Pagina 1 van 1

MGF uitlijnen

Geplaatst: di mei 23, 2006 11:51 am
door MGF'er uit de UK
Heren, vraagje; ik heb een MGF onlangs gekocht in de UK, ik woon daar ook. nu ben ik met nat weer in het eerste weekend de bocht uit geslipt en diagonaal een rotonde overgeschoten.

Ik heb alle banden vervangen door TOYO TR1's en de auto lijkt nu niet meer van z'n plek te krijgen in bochten.

Op het rechte stuk vind ik hem echter vrij nerveus - je voelt elke hobbel / windvlaag en bent vaak corrigerend aan het sturen. :arrow: Mijn vraag is dan ook hoort dat zo, of kan dat iets te maken hebben met het feit dat hij niet uitgelijnd is? (gebalanceerd zijn de wielen wel)..

Tweede vraag; de garage gaf aan dat niet alleen de voorwielen moeten worden uitgelijnd, maar ook de achterwielen?! :shock:

Moet ik met een hele grote boog om deze garage heen lopen, of hoe zit dat?

Geplaatst: di mei 23, 2006 12:17 pm
door Striker
Nee, daar hoef je niet met een grote boog omheen te lopen. Niet alleen de voorwielen kunnen/moeten uitgelijnd worden, maar ook de achterwielen.

Geplaatst: di mei 23, 2006 12:28 pm
door MGF'er uit de UK
ok, bedankt voor de hulp... ik ben verbaasd, normaliter is het niet zo toch? komt het door de speciale vering?

Geplaatst: di mei 23, 2006 2:21 pm
door 118GTR
Waarom niet? Een achterwiel heeft ook gewoon camber, naspoor en toespoor.

Geplaatst: di mei 23, 2006 9:47 pm
door Bruno
Inderdaad, heeft niks met de MGF in het bijzonder te maken. een uitlijning gebeurt altijd op de 4 wielen ! Zoniet, zou ik juist met een boog, zoals je het zo plastisch uitdrukt, om die garage heenlopen, die enkel de voorwielen uitlijnt.

Geplaatst: di mei 23, 2006 10:23 pm
door Edgecrusher
Inderdaad, heeft niks met de MGF in het bijzonder te maken. een uitlijning gebeurt altijd op de 4 wielen ! Zoniet, zou ik juist met een boog, zoals je het zo plastisch uitdrukt, om die garage heenlopen, die enkel de voorwielen uitlijnt.
Alleen kan het niet bij veel autotypes....
Neem bijvoorbeeld autos met een starre achteras....

Geplaatst: di mei 23, 2006 10:28 pm
door 118GTR
Wat heeft een starre-achteras te maken met de wielstanden?

Het gaat gewoon om de instellingen die gedaan kunnen worden wat betreft die wielstanden. Hoe het wiel vervolgens weer aan de auto hangt heeft daar niets mee te maken.

Het kan wel weer zo zijn dat de wielstanden afhankelijke zijn van hoever de auto is ingeveerd(en dus met de wielophanging). Maar het zijn 2 verschillende dingen, die toch invloed op elkaar hebben.

Geplaatst: di mei 23, 2006 11:36 pm
door MG_XPower
Ga hier maar eens rustig doorheen lezen en als er nog vragen zijn hoor ik het graag:
http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/su ... acking.htm

Ik rijd met rondom toe-in 0graden5minuten :D

;)

Geplaatst: za jun 03, 2006 12:46 pm
door Knakker
4-punts uitlijning is een must na het opnieuw oppompen/afstellen van de rijhoogte. zeker als je geen schuin afgesleten bandjes wilt.