Hallo, ben "vers" op deze site.
Wel blij dat ik deze gevonden heb, veel interessante info.
Ook nieuw mbt MG F en TF, ben van plan er één te kopen.
Eerlijk gezegd keuze voor dit type auto alleen bepaald op cabrio + uitstraling / vormgeving.
Zie geen eerdere berichten over koopadvies ("hoort" wellicht niet), maar ik heb moeite te kiezen tussen 2 auto's:
optie 1
MG TF stepspeed 120 medio 2002, + 60.000 km
racing green, hardtop, leder stoelen + stuur cream, kap groen perfecte staat (lijkt wel nooit gebruikt !), zwart dashboard, geen garantie
prijs: + € 17.500
optie 2
MG TF 135 medio 2002, + 110.000 km
racing green, airco, leder stoelen cream, houten stuur, kap zwart goede staat (lijkt te nieuw voor 4 jaar buiten), beige dashboard, + 3 mnd garantie, geïmporteerd
prijs: + € 14.500
Ik ga dagelijks in deze auto rijden, 20.000 tot 30.000 km.
Betrouwbaarheid is dus belangrijk, comfort (relatief) ook.
Belangrijkste verschillen (voordelen ?) zijn dus:
optie 1
Stepspeed 120 (vond bij proefrit leuk rijden)
+ 55.000 km (50.000 minder)
hardtop
optie 1
135 PK (15 PK meer, maar ik ben geen "coureur")
airco
+ € 3.000 goedkoper
Kunnen jullie als ervaren rijders mij hierbij adviseren ?
Ik denk naast betrouwbaarheid ivm verschil kilometers aan eventuele kosten komende 2 jaar / 50.000 km (bijv. aan automaat).
Wil eigenlijk hardtop (voor de winter) en airco, dus wat zijn de extra kosten van ieder ?
Moet binnen 2 dagen beslissen (huidige auto 1 april inleveren vanwege verandering baan).
Bij voorbaat dank voor jullie deskundige en uiteraard persoonlijk gekleurde adviesen.
koopadvies TF
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Tja lastig, dat de 120 geen airco heeft is wel een enorm manco wat betreft de verkoopwaarde, ook het totaal geen garantie gedeelte bevalt me niet.
Bovendien vind ik persoonlijk de 120 niet het lekkerste blok, te astmatisch, een power-drop off na ~5500 rpm. De heftigere nokassen van de 135 lost dat probleem goed op(en daar komt ook het vermogen vandaan)
Bovendien vind ik persoonlijk de 120 niet het lekkerste blok, te astmatisch, een power-drop off na ~5500 rpm. De heftigere nokassen van de 135 lost dat probleem goed op(en daar komt ook het vermogen vandaan)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Bruno
- MG-R Addict
- Contacteer:
De steptronic van de stepspeed is een leuk gadget, maar t'is ook de meest luie MGF uit het gamma. Leuk om eens even mee te proefrijden, maar daar heb je het dan ook mee gehad. De 135 is een veel leuker stukje speelgoed IMO, en dat hij airco heeft is leuk, maar zeker geen reden om hem te kopen IMO. De prijs van de stepspeed is IMO overdreven hoog, vooral als je weet dat je voor een pak minder een betere wagen hebt, dat daarenboven nog eens het nieuwere model is. De garantie daarenboven op deze laatste zou mij helemaal niet meer doen twijfelen.
Als je echter nog een beetje verder zoekt, vind je hoogst waarschijnlijk nog betere koopjes....
Een 2eh hardtop kost maximaal 1000 euro.
(oh, ja, werp ook eens een blik op www.mgf.be ...)
Als je echter nog een beetje verder zoekt, vind je hoogst waarschijnlijk nog betere koopjes....
Een 2eh hardtop kost maximaal 1000 euro.
(oh, ja, werp ook eens een blik op www.mgf.be ...)

MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
aankoopadvies aanvulling 3e auto
Complimenten en dank voor de snelle en duidelijke adviezen.
Afgaand op jullie reacties neig ik dan ook naar de 135 voor € 14.500.
Om de zaak nog iets gecompliceerder te maken heb vandaag nog een TF bekeken, dus hierbij mijn optie 3:
optie 3
MG TF 135 medio 2003, + 20.000 km
racing green, airco, leder stoelen zwart (bestuurdersstoel paar lichte beschadigingen), kap zwart zeer goede staat, zwart dashboard, achterruit wat gekrast, 3 mnd garantie (motor + bak), geïmporteerd
voordeel:
135 PK
+ 20.000 km, dus nauwelijks mee gereden
airco
nadeel:
interieur spreekt veel minder aan (vind cream leder stoelen veel mooier)
bestuurdersstoel paar kleine beschadigingen (beetje jammer)
achterruit gekrast, maar niet verweerd (misschien te polijsten)
geen windstop
In essentie dus technisch gelijk aan auto optie 2, alleen een jaar jonger en nauwelijks mee gereden terwijl met optie 2 meer dan 100.000 km is gereden. De auto is in 2004 ingevoerd, maar sindsdien nooit meer gereden (en veel binnen gestaan). Maar dus wel € 3000 duurder.
Ik heb geen idee over betrouwbaarheid en kosten van deze auto door gebruik/slijtage. Heb hier en daar schrikverhalen gelezen op internet, maar ook (o.a. hier) veel positievere verhalen.
Uiteindelijk dus de vraag: is een jaar jonger, veel minder kilometers en weinig buiten gestaan € 3.000 waard ?
(is uiteraard ook nog gedeeltelijk meerwaarde bij verkoop tzt, ik vermoed na 2 jaar)
Ik heb ook hier en daar gelezen over slecht zicht met het beige dashboard (auto optie 2) in bepaalde situaties. Is dat waar of enigszins overdreven ?
Morgenochtend moet ik de knoop doorhakken, dus alle meningen / kennis / ervaringen zijn welkom.
Stepspeed is ook het nieuwe model (TF), op de maand af even oud als de andere. Garantie was wel mogelijk, werd de auto alleen wel stukje duurder. Technisch maakte ik mij geen zorgen, o.a. net 50.000 beurt gehad en zag er gewoon goed uit, absoluut niet afgeragt.
Afgaand op jullie reacties neig ik dan ook naar de 135 voor € 14.500.
Om de zaak nog iets gecompliceerder te maken heb vandaag nog een TF bekeken, dus hierbij mijn optie 3:
optie 3
MG TF 135 medio 2003, + 20.000 km
racing green, airco, leder stoelen zwart (bestuurdersstoel paar lichte beschadigingen), kap zwart zeer goede staat, zwart dashboard, achterruit wat gekrast, 3 mnd garantie (motor + bak), geïmporteerd
voordeel:
135 PK
+ 20.000 km, dus nauwelijks mee gereden
airco
nadeel:
interieur spreekt veel minder aan (vind cream leder stoelen veel mooier)
bestuurdersstoel paar kleine beschadigingen (beetje jammer)
achterruit gekrast, maar niet verweerd (misschien te polijsten)
geen windstop
In essentie dus technisch gelijk aan auto optie 2, alleen een jaar jonger en nauwelijks mee gereden terwijl met optie 2 meer dan 100.000 km is gereden. De auto is in 2004 ingevoerd, maar sindsdien nooit meer gereden (en veel binnen gestaan). Maar dus wel € 3000 duurder.
Ik heb geen idee over betrouwbaarheid en kosten van deze auto door gebruik/slijtage. Heb hier en daar schrikverhalen gelezen op internet, maar ook (o.a. hier) veel positievere verhalen.
Uiteindelijk dus de vraag: is een jaar jonger, veel minder kilometers en weinig buiten gestaan € 3.000 waard ?
(is uiteraard ook nog gedeeltelijk meerwaarde bij verkoop tzt, ik vermoed na 2 jaar)
Ik heb ook hier en daar gelezen over slecht zicht met het beige dashboard (auto optie 2) in bepaalde situaties. Is dat waar of enigszins overdreven ?
Morgenochtend moet ik de knoop doorhakken, dus alle meningen / kennis / ervaringen zijn welkom.
118GTR schreef:.....ook het totaal geen garantie gedeelte bevalt me niet. .....
Nog kleine toelichting hierop:Bruno schreef: ... De prijs van de stepspeed is IMO overdreven hoog, vooral als je weet dat je voor een pak minder een betere wagen hebt, dat daarenboven nog eens het nieuwere model is. De garantie daarenboven op deze laatste zou mij helemaal niet meer doen twijfelen.
Stepspeed is ook het nieuwe model (TF), op de maand af even oud als de andere. Garantie was wel mogelijk, werd de auto alleen wel stukje duurder. Technisch maakte ik mij geen zorgen, o.a. net 50.000 beurt gehad en zag er gewoon goed uit, absoluut niet afgeragt.