218 T :o))
Geplaatst: za apr 01, 2006 12:25 am
				
				Na 2 weken sleutelen is het nu zover, mijn Rover heeft een gedaantewisseling ondergaan van 214 iS naar 218 T   
   
 
Het was moeilijk om geheim te houden, maar het is mij gelukt 
 
en vandaag mag ik het dan eindelijk vertellen, want mijn auto heeft vanavond een flink stuk gereden en het ging heel goed.Er moeten wel een paar kleine aanpassingen gebeuren, maar dat is te overzien. Deze aanpassingen worden aankomende week gedaan :P
Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe hij nu rijdt 
   
 
Dit alles is namelijk dankzij autobedrijf van Noort mogelijk gemaakt, zij hadden een nieuw 1.8 Turbo blok liggen uit een Rover75 en ik wilde die maar al te graag in mijn auto hebben, aangezien het gebrek aan pk's mij toch steeds meer ging tegenvallen 
 
Richard en Remco zagen deze uitdaging zeker wel zitten, en hebben er een hele kluif aan gehad (en nog steeds ), aangezien de motorruimte van een Rover200 een stuk kleiner is dan die van een Rover75. Het leek wel een puzzel om alles in de motorruimte gepropt te krijgen maar het is gelukt, er kan nu ook niets meer bij gebouwd worden
 ), aangezien de motorruimte van een Rover200 een stuk kleiner is dan die van een Rover75. Het leek wel een puzzel om alles in de motorruimte gepropt te krijgen maar het is gelukt, er kan nu ook niets meer bij gebouwd worden   
   
 
De schakelbak komt van DD,deze bak was niet ingebouwd bij zijn engine-swap dus kon nu mooi voor mijn auto gebruikt worden 
   
 
De remmen waren laatst al aangepast 
 
Het blok levert standaard 150 pk en 215 nM 
 
En het wordt dus tijd om een pshh pshhh te gaan bestellen (net als Robert )
 )
De exacte gegevens van de inbouw krijg ik nog van Richard te horen.
Wij hadden afgesproken dat wij het pas bekend zouden maken als de inbouw gelukt zou zijn, en vanavond was dat nieuws er en mocht ik het gaan vertellen van Richard 
 
Dus bij deze doe ik dat ook want ik heb al lang genoeg mijn mond gehouden 
  
Alvast wat foto's van het blok en de gedeeltelijke inbouw (vorige week voor het laatst daar geweest)
Rest van de info volgt dus waarschijnlijk volgende week 
 









Wegens ruimtegebrek is de intercooler naar boven verplaatst, dus er moet zeer waarschijnlijk nu wel een luchthapper in de motorkap gemaakt worden.
De intercooler die je op de foto ziet wordt waarschijnlijk nog vervangen, want het lijkt erop dat hij niet helemaal goed functioneert.
Verder is het nog afwachten, kan per dag veranderen, ligt er net aan wat Richard en Remco weer voor idee in hun hoofd krijgen 
 
Dus wordt vervolgd :P
  :P  
Oh ja sorry Jan Dakpan, toen jij informeerde naar het turbo-blok was die dus al voor mijn auto bestemd, maar dat kon Richard toen nog niet zeggen (en ik ook niet toen ik het op het forum las), omdat wij het pas bekend wilden maken als de inbouw ook echt gelukt was.
			 
   
 Het was moeilijk om geheim te houden, maar het is mij gelukt
 
 en vandaag mag ik het dan eindelijk vertellen, want mijn auto heeft vanavond een flink stuk gereden en het ging heel goed.Er moeten wel een paar kleine aanpassingen gebeuren, maar dat is te overzien. Deze aanpassingen worden aankomende week gedaan :P
Ik ben zo ontzettend benieuwd hoe hij nu rijdt
 
   
 Dit alles is namelijk dankzij autobedrijf van Noort mogelijk gemaakt, zij hadden een nieuw 1.8 Turbo blok liggen uit een Rover75 en ik wilde die maar al te graag in mijn auto hebben, aangezien het gebrek aan pk's mij toch steeds meer ging tegenvallen
 
 Richard en Remco zagen deze uitdaging zeker wel zitten, en hebben er een hele kluif aan gehad (en nog steeds
 ), aangezien de motorruimte van een Rover200 een stuk kleiner is dan die van een Rover75. Het leek wel een puzzel om alles in de motorruimte gepropt te krijgen maar het is gelukt, er kan nu ook niets meer bij gebouwd worden
 ), aangezien de motorruimte van een Rover200 een stuk kleiner is dan die van een Rover75. Het leek wel een puzzel om alles in de motorruimte gepropt te krijgen maar het is gelukt, er kan nu ook niets meer bij gebouwd worden   
   
 De schakelbak komt van DD,deze bak was niet ingebouwd bij zijn engine-swap dus kon nu mooi voor mijn auto gebruikt worden
 
   
 De remmen waren laatst al aangepast
 
 Het blok levert standaard 150 pk en 215 nM
 
 En het wordt dus tijd om een pshh pshhh te gaan bestellen (net als Robert
 )
 )De exacte gegevens van de inbouw krijg ik nog van Richard te horen.
Wij hadden afgesproken dat wij het pas bekend zouden maken als de inbouw gelukt zou zijn, en vanavond was dat nieuws er en mocht ik het gaan vertellen van Richard
 
 Dus bij deze doe ik dat ook want ik heb al lang genoeg mijn mond gehouden
 
  
Alvast wat foto's van het blok en de gedeeltelijke inbouw (vorige week voor het laatst daar geweest)
Rest van de info volgt dus waarschijnlijk volgende week
 
 








Wegens ruimtegebrek is de intercooler naar boven verplaatst, dus er moet zeer waarschijnlijk nu wel een luchthapper in de motorkap gemaakt worden.
De intercooler die je op de foto ziet wordt waarschijnlijk nog vervangen, want het lijkt erop dat hij niet helemaal goed functioneert.
Verder is het nog afwachten, kan per dag veranderen, ligt er net aan wat Richard en Remco weer voor idee in hun hoofd krijgen
 
 Dus wordt vervolgd
 :P
  :P  
Oh ja sorry Jan Dakpan, toen jij informeerde naar het turbo-blok was die dus al voor mijn auto bestemd, maar dat kon Richard toen nog niet zeggen (en ik ook niet toen ik het op het forum las), omdat wij het pas bekend wilden maken als de inbouw ook echt gelukt was.

 .
. ben ook maar blond hoor
  ben ook maar blond hoor  