Pagina 1 van 1
2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: wo mei 10, 2006 9:25 pm
door Niek
Hoi allemaal,
Zojuist aangemeld op deze site. Ik ben sinds eind januari in het bezit van een Rover 25. Bevalt goed! Inderdaad wel hoge toeren (3100 bij 120km/u), maar dat is schijnbaar normaal lees ik. Verder vind ik de achteruit soms lastig te pakken, hebben jullie dit ook weleens?
Ik vroeg mij af welke koelvloeistof en olie jullie over het algemeen gebruiken? Hebben jullie nog ander adviezen wat betreft klein onderhoud?
Verder nog een minder leuke mededeling: 4 weken terug heeft mijn vriendin een vrachtwagen van opzij gehad. Gelukkig goed afgelopen in de zin van enkel materiele schade. Getaxeerd op 2900euro

, dus das flink. We wachten op een reactie van de tegenpartij. Hopelijk komt alles goed, er gaat echt enorm veel tijd in zitten qua afhandelen etc. Wellicht zat ik een dezer dagen nog een foto op de site.
Gr. Niek
Geplaatst: wo mei 10, 2006 9:39 pm
door Niek
Gelukkig zijn schuld, heeft het meteen toegegeven ook!
Re: 2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: do mei 11, 2006 2:56 am
door Roverture
Niek schreef:Verder vind ik de achteruit soms lastig te pakken, hebben jullie dit ook weleens?
Zeer regelmatig last van bij mijn 200 BRM.. Weet iemand eigenlijk of hier wat aan te doen is (en of dit bijv. voortekenen van bepaalde definitieve slijtage zijn?) ?
Re: 2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: do mei 11, 2006 7:58 am
door sjon
Welkom op t forum
Niek schreef:Verder vind ik de achteruit soms lastig te pakken, hebben jullie dit ook weleens?
Ik heb t ook wel eens, niet te vaak gelukkig maar t gebeurt wel eens. Je moet hem dan gewoon even in z'n 1 zetten, koppeling klein beetje laten opkomen en daarna gaat ie heel soepel in z'n achteruit. Het is dan net alsof ie een dood punt heeft in de bak waar ie dan voorbij komt.
Geplaatst: do mei 11, 2006 10:17 am
door artemis
Hoi en welkom, das balen van de schade maar "gelukkig" is de dader bekend. Hoop dat jouw auto snel weer tiptop in orde is
Dat probleem van in z'n achteruit is echt een roverkwaal, dus niets om je zorgen over te maken. Het makkelijkste is als je hem in z'n achteruit zet en hij pakt hem niet gewoon de koppeling ietsje op laten komen en pook gewoon naar achteren blijven duwen, werkt prima

Kwestie van een beetje oefenen en aanvoelen
Verder veel plezier met jouw auto

Geplaatst: do mei 11, 2006 10:50 am
door Bart-K
welkom bij de club en succes met de afhandeling van je schade!!
Geplaatst: do mei 11, 2006 11:10 am
door gfree
Yep, slecht in z'n achteruit heb ik ook last van.

Re: 2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: do mei 11, 2006 2:46 pm
door Dutch
Niek schreef: Inderdaad wel hoge toeren (3100 bij 120km/u), Gr. Niek
wees blij dat je dan geen 114 hebt die draaien 4000rpm bij 120km/uur
Re: 2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: do mei 11, 2006 3:05 pm
door 118GTR
Dutch Vitesse schreef:
wees blij dat je dan geen 114 hebt die draaien 4000rpm bij 120km/uur
Alleen een 16v :P
Geplaatst: do mei 11, 2006 3:36 pm
door schoenie
zo hoog vind ik 3100 rpm bij 120km/h niet hoor. Bij mijn 416 moet ie dan 3500 draaien. Grotere motoren draaien meestal minder toeren, maar dan heb je het wel over motoren van meer dan 2 liter of met turbo.(voor de benzines dan he

)
Re: 2900euro SCHADE! +vraag: Olie, koelvloeistof, etc.
Geplaatst: vr mei 12, 2006 1:52 pm
door Dutch
118GTR schreef:
Alleen een 16v :P
heb idd nog nooit een 8v op 120km/uur gehad dus geen idee
olie, ruitenvloeistof en koelvloeistof?
Geplaatst: vr mei 12, 2006 7:48 pm
door Niek
Oké, die 3100 valt dus wel mee!
Heeft iemand tips wat betreft de keuze olie, ruitenvloeistof en koelvloeistof? Ik wil dit weekend even alles langslopen.
Geplaatst: wo mei 17, 2006 8:59 pm
door hAz
Die achteruit is normaal, inderdaad heel iets koppeling even laten opkomen en hij glijdt erin. Hier hebben meer merken "last" van, dus niets om je druk om te maken, je tandwielen staan stil en net tand-op-tand.
Wat de beurten betreft, ik heb er wel eens een exotische olie in gehad, maar heb daar geen voordeel van gemerkt. Behalve dat mijn portemonnee een stuk dunner was

Ik doe iedere 10000 km (dus lekker vaak) een kleine beurt met nieuwe olie, 10W40, en nieuw filter. Gewone goedkope olie, halfsyntheet, en het rijdt prima. De olie komt er telkens nog zeer schoon uit. Stukken schoner dan wanneer ik de geadviseerde 20.000km op dure olie zou rijden. Verder dan nog alle controles, remblokken, schijven reinigen / afbramen etc...
Iedere 20.000 ook het luchtfilter + koelvloeistof (en eventueel spoelen van de radiateur). En iedere 40.000 ook nog eens het benzinefilter, plus bougies.
groet,
hAz