Pagina 1 van 2
distributie 416si uit 1996 vervangen en hallo iedereen!!
Geplaatst: ma apr 03, 2006 9:37 pm
door japsertje
Hallo iedereen, ben nieuw op jullie site, zit te kijken naar een rover 416 si uit 1996 met ongeveer 110.000 km op de klok, wil nu weten wanneer de distributieriem vervangen (had) moet(en) worden....
jasper
Geplaatst: ma apr 03, 2006 10:07 pm
door Järv
bij 80.000 km
als je bij een km stand van 110.000 niet 100% zeker weet dat dat bij 80.000 gedaan is dan kan je het beter asap voor de zekerheid laten vervangen.
Want is het niet gebeurd dan kan 't een boel schade geven als die knapt.
cheers,
Dennis
Geplaatst: ma apr 03, 2006 10:11 pm
door japsertje
kijk, das informatie waar ik iets mee kan, eerst door de verkopende partij laten vervangen dus of zelf laten doen maar dan minder betalen!
tnx a lot dennis!!
Geplaatst: ma apr 03, 2006 10:16 pm
door Järv
yer welcome

Geplaatst: ma apr 03, 2006 10:26 pm
door Striker
80.000 of 5 jaar. Dus als hij nog niet vervangen is, had dit 30.000 km of 5 jaar geleden gedaan moeten worden :P.
Welkom op deze site btw

.
Geplaatst: di apr 04, 2006 9:01 am
door schoenie
staat er geen kilometerstand geschreven op de kap om de distributieriem. kans is best aanwezig dat dit natuurlijk al gedaan is.
Geplaatst: di apr 04, 2006 3:02 pm
door ElRenegado
kan het kloppen dat het per motortype verschilt ?
dacht iemand eens voor een 414 had horen zeggen om de 120.000
Geplaatst: di apr 04, 2006 3:34 pm
door 118GTR
ElRenegado schreef:kan het kloppen dat het per motortype verschilt ?
dacht iemand eens voor een 414 had horen zeggen om de 120.000
Rover heeft achtereen volgens gequote:
"Nooit"(aankondiging k-serie motor)
"320.000Km"
"160.000Km"(introductie op de markt)
"100.000Km"
"80.000Km"(introductie op de markt 1.6 en 1.

"60.000Km"
Geplaatst: di apr 04, 2006 3:59 pm
door schoenie
Bij nooit zal de bedoeling wel zijn geweest om er een ketting op te leggen.
Maarre is 60.000 niet een beetje erg weinig.

Geplaatst: di apr 04, 2006 4:28 pm
door 118GTR
schoenie schreef:Bij nooit zal de bedoeling wel zijn geweest om er een ketting op te leggen.
Maarre is 60.000 niet een beetje erg weinig.

Nope, dat was juist zo fantastisch van die nieuwe riem i.p.v. een ketting.
Geplaatst: do apr 06, 2006 7:40 pm
door CRualA
Bij een ketting nooit vervangen?
Bij mijne moto moe ik de distrubutieketting normaal gezien om de 15 uur ofzo vervange
maar dat is natuurlijk niet hetzelfde eh

Geplaatst: wo apr 26, 2006 3:14 pm
door Sander02
Wat is eigelijk een goede prijs voor het vervangen van distributieriem en spanrollen?
Geplaatst: wo apr 26, 2006 4:54 pm
door Royke
Rond de € 200, ietsje meer ietsje minder incl. spanrol
Geplaatst: wo apr 26, 2006 7:07 pm
door 216 driver
CRualA schreef:Bij een ketting nooit vervangen?
Bij mijne moto moe ik de distrubutieketting normaal gezien om de 15 uur ofzo vervange
maar dat is natuurlijk niet hetzelfde eh

Om de 15 uur ?! Dat is wel erg kort zeg. Moet wat kosten dan !!
Geplaatst: ma mei 08, 2006 1:40 pm
door Sander02
Mijne is nu net vervangen bij 168000 KM.
Ik hoorde van iemand dat het aan te raden is gelijk de waterpomp te vervangen omdat een nieuwe snaar weer een nieuwe (strakkere?) spanning heeft en het dan vaak voorkomt dat de waterpomp het een half jaartje later kan begeven. Rover dealer vondt dat niet noodig, ze controleren of ie niet lekt enzo en dan gaan ze er van uit dat het gewoon goed blijft gaan.
Geplaatst: ma mei 08, 2006 1:45 pm
door 118GTR
Er zit juist een automatische spanrol die de riem altijd opdezelfde spanning houd, dus de reden van het vervangen is alvast onzin.