelen, de motor hoog in de toeren krijgen, doorschakelen en het gas erop houden.
Niet echt prettig rijden..
Bij de garage is toen de Gasklep potentiometer vervangen en het leek goed te gaan, geen problemen meer. Tot een maand geleden.
Weer het zelfde
.
Ik terug naar de garage en nu denken ze dat het zou liggen aan de stekkers van de bedrading die van/of naar de gas kleppotiometer lopen.
Het probleem is dat niemand precies weet waar het aan ligt. Wanneer ik het probleem heb dan rijd ik schokkend en stotend naar de garage en als de monteur erin zit dan is probleem weer tijdelijk opgelost en niet te reproduceren.
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier van dit probleem gehoord? Heeft iemand een idee waar de fout zit of een methode om er wel achter te komen?
We willen over een aantal maanden op vakantie met de auto en ik zou het vreselijk vinden om m'n rover 420 di turbodiesel uit 1999 weg te moeten doen.

Bij het wegrijden wilde de motor niet harder lopen dan 1200 toeren (10km/u). Wanneer ik de motor bij het wegrijden direct hoog in de toeren (boven de 2000) liet lopen kon ik wel doorschakelen en de snelheid verhogen. Echter wanneer ik het gas losliet of onder de 2000 toeren kwam zakte automatisch het toerental weer terug naar 1200. Het enige wat dan hielp weer terug schakelen, de motor hoog in de toeren krijgen, doorschakelen en het gas erop houden.
Niet echt prettig rijden..
Bij de garage is toen de Gasklep potentiometer vervangen en het leek goed te gaan, geen problemen meer. Tot een maand geleden.
Weer het zelfde

Ik terug naar de garage en nu denken ze dat het zou liggen aan de stekkers van de bedrading die van/of naar de gas kleppotiometer lopen.
Het probleem is dat niemand precies weet waar het aan ligt. Wanneer ik het probleem heb dan rijd ik schokkend en stotend naar de garage en als de monteur erin zit dan is probleem weer tijdelijk opgelost en niet te reproduceren.
Nu is mijn vraag, heeft iemand hier van dit probleem gehoord? Heeft iemand een idee waar de fout zit of een methode om er wel achter te komen?
We willen over een aantal maanden op vakantie met de auto en ik zou het vreselijk vinden om m'n rover 420 di turbodiesel uit 1999 weg te moeten doen.

