JVC vs. Sony

vragen, antwoorden, tips en foto's van en over Car-Hifi
fredje3

Bericht door fredje3 »

na al de reacties gelezen te hebben vind ik het raar dat er niemand clarion zegt
ik zit dus met een clarion headunit( al 9 jaar)
en ik ben er nog steeds tevreden over als sinds de eerste dag dat er een clarion in m'n wagen zat
daarvoor heb ik enkele maanden een kenwood gehad maar die sneuvelde van zodra er een versterker op werd aangesloten (in de winkel zei men dat het aan de versterker loog,... ene van phoenixgold jaja t'zal wel ...)
om te zeggen dit was een radio van om en bij de 36.000 belgische frank(zo'n 892 euro) en kon geen versterker aan , tijdens de herstelling heb ik een vervangtoestel van clarion gekregen van waarde zo'n 75 euro en ik moet zeggen dat geluid dat daar uit kwam was al zoveel keer beter dan uit die kenwood , met als resultaat enkele dagen later heb ik om een clarion geweest met dezelfde waarde als die kenwood

en ik moet zeggen dat deze radio in combinatie met een phoenixgold versterker en lanzar subwoofer toch wel een aardig diepe bassline geeft


voila zi dat is nu mijn menig maar als ik moest kiezen tussen de vorige 2 zou ik gaan voor sony, gewoon omdat de dealer waar ik mijn installatie gekocht heb pioneer en kenwood buitengewipt heeft en sony in de plaats verkocht , goed materiaal prijs/kwaliteit zei hij

grtz
frederic
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Ik heb net mij pioneer eruit gegooid en een silvercrest gekocht bij de Lidl 8) :P Gaaf man mp3 afstandbediening usb en een snoertje voor de ipod/mp3 speler met 4x 40 watt voor 69 euro!!! ;) ;)

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Sander Vermeij

Bericht door Sander Vermeij »

En het geluid? Vol? lekker? of beetje blikkerig? die ervaring heb ik nl met goedkope radio's.
Superveel opties maar geluid is matig...
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Geluid is gewoon goed te noemen.
Die Pioneer had voor verschillende stromingen instellingen standaard.
Bij deze radio is dit bijna te evenaren maar alleen met de radio of een originele cd.
Mp 3 klinkt altijd slechter vanwege compressie, je mist de uithalen. Alleen als je klassieke radio luistert dat klinkt echt mooi, alleen het is niet mijn stijl.

Maar voor af en toe hard en als behang is dit zeker een aanrader ook omdat de kids nu met de afstandsbediening zelf bepalen wat ze willen horen.

Je merkt ook dat de spakers hun tekortkomingen hebben. Als je deze zou vernieuwen zou dat zeker effect hebben.

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

MP3 altijd slechter? Dan heeft je headunit een brakke decompessie chip, vanaf 160kb/s heb je een geoefend luisteraar nodig met goede apparatuur(daarmee vallen auto's per definitie af) om het verschil met het origineel te horen.

In een auto met een normale audio-set gok ik dat je 92kb/s mp3 al niet meer kunt onderschijden van een CD.

Ik heb zelf een vrij simpele Pioneer 4x35 Mosfet apparaat, met een paar medium range Pionneer speakertjes in de originele behuizingen(2x10 en 2x13cm) daar ben ik tevreden over voor in mijn auto maar in een stillere beter geisoleerde auto zou ik de volgende keer meer uitgeven. Ik mis de hogere tonen een beetje.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

persoonlijk ben ik meer van Pioneer, maar als je qua kwaliteit moet kiezen tussen JVC en sony zou ik kiezen voor de sony..

JVC = Jammer Van je Centen :P
Plaats reactie