na al de reacties gelezen te hebben vind ik het raar dat er niemand clarion zegt
ik zit dus met een clarion headunit( al 9 jaar)
en ik ben er nog steeds tevreden over als sinds de eerste dag dat er een clarion in m'n wagen zat
daarvoor heb ik enkele maanden een kenwood gehad maar die sneuvelde van zodra er een versterker op werd aangesloten (in de winkel zei men dat het aan de versterker loog,... ene van phoenixgold jaja t'zal wel ...)
om te zeggen dit was een radio van om en bij de 36.000 belgische frank(zo'n 892 euro) en kon geen versterker aan , tijdens de herstelling heb ik een vervangtoestel van clarion gekregen van waarde zo'n 75 euro en ik moet zeggen dat geluid dat daar uit kwam was al zoveel keer beter dan uit die kenwood , met als resultaat enkele dagen later heb ik om een clarion geweest met dezelfde waarde als die kenwood
en ik moet zeggen dat deze radio in combinatie met een phoenixgold versterker en lanzar subwoofer toch wel een aardig diepe bassline geeft
voila zi dat is nu mijn menig maar als ik moest kiezen tussen de vorige 2 zou ik gaan voor sony, gewoon omdat de dealer waar ik mijn installatie gekocht heb pioneer en kenwood buitengewipt heeft en sony in de plaats verkocht , goed materiaal prijs/kwaliteit zei hij
grtz
frederic
JVC vs. Sony
Geluid is gewoon goed te noemen.
Die Pioneer had voor verschillende stromingen instellingen standaard.
Bij deze radio is dit bijna te evenaren maar alleen met de radio of een originele cd.
Mp 3 klinkt altijd slechter vanwege compressie, je mist de uithalen. Alleen als je klassieke radio luistert dat klinkt echt mooi, alleen het is niet mijn stijl.
Maar voor af en toe hard en als behang is dit zeker een aanrader ook omdat de kids nu met de afstandsbediening zelf bepalen wat ze willen horen.
Je merkt ook dat de spakers hun tekortkomingen hebben. Als je deze zou vernieuwen zou dat zeker effect hebben.
Bam.
Die Pioneer had voor verschillende stromingen instellingen standaard.
Bij deze radio is dit bijna te evenaren maar alleen met de radio of een originele cd.
Mp 3 klinkt altijd slechter vanwege compressie, je mist de uithalen. Alleen als je klassieke radio luistert dat klinkt echt mooi, alleen het is niet mijn stijl.
Maar voor af en toe hard en als behang is dit zeker een aanrader ook omdat de kids nu met de afstandsbediening zelf bepalen wat ze willen horen.
Je merkt ook dat de spakers hun tekortkomingen hebben. Als je deze zou vernieuwen zou dat zeker effect hebben.
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
MP3 altijd slechter? Dan heeft je headunit een brakke decompessie chip, vanaf 160kb/s heb je een geoefend luisteraar nodig met goede apparatuur(daarmee vallen auto's per definitie af) om het verschil met het origineel te horen.
In een auto met een normale audio-set gok ik dat je 92kb/s mp3 al niet meer kunt onderschijden van een CD.
Ik heb zelf een vrij simpele Pioneer 4x35 Mosfet apparaat, met een paar medium range Pionneer speakertjes in de originele behuizingen(2x10 en 2x13cm) daar ben ik tevreden over voor in mijn auto maar in een stillere beter geisoleerde auto zou ik de volgende keer meer uitgeven. Ik mis de hogere tonen een beetje.
In een auto met een normale audio-set gok ik dat je 92kb/s mp3 al niet meer kunt onderschijden van een CD.
Ik heb zelf een vrij simpele Pioneer 4x35 Mosfet apparaat, met een paar medium range Pionneer speakertjes in de originele behuizingen(2x10 en 2x13cm) daar ben ik tevreden over voor in mijn auto maar in een stillere beter geisoleerde auto zou ik de volgende keer meer uitgeven. Ik mis de hogere tonen een beetje.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!