Pagina 1 van 2
vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
Geplaatst: di mei 30, 2006 9:54 pm
door pyara_pappoe
Beste mensen,
ik heb uiteindelijk mijn remschijven voor kunnen vervangen door gefentileerde.... dit is me met hulp van mijn buurman(monteur) gelukt. nu trilt het stuur niet meer als ik rem dat probleem lijkt te zijn opgelost. echter bij hoge snelheden schuift de auto toch naar rechts als ik rem? waar kan dit aan liggen? hij remt niet echt in een rechte lijn....? banden spanning etc.. is allemaal goed, en banden zijn ook uitgelijnd...? zou het aan de rubbers van de ophanging kunnen liggen?? of moeten de remschijven nog ingeremd of iets dergelijks worden? heb trouwens geen remblokken vervangen, enkel de schijven. remblokken waren volgens mijn buurman goed, heb ze alleen beetje bijgeschuurd....
ra ra... waarom remt de auto niet echt in een rechte lijn??
Geplaatst: di mei 30, 2006 10:05 pm
door 216 driver
Je Brm rijdt wel goed in een rechte lijn ?
Misschien dat ie uitgelijnd moet worden, banden worden gebalanceerd trouwens
Waarschijnlijk dat uitlijnen helpt of misschien toch de remblokken vernieuwen.
Geplaatst: di mei 30, 2006 10:10 pm
door Striker
Ik zou altijd de blokken vervangen, wanneer je nieuwe schijven monteert. Zou sneu zijn als je na één maal flink remmen een groef in je splinternieuwe schijf hebt zitten

.
Het zouden idd versleten rubbers kunnen zijn.
Geplaatst: di mei 30, 2006 10:42 pm
door pyara_pappoe
ja hij rijdt wel in een rechte lijn. rubbers vervangen kan dat makkelijk zelf? remschijven vervangen? maar de oude waren goed zei de monteur moest er 400 km mee rijden ... dan was alles oke.?
Geplaatst: di mei 30, 2006 10:45 pm
door pyara_pappoe
ik bedoelde remblokken vervangen hoefde niet van de monteur. heb ze bijgeschuurd en weer erop gezet na het vervangen van de remschijven.
Geplaatst: di mei 30, 2006 10:54 pm
door lex
Ik vind het ook niet verstandig om die oude blokken weer te gebruiken maar goed het is je eigen keus, maar misschien is er een setje blokken vet geworden en remmen die niet goed meer.
Geplaatst: wo mei 31, 2006 9:13 am
door Edgecrusher
Nieuwe blokken is misschien een optie.
Maar ik zal toch id alle banden ook even controleren.
(links en rechts niet verwisseld?)
(en even kijken of er geen wiel aanloopt)
Het slijtagebeeld op de schijven is links en rechts wel gelijk?
(ook achter en tussen links en rechts, en er zit geen groot verschil in dikte van de remblokken)
Misschien moet het remsysteem toch ontlucht worden?
Ik neem aan dat voor de wisseling van de schijven hier geen last van had?
(dan kan het eigenlijk ook niet aan de ophangrubbers liggen)
Geplaatst: wo mei 31, 2006 1:31 pm
door pyara_pappoe
voor het verwisselen van de schijven had ik er juist veel last van. stuur trilde ook. nu heb ik dat niet meer. alleen het niet in een rechte lijn remmen, en naar recht trekken tijdens remmen bij hoge snelheden gebeurt nu dus. remmen ontluchten etc.. heb ik geen problemen mee gehad. misschien is het toch wel de remblokken... maybe toch maar vervangen....??
Geplaatst: wo mei 31, 2006 1:43 pm
door sjon
Je velgen zijn wel recht? Ik heb dat probleem namelijk gehad op m'n vorige auto, in een rechte lijn trekt ie heel lichtjes en als je remt moet je goed tegensturen zeker op de snelweg.
Geplaatst: wo mei 31, 2006 4:24 pm
door pyara_pappoe
ja me velgen zijn recht. en allemaal gebalanceerd. waar kan ik de rubbers van de ophanging kopen voor mijn brm? en ka ik deze makkelijk zelf vervangen?
Re: vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
Geplaatst: wo mei 31, 2006 4:51 pm
door Sn00ky-g
pyara_pappoe schreef:
ik heb uiteindelijk mijn remschijven voor kunnen vervangen door gefentileerde....
BRM had toch al geventilleerde schijven?
heb ook namelijk schijfremmen besteld, maar las hier op het forum, dat ik alleen maar solid schijfremmen kon kopen
P.s wat voor remmen heb je gekocht ebc?
Geplaatst: wo mei 31, 2006 8:06 pm
door lex
Als je toch je rubbers moet vervangen kijk dan even bij
www.biesheuvel.nl voor een setje proflex neopreenrubbers.
Als ik mij niet vergis rijd Striker ook met een onderstel met dat rubber.
Geplaatst: wo mei 31, 2006 10:30 pm
door pyara_pappoe
ja de BRM had al gefentileerde schijven, maar heb nu ATE sportschijven erop zitten. zijn gefentileerd, en gegroefd... niet met gaten maar met lijntjes erin. rems als een gek.... alleen beetje naar rechts trekken dus....
ik zal even voor die ophang rubbers kijken.
Geplaatst: wo mei 31, 2006 11:53 pm
door Sn00ky-g
pyara_pappoe schreef:ja de BRM had al gefentileerde schijven, maar heb nu ATE sportschijven erop zitten. zijn gefentileerd, en gegroefd... niet met gaten maar met lijntjes erin. rems als een gek.... alleen beetje naar rechts trekken dus....
Netjes, twijfelde ook tussen die. Die van moi komen er aan, gegroefd en gaatjes alleen niet geventileerd wel jammer, maar wacht al 4 dagen vanuit engeland, dus ik ben benieuwd :S
Geplaatst: do jun 01, 2006 4:05 pm
door pyara_pappoe
gegroefd en met gaatjes zijn wel echt mooi. gefentileerde dat zie je toch niet... dus als je die niet echt nodig hebt maakt het niet uit. gefentileerde zijn echt voor sportauto's belangrijk voor de koeling bij hoge snelheden.
Let er wel op dat als je remschij heet is en je wast je auto.. niet met koud water op de remschrijf gaan spuiten... trekt ie alsnog krom.
Geplaatst: do jun 01, 2006 7:29 pm
door hAz
Misschien zit er speling op de stuurinrichting (fuseekogels misschien). Hierdoor kan hij ook bij hard remmen naar een kant neigen.
Over kromme remschijven gesproken: heb een poos terug nieuwe schijven gemonteerd en die zijn nu al zo krom als een hoepel. Waren namaakschijven van brembo. Wat een baggerzooi
