Pre 1999 wagens zijn IMO om de 80.000 km aan vervanging van hun distributieriem toe. T'is zeer goed te doen, maar wel afhankelijk van a) hoe handig je bent, en dat kan ik niet inshatten en b) wat de kwaliteit is van je tools, want met gereedschap van de "kermis' zou ik er niet aan beginnen. Ook een locking-tool voor de nokkenaswielen is zeker aan te raden.
Met een beetje oefening, kan het IMO in een dikke 2 uur tijd.
Vergeet ook zeker niet de spanrol mee te vervangen.
Bruno schreef:Pre 1999 wagens zijn IMO om de 80.000 km aan vervanging van hun distributieriem toe. T'is zeer goed te doen, maar wel afhankelijk van a) hoe handig je bent, en dat kan ik niet inshatten en b) wat de kwaliteit is van je tools, want met gereedschap van de "kermis' zou ik er niet aan beginnen. Ook een locking-tool voor de nokkenaswielen is zeker aan te raden.
Met een beetje oefening, kan het IMO in een dikke 2 uur tijd.
Vergeet ook zeker niet de spanrol mee te vervangen.
Laaten we het zo zeggen:P?? 2 rechter handen en een facom gereedschap kar.... dus niet van de kermis
Bruno schreef:Wel "go for it" dan.
Vergeet geen locking-tool te lenen/kopen.
nou het zit zo ik wil een mg-f gaan kopen. dus vandaar deze vragen. zijn er nog punten waar ik op moet letten?
zwakke punten van een mgf
ik ga as zondag voor een vvc en een gewone kijken in duitsland.
mgf en mgb schreef:
nou het zit zo ik wil een mg-f gaan kopen. dus vandaar deze vragen. zijn er nog punten waar ik op moet letten?
zwakke punten van een mgf
ik ga as zondag voor een vvc en een gewone kijken in duitsland.
Mvg Remco
Welke loktool heb ik nodig?
vvctje.... wat kost +- waterpomp en hoe lang gaan die riemen nu precies mee?
wat word opgegeven door de dealer hoe lang er voor een tandriem staat?
Mvg Remco
Wat de locking tool betreft, je vindt er regematig op o.a. E-bay onder de titel camshaft locking tool voor de K-engine. Meestal wordt deze van Draper te koop aangeboden.
Niet bij de F en TF omdat die een middenmotor hebben...motor kan daar slechter de warmte kwijt. Daardoor is hij volgens mij inderdaad om de 4 jaar geworden.
Tenminste, dat hebben ze mij ooit eens wijsgemaakt.