Prospero schreef:Ik heb dat ook geprobeerd, rechtstreeks de massa op de accu, maar dat was helemaal dramatisch. Een enorm getik in de boxen, waarschijnlijk zijn dat de bougies ofzo, want het tikte echt enorm snel.
Huh?? hoe kan dat?
Ik heb 't bij die van mij zo zitten, zonder filters en dat soort zooi ... en ik heb nergens last van.
Uit de speakers komt een naar mijn idee heel mooi hifigeluid en uit de sub (als de versterker het goed doet) een vet heftige bass..... maar geen zoem of tik.
Mista T schreef:Wat is eigenlijk de dikte van je kabels????
Misschien dat een van de kabels ook niet helemaal goed is....
Ik geloof dat de voedings-kabels iets van 8mm dik zijn ofzo en de massa-kabel is psies 30cm lang. Op de plus-kabel zit vlakbij de accu een hele dikke zekering.
Rover schreef:
Huh?? hoe kan dat?
Ik heb 't bij die van mij zo zitten, zonder filters en dat soort zooi ... en ik heb nergens last van.
Uit de speakers komt een naar mijn idee heel mooi hifigeluid en uit de sub (als de versterker het goed doet) een vet heftige bass..... maar geen zoem of tik.
Cheers,
Dennis
Jah, ik begrijp er dus ook nix van. Maar ik heb het diverse malen geprobeerd. Eerst dacht ik dat de schroeven waarmee ik de mdf-plaat waar de amp op zit aan de body heb vastgemaakt, weer in contact stonden met de amp, maar na hier een dik stuk plastic ondergelegd te hebben, was nog steeds het tikkende geluid. Dit was weer weg zodra ik de massa onder de bank weer had aangesloten. De zoem en de ruis bleef overigens nog steeds.
Hoeveel rca kabels lopenn er naar achteren?
Als het er meerdere zijn kun je proberen om ze eens om te wisselen.
Naar het schijnt wil dit ook wel eens helpen.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Oi, beetje late reactie weer, was een drukke maand oktober.
de autosjop heeft naar het spulleke gekeken, maar kon in eerste instantie niets vinden. Een paar weken geleden begonnen de speakers ineens heel erg te ruizen en toen kwamen we er dus achter dat er iets mis was met de amp. Deze is nu dus vervangen en de pieptoon is zo goed als weg (ga met je oren op de speakers hangen en je hoort 'm nog wel) en de ruis is helemaal weg. Kortom, een bevredigend resultaat.
Enige probleem wat zich nu weer voordoet is dat de rechter voorspeaker op hoge volumes gaat kraken, maar dit ligt waarschijnlijk aan 't scheidings-filter (wat dus in de voordeur is ingebouwd en ik heb nog geen tijd gehad om de hele deur weer uit elkaar te halen). Dit scheidings filter heeft dempings-knopjes om de tweeters van de compo-set iets minder vermogen te voeren. Dit moet weer ff opnieuw afgesteld worden.
Maar voor de rest klinkt het geluid nu echt geweldig ! Jullie horen het vast nog wel een keer.
Probeer je radio ook eens op het centrale massapunt aan te sluiten.
De versterker vastzetten op staal kan ook storingen veroorzaken.
Dit weet ik uit eigen ervaring
Ik heb echt alles geprobeerd, maar toen ik de versteker van de achterbank afhaalde (de achterkant was van staal) was het probleem opgelost. Ik heb toen een plaatje MDF op maat gezaagd en deze aan de bank gezet, hiertegen weer de versteker geschroefd.
wat ook even belangrijk is om naar te kijken is of je de versterker(s) niet direct in metaal schroeft,
ik had in mijn oude auto de versterker op de achterbank in het metaal geschroeft, waardoor er een aardelus onstond en er een fluit kwam,
de versterker losgehaald en gewoon op een mdf plaat geschroeft en deze op de achterbank en hup weg fluit :-)
Tis alweer een tijdje geleden, maar de fluittoon werd toen veroorzaakt door de powercap die te dicht bij de versterker geplaatst was. 10cm verschoven en voila, fluit/piep/ruis weg